Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

dziś przyszedł dzień kiedy przemówił głos z mojego komputera i powiedział włącz tego przeklętego 3d maxa : ))

 

Poważnie przemówiła mnogość gotowych rozwiązań i modeli do 3ds które to idą w parze z powiedzeniem "czas to pieniądz".

 

Chciałem Was zapytać o możliwości maxa jeżeli chodzi o symulacje różnego rodzaju fizycznych zdarzeń czyli np. zderzeń, eksplozji, fluidów itd.

 

Czy wiąże się to z dodatkowymi płatnymi pluginami czy są gotowe rozwiązania zaimplementowane w 3ds ?

 

Btw. Którą wersję 3ds polecacie ?

Pod względem stabilności i szybkości działania przy mniej lub bardziej złożonych scenach, modelowanie, teksturowanie.

Ja max laik nie jestem w stanie zobaczyć różnicy między 2009 a 2012.

A domyślam się że są tak jak między C4D r11 a r13.

Zauważyłem że mocno przeważa 3ds 9 ale może się mylę.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 919
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nieee, nie rob tego, nie oddawaj swojej duszy autodeskowi! ;)

Ja sie ostatnio zastanawialem dokaldnie w druga strone, czy by nie uciec do Cinemy z Maxa :D

 

Chciałem Was zapytać o możliwości maxa jeżeli chodzi o symulacje różnego rodzaju fizycznych zdarzeń czyli np. zderzeń, eksplozji, fluidów itd.

 

w zasadzie teraz powoli dodają cos, nowa wersja maxa ma miec MassFX czy jak to tam sie zwie, powoli dodaja tez rzeczy do systemu czasteczek.

Explozje i fluidy to jak narazie mozna pomazyc bez pluginow. Z interesujacych rzeczy to jest RayFire, FumeFX, RealFlow, Thinking Particles ale to wszystko zwieksza koszta juz i tak drogiego Maxa.

 

Btw. Którą wersję 3ds polecacie ?

 

w zasadzie jak kupujesz maxa to dostajesz najnowsza wersje i tyle :) Max 9 to byla fajna werjsa, ale to stare dzieje, 2009 tez dobrze wspominam. Jak dla mnie zasada jest taka zeby czekac z pol roku zanim sie przesiadzie na nowsza wersje, zwykle do tego czasu autodesk wypusci troche service packow i poprawi stabilnosc programu.

Napisano

Chciałem Was zapytać o możliwości maxa jeżeli chodzi o symulacje różnego rodzaju fizycznych zdarzeń czyli np. zderzeń, eksplozji, fluidów itd.

Czy wiąże się to z dodatkowymi płatnymi pluginami czy są gotowe rozwiązania zaimplementowane w 3ds ?

Btw. Którą wersję 3ds polecacie ?

 

Jeśli wyznajesz zasadę "czas to pieniądz", to bez pluginów się nie obejdzie. Rozwałkę wszelkiego typu co prawda zrobisz w MassFX ale wymaga to podjęcia dodatkowych kroków jak cięcie geometrii. Do tego jest RayFire(nowe wersje działają jak należy, alleluja!) za 325$.

Fluidy, teoretycznie Pflow ma taką możliwość, ale bez dodatków efekt będzie wyglądał jak we filmach kategorii XYZ:D sprzed 25lat. Pflow Tools: Box 2&3, z tym to już zupełnie inna bajka, cena 990$. Do związku z Pflow pasuje Krakatoa i Frost, plus 1500$, Fume FX: ogień! za 1040$(paczka z Afterburn- ekslozje). Woda, duże wodne zbiorniki i wodne esy floresy to Real Flow(oddzielny soft, który współpracuje z maxem i innymi za pomocą swojego pluginu), 5000$.

Obładowany w ten sposób jesteś ready to go:) However...zacząłbym od poznawania pierwej samego maxa, wtedy sam będziesz wiedział, czego potrzebujesz a czego nie;)

Thinking Particles to dodatek bonusowy i na niego przychodzi czas, kiedy wiesz, że go potrzebujesz, w innym przypadku w/w zrobią to z powodzeniem.

