Skocz do zawartości

Programowanie dla 3d i VFX (ICE, Houdini, Nuke, etc) - jakie studia?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Czołem. Chciałbym się wybrać na studia zaoczne / studium / kursy które pomogłyby mi lepiej ogarnąć mechanizmy tworzenia grafiki 3d i narzędzi. Potrafię sobie coś tam napisać czy złożyć w ICE, ale w końcu zawsze dochodzę do ściany. Brak solidnych podstaw ;] Wolałbym oczywiście pójść na kurs o odpowiednim profilu, żeby nie uczyć się wszystkiego i niczego przez 5 lat, tylko rzeczy które bezpośrednio wpłyną na jakość mojej pracy. Możecie coś polecić w Polsce? Ewentualnie jakieś dobre książki? Te które przeglądałem skupiają się na programowaniu elementów silników do gier ;]

Edytowane przez jamnique
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Hmm... Najwięcej ksiażek na temat programowania chyba będzie do May'i i MELa/Pythona to może od tego zacznij a reszta chyba jest w dużym stopniu powtarzalna

 

i kilka minut szukania z H:

http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1810&Itemid=132

http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1500&Itemid=132

http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=966&Itemid=132

http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1827&Itemid=132

tu też pewnie coś znajdziesz:

http://vimeo.com/channels/54102

 

Nie powtórzę zabiegu co do may'i i XSI ale na gnomonie było kilka co do skryptowania w may'i w tym jeden do VFX, potem był taki fajny od autodesku/alias i sporo książek też jest

Edytowane przez legomir
Napisano
Czołem. Chciałbym się wybrać na studia zaoczne / studium / kursy które pomogłyby mi lepiej ogarnąć mechanizmy tworzenia grafiki 3d i narzędzi. Potrafię sobie coś tam napisać czy złożyć w ICE, ale w końcu zawsze dochodzę do ściany. Brak solidnych podstaw ;] Wolałbym oczywiście pójść na kurs o odpowiednim profilu, żeby nie uczyć się wszystkiego i niczego przez 5 lat, tylko rzeczy które bezpośrednio wpłyną na jakość mojej pracy. Możecie coś polecić w Polsce? Ewentualnie jakieś dobre książki? Te które przeglądałem skupiają się na programowaniu elementów silników do gier ;]

 

 

O ile mi wiadomo, nie ma w Polsce studiów, o które pytasz, a i na świecie jest ich niewiele. Nie kładłbym kreski na książkach do programowanie gier, bo jest tam sporo przydatnej wiedzy. Świat 3d, także VFX, bardzo dużo zawdzięcza grafice realtime. Pytanie, co najbardziej Cię interesuje, bo grafika 3d to de facto zbiór bardzo różnych dyscyplin. Z jednej strony masz znajomość konkretnych API, bez którego niewiele zdziałasz (MayaAPI, HDK, NDK etc), z drugiej tak różne zagadnienia jak a) pisanie shaderów b) "physics based animation" - czyli wszystko od motion capture, riggowania, deformery po dynamikę ciał sztywnych i mniej sztywnych.

 

W gruncie rzeczy mało jest zagadnień w 3d/vfx, które nie byłby praktycznym zastosowaniem jakiejś innej dziedziny. No i najczęściej jest to dziedzina matematyki, a nie informatyki... co jest pewną podpowiedzią :)

 

powodzenia!

skk.

Napisano

Dzięki Legomir za linki.

 

Symek no właśnie głównie o tą matematykę/fizykę 3d mi chodzi. Plus trochę mniej oczywistych technik programistycznych (OOP), bo nauczyć się podstaw języka jakie są wymagane do np pisania pythonowych dodatków do XSI czy Nuka to nie jest jakiś straszny problem. Swego czasu liznąłem trochę AS3, Vbasica, MELa i przeczytałem książkę czy 2 do C++.

Może nie do końca sprecyzowałem o co mi chodzi.

 

Nie interesuje mnie za bardzo pisanie shaderów czy solverów, natomiast bardzo mnie interesuje np. modelowanie proceduralne, tworzenie własnych narzędzi do pseudo-symulacji cząstek, deformerów i prostych interfejsów. Zabrałem się na serio do ICE pod kątem dyplomu jakiś czas temu i poszedłem w tą stronę. W ICE problem nieznajomości języka zupełnie odpada, natomiast trzeba potrafić określić jakie problemy należy rozwiązać żeby uzyskać zamierzony cel i mieć strategie na ich rozwiązanie. I tutaj niestety bardzo odczuwam braki w wykształceniu ;] Ponieważ byłem w liceum plastycznym matematyka była na niskim poziomie i nie leżała w kręgu moich zainteresowań. Musiałem się od nowa nauczyć co to są macierze, ciągi, state machines, jak się operuje wektorami, jak się robi transformacje, rotacje, skalowanie itd. Teraz ogólnie kumam, wszystko jest pięknie, ale to co potrafię z tym robić nie wykracza znacznie poza to co zobaczyłem w tutach czy co mi wytłumaczono na forach, bo nie wiem np jak się buduje geometrię

i jak np przeindeksować wierzchołki na podstawie UV. Takich rzeczy chciałbym się nauczyć.

Napisano

Kurs z budowania geometrii, jesli dobrze pamiętam, jest na krakowskiej AGH / EAIiE / informatyka zwykła / specjalność: wizualizacje komputerowe (coś w ten deseń), rok I na II stopniu studiów (czyli IV rok). Obecnie o 10.30 w czwartki (wykład). Podobno całkiem niezły - za tydzień sam sprawdzę.

 

A tak to ciężko, a poza tym to jest jeden przedmiot ;/

Napisano

Dzięki panowie! Póki co do Krakowa raczej się nie wybiorę, ale już same sugestie żeby przyłożyć się do matematyki i jednak zainteresować się książkami o programowaniu gier okazały się przydatnymi wskazówkami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności