jacenty Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Jaki Skrot klawiszy do przechodzenia powmiedzy poziomami zageszczenia siatki .Ewentualnie jak sie przypisuje klaw:P W tym najnowszym zbrushu mam buga podczas pracy bryla czasami odrysowuje sie na stale w viporcie i w tym miejscu pojawia sie ta sama druga .I niestety nie da sie juz nic robic .Musze odnowa wczytac model .Czy da sie tego jakos uniknac? Albo czym to jest spowodowane. Mam tez problem z modelem jesli z 5 milion dodam jeszcze jednego subdivision .Wtredy pisze mi zebym zwiekszyl przydzial ramu w mem .robie to wtedy obiekt niby sie dividuje ale odrazu zwiecjha natepuje,. Mam 16 giga. Ale stara karte graf ? Czy pamiec na karcie graf ma znaczenie ? mam 512 mb
Vega Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Nowy poziom w górę to ctrl + d, jeden poziom w dół shift + d, jeden poziom w górę d. Z tym ze bryła jest na stałe w viewporcie to pewnie kilkasz T i wtedy probujesz rzezbic. Jeżeli bryła jest w tle to w zakładce layer jest o ile dobrze pamietam clear. 16gb ramu nic Ci nie da ponieważ zetka zna do 3gb :D w końcu to program x32. Wysłano z telefonu.
mafida Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 W tym najnowszym zbrushu mam buga podczas pracy bryla czasami odrysowuje sie na stale w viporcie i w tym miejscu pojawia sie ta sama druga .I niestety nie da sie juz nic robic .Musze odnowa wczytac model .Czy da sie tego jakos uniknac? Albo czym to jest spowodowane. Jest taki bug w tej nowej wersji-dużo ludzi na to narzeka na zbrushcentral.Niby mają patcha wypuścić.Tło możesz wyczyścić ctrl+n Mam tez problem z modelem jesli z 5 milion dodam jeszcze jednego subdivision .Wtredy pisze mi zebym zwiekszyl przydzial ramu w mem .robie to wtedy obiekt niby sie dividuje ale odrazu zwiecjha natepuje,. Mam 16 giga. Ale stara karte graf ? Czy pamiec na karcie graf ma znaczenie ? mam 512 mb Przy 16 GB powinien bez problemu subdividować do 20 a nawet 35 milionów poly.Spróbuj na standardowej kulce czy da sie subdividować bez wywalania-może z tamtym toolem coś jest nie tak. Pamięć na karcie graficznej nie ma żadnego znaczenia.Zbrush leci z wyświetlaniem na CPU.
Monio Napisano 18 Luty 2012 Napisano 18 Luty 2012 Zbrush potrafi zalokować max 4 giga ramu. Jak doda się jeszcze kolejne 2 na system i pierdoły to nie ma żadnej różnicy czy będzie się miało 6 czy 16 giga. Dopiero zbrush 5 będzie miał wersje 64 bit która będzie mogła śmigać na większej ilości pamięci, potwierdzone info. Mimo to programiści mówią że ta wersja będzie wymagała dwukrotności ramu wersji 32bit żeby osiągnąć podobną wydajność, taka konstrukcja softu. Poniżej 10 giga nie warto sobie zawracać głowy, przy 16 i więcej powinno być już całkiem przyjemnie.
mafida Napisano 18 Luty 2012 Napisano 18 Luty 2012 Różnica jest taka że działa wydajniej jak masz więcej ramu.Odpal w tle jakąś scene w maxie czy maya,przeglądarke,PS i coś tam jeszcze i przy 6 czy nawet 8 GB zbrush wystrzeli w kosmos na gęstym toolu.Zwłaszcza przy operacjach typu smart resym czy project all.Do tego dochodzi jeszcze wydajność windowsa -przy 4 czy 6 GB o wiele częściej odwołuje się do virtual memory i spowalnia. W ramach testu właśnie zrobiłem subdivide boxa do 34 mln poly na kompie z 8GB ramu z kilkoma programami w tle.Więc u Jacentego powinno bez problemu wskoczyć na 20 milionów na 16GB ram. Inna sprawa że ta nowa wersja 2B jest zabugowana jak diabli:D
Monio Napisano 18 Luty 2012 Napisano 18 Luty 2012 No wiadomo jak odpalisz w tle coś co będzie zabierało z tych 4 giga ramu dla zbrusha to będzie muliło. Ram teraz jest tani, kto będzie montował do grafiki kompa z mniej niż 8 giga. ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się