 

Tak więc, jak widzisz, nie mało. However...:) Bez RealFlowa a ze wszystkimi dodatkami, które wymieniłem, wychodzi taniej niżeli Houdini, który wszystko ma na pokładzie. Ale...Hudy to zupełnie inna bajka, na ten temat mogą się wypowiedzieć Panowie SYmek i tmdag:)

Napisano
Chciałem Was zapytać o możliwości maxa jeżeli chodzi o symulacje różnego rodzaju fizycznych zdarzeń czyli np. zderzeń, eksplozji, fluidów itd.

 

Jeżeli potrzebujesz tylko do tego to lepszym rozwiązaniem będzie chyba maya albo houdini, no ale w sumie zależy jakie masz wymagania i zapał do nauki:P

Napisano
  • Autor
nieee, nie rob tego, nie oddawaj swojej duszy autodeskowi! ;)

 

mirach dałeś mi teraz baaardzo do myślenia : )

nie będę ukrywał że coś w tym jest .. jak się nabierze nawyków i włoży się serce w jeden program to początki z innym mogą być ciężkie. Pamiętam blendera z przed ładnych kilku lat i do tej pory w cinemie łape się na kilku starych odruchach na klawiaturze. No i te wieeeeeeelo godzinne renderingi z yaf rayem : ) bezcenne.

 

Że zwykło się mówić TA Cinema i TEN Max i że dziś jest dzień Kobiet chociaż to komunistyczne święto nie zrobie tego mojej Cinemie : ) Kubie goździka i położę na pudełku : ))))))

 

Kobiety Kobietami ale strasznie się nad tym maxem zastanawiam, swojego czasu jak przerabiałem lekturę internetu i video tutki to co w 3ds-ie modelowałem w C4D to jednak 3ds troszkę wygrywa czasowo bo efekt jest ten sam. Vertexy i fejsy są wszędzie takie same.

 

Cinema vraya też ma także render też można ładnie zrobić..

AR też jest git .

 

ApaczoS zawiesił mi się kalkulator przy sumowaniu cen pluginów : P

 

Maaaasakra cenowa ale możliwości daje POTĘŻNE ograniczone tylko fantazją aaa no i sprzętem oczywiście który przemieli RealFlow czy FumeFX : )

 

jacob no właśnie filmów narazie kręcił nie będe .. bardziej traktuje to hobbystycznie i jako rozwojowy temat.

3ds zastanawia mnie dla tego że jednak na rynku jest to jeden z najpopularniejszych programów do 3D i bardzo dużo firm daje modele w formacie maxa. Robiąc wizki i mając kontakt z dużymi firmami jest to czasem problemem dlatego że nie zawsze import formatu max do innych programów daje pożądany efekt .. Ktoś powie że można sobie machnąć OBJota i będzie no ale to zawsze juz coś więcej trzeba zrobić.

 

WCALE MI NIE POMOGLIŚCIE, oczywiście pisze to z dużym usmiechem na twarzy : )

 

Ide na spacer pomyśleć : ))

Napisano

no to się zdecyduj czy chcesz robisz wizki czy fx..

 

jak wizki + fx to max + pluginy

Napisano

życie z maxem jest prostrze i łatwiejsze ale jeżeli nie musisz się na niego przesiadać z powodu tego że rynek pracy tego od Ciebie oczekuje a jestes obstukany w C4D - zostań przy Cinemie 4D. Jeżeli dopiero coś planujesz i masz czas i pieniądze uczyć się maxa to wybierz te drogę bo potem będziesz miał poprostu łatwiej. Ja zostałem przy C4D bo znacznie lepiej mi się na nim pracuje i tylko wołami by mnie zmusili żebym ją pozostawił na rzecz maxa.

Pozdrawiam :)

Napisano

przesiadłem się z Cinemy4d jakieś 3 lata temu. Dużo nauki przede mną, ale już wiedzę, że to był dobry wybór, mimo, że Max wciąż nie zadowala mnie w pełni i nie posiada pewnych funkcji, które z kolei zawiera Cinema. Jedno jest jednak pewne - nie zamierzam wracać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności