Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hejka wszystkim. Mam pytanie. Zawsze chciałem zrobić coś takiego:

 

1. mam chmurę punktów, dość rzadką (na obrazku w postaci boxów)

2. pisze jakąś magiczna formulę która bada odległości miedzy punktami, i jeżeli ta odległość jest mniejsza niż X, to generuje się geometria

3. 3 step to już tylko wygładzenie tego (tzn żeby siatka była zdatna do wygładzania)

 

No i pytanie brzmi:

 

Czy da się coś takiego zrobić w Hudym?

Czy to jakiś mega-hardcore, dla kogoś kto ogarnął as3 na dobrym poziomie, ale phytona (bo rozumiem ze w tym się działa w hudym) nie dotknął nigdy?

 

[ATTACH=CONFIG]84962[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Skryptem da się to pewnie zrobić w każdym programie, także w Houdinim... fajnie jest to zrobić bez skryptu...

 

[ATTACH=CONFIG]84967[/ATTACH]

 

W szczegółach operowanie na krawędziach w H. jest jedną z najgorszych operacji, ponieważ pojęcie krawędzi nie istnieje w tym świecie, trzeba iterować po wierzchołkach poligonów i kombinować. Ale oczywiście da się ;)

Napisano (edytowane)

Nie, nie jest to trudne ale to co przedstawiles dzialalo by tylko w wyjatkowych sytuacjach bo odleglosci miedzy punktami musialy by byc rowne na tyle by odleglosci miedzy przekatnymi, ktorych nie chcesz miec polaczonych, byly wieksze.

 

W houdinim mozesz uzywac pythona, vexa lub. Budowac to z nodow w vop sopie.

A to moglo by byc twoja "magiczna formula" :

http://www.sidefx.com/docs/houdini11.1/vex/functions/pcopen

 

 

W h na wszystko jest kilka rozwiazan... Kazde rozwiazanie zalezy od szczegolnego przypadku

 

Edit: .. Tak jak wlasnie symek wyprzedzil mnie w wypowiedzi z jeszcze innym rozwiazaniem niz mialem w glowie ;)

Edytowane przez tmdag
Napisano

Pieknie:) Dzięki panowie. Hudego nie znam ani trochę, ale widzę, ze proceduralna zabawa nodami w nim to coś, o czym zawsze marzyłem:) Jest free wersja non-commercial - rewelka.

 

Jakbyś tylko mógł SYmek wrzucić tego JPG trochę większego, bo się typo zbytnio rozjechało i nie mogę przeczytać:)

 

tmdag - tak zgadza się, ze odległości musiałby być równe. Jednak ta chmura z której chce uzyskać podobny efekt nie bylaby taka uporządkowana, i bardzo bym się ucieszył, gdyby przekątne też się łączyły. Najfajniej by było zrobić tam zasadę, ze z jednego punktu nie wychodzi więcej niż np. 5 belek.

Napisano
bez skryptowania zrobisz to też w Softimagowym ICEie, a program sporo łatwiejszy do ogarnięcia:P

 

 

he, he... dopóki nie zaczną się problemy, wtedy w ogóle nie da się go ogarnąć :)

 

 

Chodził mi po głowie drugi pomysł, ale się zagapiłem, ten jest nawet fajniejszy i daje więcej możliwości:

 

[ATTACH=CONFIG]84968[/ATTACH]

Napisano (edytowane)

tmdag - tak zgadza się, ze odległości musiałby być równe. Jednak ta chmura z której chce uzyskać podobny efekt nie bylaby taka uporządkowana, i bardzo bym się ucieszył, gdyby przekątne też się łączyły. Najfajniej by było zrobić tam zasadę, ze z jednego punktu nie wychodzi więcej niż np. 5 belek.

 

Da sie zrobic bardzo duzo jak nie wszystko ;) jedynie musisz miec w glowie jakies rozwiazanie na to (chociazby czysto teoretyczne, nawet nie znajac houdego) i mozesz wowczas zabieraz sie do sprawy w houdinim czy xsi..

 

Czy xsi jest lepszy do ogarniecia czy houdini czy max... To pojecie wzgledne, kazdy z tych programow ma jakas perelke i jest ciekawszy pod tym swoim wzgledem a na koniec i tak ladujecie na sofcie na ktorego dana firma ma licencje wiec nie ma sie tu co sprzeczac.

Ja w post produkcji filmowej jeszcze nigdzie nie widzialem xsi ani nie slyszalem o studiach pracujacych na xsi (mowiac oczywiscie o pipeline a nie pojedynczych licencjach).

 

W reklamie na odwrot - jest bardzo duzo xsi a mniej houdiniego.

Edytowane przez tmdag
Napisano
Pieknie:) Dzięki panowie. Hudego nie znam ani trochę, ale widzę, ze proceduralna zabawa nodami w nim to coś, o czym zawsze marzyłem:) Jest free wersja non-commercial - rewelka.

 

Jakbyś tylko mógł SYmek wrzucić tego JPG trochę większego, bo się typo zbytnio rozjechało i nie mogę przeczytać:)

 

tmdag - tak zgadza się, ze odległości musiałby być równe. Jednak ta chmura z której chce uzyskać podobny efekt nie bylaby taka uporządkowana, i bardzo bym się ucieszył, gdyby przekątne też się łączyły. Najfajniej by było zrobić tam zasadę, ze z jednego punktu nie wychodzi więcej niż np. 5 belek.

 

Załączam scenę.

poly_from_points.hipnc.zip

Napisano

Maxa mam ogarniętego... poza skryptem:) Dlatego szukam fajnego proceduralnego rozwiązania. Z tego co widzę, mając wprawę oczywiście, jesteście w stanie bardzo szybko osiągnąć niezłe efekty. A właściwie dokładnie takie jak pokazałem/opisałem.

 

Zawsze też chciałem zrobić np napis z gąbki w 3d. Ale nie displacementem, tylko żeby faktycznie, cały volume obiektu był wypełniony taka podzióbaną siatką. A potem tylko mocne światło z tyłu i fajny sss albo transculent:)

 

A jak jest z eksportem tego co houdini wygeneruje?

 

 

+++

 

Załączam scenę.

[ATTACH]84969[/ATTACH]

 

Dziękuje bardzo!

Napisano
A jak jest z eksportem tego co houdini wygeneruje?

 

Eksportujesz do fbx/mdd/obj/pc2/rib/realflow bin co tam chcesz. Chociaż w wersji darmowej zostaje Ci chyba tylko obj i pc2. To i tak więcej, niż niejeden inny program... :)

 

 

ps Mógłbym prosić moderatora o przeniesienie części wątku (od postu deshu z pytaniem, jak zrobić tę scenę) do działu Houdini? Myślę, że tak będzie lepiej... chyba.

Napisano

Nie miałem zamiaru faworyzować SI, ani wmawiać komuś, że jest lepszy;) chciałem tylko zaznaczyć, że bez skryptowania można to też zrobić w czymś innym niż H :)

Napisano
Nie miałem zamiaru faworyzować SI, ani wmawiać komuś, że jest lepszy;) chciałem tylko zaznaczyć, że bez skryptowania można to też zrobić w czymś innym niż H :)

 

pytanie ile czasu Ci to danym sofcie zajmie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności