Patris Napisano 13 Luty 2012 Napisano 13 Luty 2012 Mam nadzieje, ze ktoś mnie zrozumie... :-) Czy robiąc ciuchy na które ma być nałożony jakiś wzór usuwacie wewnętrzna stronę ciuchów-polygony przed zrobieniem UV? Chodzi mi o to, że zrobiłam spódnice, później UV, które przeniosłam do PS, na te UV's nałożyłam jakiś wzór (powiedzmy kwiat). Po nałożeniu textury w Zbrushu wzór "rozciągnął" się na wewnętrzną stronę spódnicy, powodując braki po zewnętrznej stronie. Czy można gdzieś zaznaczyć, aby Zbrush nie brał pod uwagę jakiś polygonów przed rozłożeniem na UV?
Monio Napisano 13 Luty 2012 Napisano 13 Luty 2012 Przydałyby się obrazki bo dziwna sprawa. Pierwsze co mi przychodzi na myśl to vertical flip. Możliwe że tekstura którą zapisałaś w PSie musi być odbita w pionie zanim będziesz mogła ją nałożyć w zbrushu. Texture -> Flip V, i potem Fill. Jeśli wewnętrzna strona chuchów jest odpowiednio zmapowana i nakłada się dobrze na tą zewnętrzną to zbrush przy wypełnianiu texturą nałoży obrazek na obie strony. Problem może się pojawić gdy będziesz malować z jednej strony modelu i potem będziesz chciała wyeksportować to z powrotem to zbrush pobierze informacje zarówno z miejsca gdzie malowałaś jak i korespondującego miejsca które było nie ruszane, wtedy dzieją się złe rzeczy. Poza standardowym pełnym mirrorem zbrush nie lubi overlapu uv bo nie maluje się w nim na teksturze a na verteksach które to dopiero można przełożyć na teksturę.
Patris Napisano 14 Luty 2012 Autor Napisano 14 Luty 2012 Monio dzięki za odpowiedź. Porobiłam małe eksperymenty i zauważyłam że przy innym modelu spódnicy nałożyłam w PS wzór tylko na jedną połowę UV (zewnętrzną- udało mi sie trafić :-) ), drugą (wewnętrzną) zostawiłam bez zmian (szarą). Po nałożeniu na obiekt wszystko jest ok. Stąd nasuwa mi się wniosek, że nakładając jeden wzór kwiatowy na całe UV rozłożyłam go po całej spódnicy w pierwszym przykładzie, dlatego jakby się rozciągnął. Czy ja dobrze myślę? Czy ktoś próbował z jakimiś wzorami, ja wiem że przy tworzeniu wzoru dżinsu, czy moro nie ma znaczenia gdzie jest zew. część a gdzie wewnętrzna, ale jak chcemy nałożyć konkretny wzór to chyba ma to już znaczenie?!
mafida Napisano 14 Luty 2012 Napisano 14 Luty 2012 Albo nałóż ten wzór bez UV w zbrushu a potem skonwertuj na teksture albo zrób porządne UV,proste;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się