marlboro Napisano 8 Marzec 2012 Napisano 8 Marzec 2012 Witam, dziś przyszedł dzień kiedy przemówił głos z mojego komputera i powiedział włącz tego przeklętego 3d maxa : )) Poważnie przemówiła mnogość gotowych rozwiązań i modeli do 3ds które to idą w parze z powiedzeniem "czas to pieniądz". Chciałem Was zapytać o możliwości maxa jeżeli chodzi o symulacje różnego rodzaju fizycznych zdarzeń czyli np. zderzeń, eksplozji, fluidów itd. Czy wiąże się to z dodatkowymi płatnymi pluginami czy są gotowe rozwiązania zaimplementowane w 3ds ? Btw. Którą wersję 3ds polecacie ? Pod względem stabilności i szybkości działania przy mniej lub bardziej złożonych scenach, modelowanie, teksturowanie. Ja max laik nie jestem w stanie zobaczyć różnicy między 2009 a 2012. A domyślam się że są tak jak między C4D r11 a r13. Zauważyłem że mocno przeważa 3ds 9 ale może się mylę.
mirach Napisano 8 Marzec 2012 Napisano 8 Marzec 2012 nieee, nie rob tego, nie oddawaj swojej duszy autodeskowi! ;) Ja sie ostatnio zastanawialem dokaldnie w druga strone, czy by nie uciec do Cinemy z Maxa :D Chciałem Was zapytać o możliwości maxa jeżeli chodzi o symulacje różnego rodzaju fizycznych zdarzeń czyli np. zderzeń, eksplozji, fluidów itd. w zasadzie teraz powoli dodają cos, nowa wersja maxa ma miec MassFX czy jak to tam sie zwie, powoli dodaja tez rzeczy do systemu czasteczek. Explozje i fluidy to jak narazie mozna pomazyc bez pluginow. Z interesujacych rzeczy to jest RayFire, FumeFX, RealFlow, Thinking Particles ale to wszystko zwieksza koszta juz i tak drogiego Maxa. Btw. Którą wersję 3ds polecacie ? w zasadzie jak kupujesz maxa to dostajesz najnowsza wersje i tyle :) Max 9 to byla fajna werjsa, ale to stare dzieje, 2009 tez dobrze wspominam. Jak dla mnie zasada jest taka zeby czekac z pol roku zanim sie przesiadzie na nowsza wersje, zwykle do tego czasu autodesk wypusci troche service packow i poprawi stabilnosc programu.
ApaczoS Napisano 8 Marzec 2012 Napisano 8 Marzec 2012 Chciałem Was zapytać o możliwości maxa jeżeli chodzi o symulacje różnego rodzaju fizycznych zdarzeń czyli np. zderzeń, eksplozji, fluidów itd. Czy wiąże się to z dodatkowymi płatnymi pluginami czy są gotowe rozwiązania zaimplementowane w 3ds ? Btw. Którą wersję 3ds polecacie ? Jeśli wyznajesz zasadę "czas to pieniądz", to bez pluginów się nie obejdzie. Rozwałkę wszelkiego typu co prawda zrobisz w MassFX ale wymaga to podjęcia dodatkowych kroków jak cięcie geometrii. Do tego jest RayFire(nowe wersje działają jak należy, alleluja!) za 325$. Fluidy, teoretycznie Pflow ma taką możliwość, ale bez dodatków efekt będzie wyglądał jak we filmach kategorii XYZ:D sprzed 25lat. Pflow Tools: Box 2&3, z tym to już zupełnie inna bajka, cena 990$. Do związku z Pflow pasuje Krakatoa i Frost, plus 1500$, Fume FX: ogień! za 1040$(paczka z Afterburn- ekslozje). Woda, duże wodne zbiorniki i wodne esy floresy to Real Flow(oddzielny soft, który współpracuje z maxem i innymi za pomocą swojego pluginu), 5000$. Obładowany w ten sposób jesteś ready to go:) However...zacząłbym od poznawania pierwej samego maxa, wtedy sam będziesz wiedział, czego potrzebujesz a czego nie;) Thinking Particles to dodatek bonusowy i na niego przychodzi czas, kiedy wiesz, że go potrzebujesz, w innym przypadku w/w zrobią to z powodzeniem. Tak więc, jak widzisz, nie mało. However...:) Bez RealFlowa a ze wszystkimi dodatkami, które wymieniłem, wychodzi taniej niżeli Houdini, który wszystko ma na pokładzie. Ale...Hudy to zupełnie inna bajka, na ten temat mogą się wypowiedzieć Panowie SYmek i tmdag:)
jacob Napisano 8 Marzec 2012 Napisano 8 Marzec 2012 Chciałem Was zapytać o możliwości maxa jeżeli chodzi o symulacje różnego rodzaju fizycznych zdarzeń czyli np. zderzeń, eksplozji, fluidów itd. Jeżeli potrzebujesz tylko do tego to lepszym rozwiązaniem będzie chyba maya albo houdini, no ale w sumie zależy jakie masz wymagania i zapał do nauki:P
marlboro Napisano 8 Marzec 2012 Autor Napisano 8 Marzec 2012 nieee, nie rob tego, nie oddawaj swojej duszy autodeskowi! ;) mirach dałeś mi teraz baaardzo do myślenia : ) nie będę ukrywał że coś w tym jest .. jak się nabierze nawyków i włoży się serce w jeden program to początki z innym mogą być ciężkie. Pamiętam blendera z przed ładnych kilku lat i do tej pory w cinemie łape się na kilku starych odruchach na klawiaturze. No i te wieeeeeeelo godzinne renderingi z yaf rayem : ) bezcenne. Że zwykło się mówić TA Cinema i TEN Max i że dziś jest dzień Kobiet chociaż to komunistyczne święto nie zrobie tego mojej Cinemie : ) Kubie goździka i położę na pudełku : )))))) Kobiety Kobietami ale strasznie się nad tym maxem zastanawiam, swojego czasu jak przerabiałem lekturę internetu i video tutki to co w 3ds-ie modelowałem w C4D to jednak 3ds troszkę wygrywa czasowo bo efekt jest ten sam. Vertexy i fejsy są wszędzie takie same. Cinema vraya też ma także render też można ładnie zrobić.. AR też jest git . ApaczoS zawiesił mi się kalkulator przy sumowaniu cen pluginów : P Maaaasakra cenowa ale możliwości daje POTĘŻNE ograniczone tylko fantazją aaa no i sprzętem oczywiście który przemieli RealFlow czy FumeFX : ) jacob no właśnie filmów narazie kręcił nie będe .. bardziej traktuje to hobbystycznie i jako rozwojowy temat. 3ds zastanawia mnie dla tego że jednak na rynku jest to jeden z najpopularniejszych programów do 3D i bardzo dużo firm daje modele w formacie maxa. Robiąc wizki i mając kontakt z dużymi firmami jest to czasem problemem dlatego że nie zawsze import formatu max do innych programów daje pożądany efekt .. Ktoś powie że można sobie machnąć OBJota i będzie no ale to zawsze juz coś więcej trzeba zrobić. WCALE MI NIE POMOGLIŚCIE, oczywiście pisze to z dużym usmiechem na twarzy : ) Ide na spacer pomyśleć : ))
jacob Napisano 8 Marzec 2012 Napisano 8 Marzec 2012 no to się zdecyduj czy chcesz robisz wizki czy fx.. jak wizki + fx to max + pluginy
arturadamczyk Napisano 8 Marzec 2012 Napisano 8 Marzec 2012 życie z maxem jest prostrze i łatwiejsze ale jeżeli nie musisz się na niego przesiadać z powodu tego że rynek pracy tego od Ciebie oczekuje a jestes obstukany w C4D - zostań przy Cinemie 4D. Jeżeli dopiero coś planujesz i masz czas i pieniądze uczyć się maxa to wybierz te drogę bo potem będziesz miał poprostu łatwiej. Ja zostałem przy C4D bo znacznie lepiej mi się na nim pracuje i tylko wołami by mnie zmusili żebym ją pozostawił na rzecz maxa. Pozdrawiam :)
dimaxion Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 przesiadłem się z Cinemy4d jakieś 3 lata temu. Dużo nauki przede mną, ale już wiedzę, że to był dobry wybór, mimo, że Max wciąż nie zadowala mnie w pełni i nie posiada pewnych funkcji, które z kolei zawiera Cinema. Jedno jest jednak pewne - nie zamierzam wracać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się