Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hejka wszystkim. Mam pytanie. Zawsze chciałem zrobić coś takiego:

 

1. mam chmurę punktów, dość rzadką (na obrazku w postaci boxów)

2. pisze jakąś magiczna formulę która bada odległości miedzy punktami, i jeżeli ta odległość jest mniejsza niż X, to generuje się geometria

3. 3 step to już tylko wygładzenie tego (tzn żeby siatka była zdatna do wygładzania)

 

No i pytanie brzmi:

 

Czy da się coś takiego zrobić w Hudym?

Czy to jakiś mega-hardcore, dla kogoś kto ogarnął as3 na dobrym poziomie, ale phytona (bo rozumiem ze w tym się działa w hudym) nie dotknął nigdy?

 

[ATTACH=CONFIG]84962[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Skryptem da się to pewnie zrobić w każdym programie, także w Houdinim... fajnie jest to zrobić bez skryptu...

 

[ATTACH=CONFIG]84967[/ATTACH]

 

W szczegółach operowanie na krawędziach w H. jest jedną z najgorszych operacji, ponieważ pojęcie krawędzi nie istnieje w tym świecie, trzeba iterować po wierzchołkach poligonów i kombinować. Ale oczywiście da się ;)

Napisano

Nie, nie jest to trudne ale to co przedstawiles dzialalo by tylko w wyjatkowych sytuacjach bo odleglosci miedzy punktami musialy by byc rowne na tyle by odleglosci miedzy przekatnymi, ktorych nie chcesz miec polaczonych, byly wieksze.

 

W houdinim mozesz uzywac pythona, vexa lub. Budowac to z nodow w vop sopie.

A to moglo by byc twoja "magiczna formula" :

http://www.sidefx.com/docs/houdini11.1/vex/functions/pcopen

 

 

W h na wszystko jest kilka rozwiazan... Kazde rozwiazanie zalezy od szczegolnego przypadku

 

Edit: .. Tak jak wlasnie symek wyprzedzil mnie w wypowiedzi z jeszcze innym rozwiazaniem niz mialem w glowie ;)

Edytowane przez tmdag

Napisano
  • Autor

Pieknie:) Dzięki panowie. Hudego nie znam ani trochę, ale widzę, ze proceduralna zabawa nodami w nim to coś, o czym zawsze marzyłem:) Jest free wersja non-commercial - rewelka.

 

Jakbyś tylko mógł SYmek wrzucić tego JPG trochę większego, bo się typo zbytnio rozjechało i nie mogę przeczytać:)

 

tmdag - tak zgadza się, ze odległości musiałby być równe. Jednak ta chmura z której chce uzyskać podobny efekt nie bylaby taka uporządkowana, i bardzo bym się ucieszył, gdyby przekątne też się łączyły. Najfajniej by było zrobić tam zasadę, ze z jednego punktu nie wychodzi więcej niż np. 5 belek.

Napisano

bez skryptowania zrobisz to też w Softimagowym ICEie, a program sporo łatwiejszy do ogarnięcia:P

Napisano
  • Autor

No ciekawe ciekawe. Kurde, trzeba się im wreszcie obu przyjrzeć. Tyle lat a taka ignorancja...

Napisano
bez skryptowania zrobisz to też w Softimagowym ICEie, a program sporo łatwiejszy do ogarnięcia:P

 

 

he, he... dopóki nie zaczną się problemy, wtedy w ogóle nie da się go ogarnąć :)

 

 

Chodził mi po głowie drugi pomysł, ale się zagapiłem, ten jest nawet fajniejszy i daje więcej możliwości:

 

[ATTACH=CONFIG]84968[/ATTACH]

Napisano

tmdag - tak zgadza się, ze odległości musiałby być równe. Jednak ta chmura z której chce uzyskać podobny efekt nie bylaby taka uporządkowana, i bardzo bym się ucieszył, gdyby przekątne też się łączyły. Najfajniej by było zrobić tam zasadę, ze z jednego punktu nie wychodzi więcej niż np. 5 belek.

 

Da sie zrobic bardzo duzo jak nie wszystko ;) jedynie musisz miec w glowie jakies rozwiazanie na to (chociazby czysto teoretyczne, nawet nie znajac houdego) i mozesz wowczas zabieraz sie do sprawy w houdinim czy xsi..

 

Czy xsi jest lepszy do ogarniecia czy houdini czy max... To pojecie wzgledne, kazdy z tych programow ma jakas perelke i jest ciekawszy pod tym swoim wzgledem a na koniec i tak ladujecie na sofcie na ktorego dana firma ma licencje wiec nie ma sie tu co sprzeczac.

Ja w post produkcji filmowej jeszcze nigdzie nie widzialem xsi ani nie slyszalem o studiach pracujacych na xsi (mowiac oczywiscie o pipeline a nie pojedynczych licencjach).

 

W reklamie na odwrot - jest bardzo duzo xsi a mniej houdiniego.

Edytowane przez tmdag

Napisano
Pieknie:) Dzięki panowie. Hudego nie znam ani trochę, ale widzę, ze proceduralna zabawa nodami w nim to coś, o czym zawsze marzyłem:) Jest free wersja non-commercial - rewelka.

 

Jakbyś tylko mógł SYmek wrzucić tego JPG trochę większego, bo się typo zbytnio rozjechało i nie mogę przeczytać:)

 

tmdag - tak zgadza się, ze odległości musiałby być równe. Jednak ta chmura z której chce uzyskać podobny efekt nie bylaby taka uporządkowana, i bardzo bym się ucieszył, gdyby przekątne też się łączyły. Najfajniej by było zrobić tam zasadę, ze z jednego punktu nie wychodzi więcej niż np. 5 belek.

 

Załączam scenę.

poly_from_points.hipnc.zip

Napisano
  • Autor

Maxa mam ogarniętego... poza skryptem:) Dlatego szukam fajnego proceduralnego rozwiązania. Z tego co widzę, mając wprawę oczywiście, jesteście w stanie bardzo szybko osiągnąć niezłe efekty. A właściwie dokładnie takie jak pokazałem/opisałem.

 

Zawsze też chciałem zrobić np napis z gąbki w 3d. Ale nie displacementem, tylko żeby faktycznie, cały volume obiektu był wypełniony taka podzióbaną siatką. A potem tylko mocne światło z tyłu i fajny sss albo transculent:)

 

A jak jest z eksportem tego co houdini wygeneruje?

 

 

+++

 

Załączam scenę.

[ATTACH]84969[/ATTACH]

 

Dziękuje bardzo!

Napisano
A jak jest z eksportem tego co houdini wygeneruje?

 

Eksportujesz do fbx/mdd/obj/pc2/rib/realflow bin co tam chcesz. Chociaż w wersji darmowej zostaje Ci chyba tylko obj i pc2. To i tak więcej, niż niejeden inny program... :)

 

 

ps Mógłbym prosić moderatora o przeniesienie części wątku (od postu deshu z pytaniem, jak zrobić tę scenę) do działu Houdini? Myślę, że tak będzie lepiej... chyba.

Napisano
  • Autor

Tak, wlasnie o to sami chciałem poprosić.

 

P.s. Dzieki SYmek za odpowiedź.

Napisano

Nie miałem zamiaru faworyzować SI, ani wmawiać komuś, że jest lepszy;) chciałem tylko zaznaczyć, że bez skryptowania można to też zrobić w czymś innym niż H :)

Napisano
Nie miałem zamiaru faworyzować SI, ani wmawiać komuś, że jest lepszy;) chciałem tylko zaznaczyć, że bez skryptowania można to też zrobić w czymś innym niż H :)

 

pytanie ile czasu Ci to danym sofcie zajmie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności