Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zrobiłem sobie takie oto krzesełko:

81312574.jpgChcę je zanimować i napotkałem na problem.

Rigg działa ( zrobiony za pomocą linkowania i lookAt ): krzesło składa się jak należy:

20300217.jpg

 

Niestety w animacji będzie obrót całego krzesła i tu zaczynają się schody...

Kiedy łapię sobie za najdłuższą nogę - tę z oparciem (parent object) - i obracam...:

96914886.jpg

... cała tylna noga obraca się po innej osi.

Wykminiłem, że dzieje się tak przez lookAt.

 

Nie wiem za bardzo jak to naprawić. Próbowałem zgrupować i obracać całą grupę - nic, próbowałem dummy - nic.

Jest może jakieś rozwiązanie z takim riggowaniem? A może inaczej zriggować?

Z góry dzięki za pomoc:)

Ciastuch.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrób sobie obiekt pomocniczy, który nie będzie się renderował i do niego podlikuj krzyżyki z LookAt. Teraz możesz animować obrót po przez obracanie tego obiektu. Chyba.

Napisano (edytowane)

Hm.... niestety nie wiem o jakich krzyżykach mowa ;/... Ta niebieska oś jest kierunkiem lookAt ale nie da się jej podlinkować do obiektu pomocniczego. Nie da się jej wogóle zaznaczyć ;/

 

EDIT:

Udało się rozwiązać problem:)

Po prostu w obiekcie, któremu nadałem LookAt zmieniłem jakąś jedną oś na inną. Teraz wszystko działa jak trzeba :)

Dzięki za zainteresowanie Simple_man.

Edytowane przez ciastuch

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności