Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jak pewnie zauważyliście po temacie, jestem nowym użytkownikiem 3ds max 2012.

Na razie uczę się za pomocą video tutoriali, ale mam wrażenie, że to trochę mało.

Chciałbym w przyszłości pracować z grafiką (2D/3D).

Za niedługo kończę szkołę, więc nie mam zbyt wiele czasu no powtarzanie wszystkiego z video tutoriali.

Uczę się w technikum informatycznym, ale mam nauczanie indywidualne, więc mam sporo wolnego czasu w domu.

 

Co moglibyście poradzić mi w sprawie mojego rozwoju? W przyszłości chciałbym pracować przy tworzeniu gier.

Czy mam uczyć się tylko z video tutoriali? Może jakieś książki lub kursy możecie mi polecić?

 

I jeszcze jedno pytanie: czy bardzo dobra znajomość samego 3ds max wystarczy, aby zacząć pracę? Czy trzeba jeszcze opanować inne programy do tworzenia/obróbki 3D?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam, Bartosz.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wykorzystaj czas jaki masz na nauke z videotutoriali - teraz to najlepsza metoda. Pozniej czasu bedziesz mial coraz mniej, wiec rob ile wlezie poki mozesz.

Do znalezienia pracy moze wystarczyc Ci sama znajomosc maxa, jesli jestes naprawde dobry (przyklad Pete'a Drapera i jego poczatkow oraz Alana McKeya), ale wypadaloby z czasem nauczyc sie wiecej - cos do renderowania, cos do kompozycji, podstawowe programy do 2D itd.

Napisano

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi :)

Dzięki.

 

W sumie to w szkole przerabialiśmy Corela, w domu uczyłem się Photoshopa i Illustratora, więc jako takie pojęcie mam.

 

Więc Ty polecasz tylko videotutoriale? Myślałem o zakupie jakichś książek.

Napisano
Ja polecam książki sam mam bibilie 3ds max 2011 super sprawa z nudów można poczytać :D:D i sie pobawic :D:D

 

 

Taaaa Potwierdzam ^ ^

Sam posiadam biblię, ale ósemkę :'p

 

Przydatna lektura... Całej jej oczywiście się nie czyta, a przynajmniej ja tego nie robiłem xD

 

Wyszukuję tylko przydatne materiały, i szlifuję je w różnych pracach.

Sam jestem jeszcze nie za dobrym "grafikiem"(?) :'p

Ale widać postępy (a przynajmniej wg. moich znajomych.

 

Powodzenia.

Napisano

A orientujecie się czy może jest biblia do 2012 po polsku?

 

Czy nie ma większej różnicy między 2011/2010, a 2012 ?

Napisano
A orientujecie się czy może jest biblia do 2012 po polsku?

 

Czy nie ma większej różnicy między 2011/2010, a 2012 ?

 

Biblia 2009 odpowiada 3ds 9.

Biblia 2010 odpowiada 3ds 10.

Biblia 2011 odpowiada 3ds 11.

 

Kup pod swoją wersję. Będzie najlepiej, gdyż wszystkie wskazówki, tuty etc. będą się zgadzały, i nie będzie żadnych problemów.

Napisano
Biblia 2009 odpowiada 3ds 9.

Biblia 2010 odpowiada 3ds 10.

Biblia 2011 odpowiada 3ds 11.

 

Kup pod swoją wersję. Będzie najlepiej, gdyż wszystkie wskazówki, tuty etc. będą się zgadzały, i nie będzie żadnych problemów.

 

Nie uwierzysz, ale skapnąłem się która książka jest do której wersji ;p

 

Tylko, że biblii 2012 nie ma po polsku, a 2011 jest. Dlatego pytam czy jest duża różnica.

Napisano

ale co się tak uparłeś na książki?;) na yt na pewno znajdziesz więcej niż jest w tej książce... przerób helpa jak chcesz czytać, a jak Ci nie idzie angielski to kupuj polskie książki i ucz się angielskiego;)

Napisano
Ja z zasady nie powtarzam krok po kroku z videotutoriali, tylko oglądam cały tutorial raz, może dwa razy i próbuję robić samemu całość.

Przed chwilą znalazłem książkę do 3ds max w niewygórowanej cenie.

 

http://helion.pl/ksiazki/3ds-max-leksykon-wojciech-pazdur,3dmaxl.htm

Co niej sądzicie? Opłaca się kupić na początek nauki ?

 

 

Nie polecam tej książki... Leksykon wypożyczałem z biblioteki w szczecinie, i nie bardzo mi się przydała...

 

Polecam Ci Videotutoriale ze strony :

 

" http://www.tutorialized.com/tutorials/3DS-MAX/1 "

 

 

@Edit

 

Angielski nie jest wymagany w przypadku videotutoriali. Po prostu patrz co robi typek.

Gorzej z tekstowymi :'p

Napisano

A ja zajadę z innej mańki :)

W menu Help Maxa masz Tutorials. Przyklej się do nich, przerabiaj uważnie strona po stronie. Tam są opisane chyba wszystkie funkcje w taki sposób, że wszystko można zrozumieć. I lepiej, niż w wideotutorialach. Na przykład bardzo dobrze są pokazane narzędzia Graphite Modeling Tools. W większości wideotutków nie widziałem, żeby autorzy używali tych narzędzi, a tam są prawdziwe skarby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności