Skocz do zawartości

humanoid cat


g0me2z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Robie swoją pierwszą postac i postanowiłem na bieżąco wrzucac screeny i czerpać wiedze z waszych cennych komentarzy. :) Postać jaką chce zrobić to humanoid z cechami kota. Właśnie rozpocząłem modelowanie ciała i zastanawiam się czy sietka nie jest zbyt gęsta? Nie mam pojęcia jak zrobić mu ręke. Miałem kilka podjeść ale za każdym razem wychodzi krzywo i nie naturalnie. Czekam na konstruktywne uwagi :)

 

http://i426.photobucket.com/albums/pp342/g0me2z/1-2.jpg

 

 

 

pozdrawiam g0me2z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przede wszystkim robisz to złą techniką. Zawsze zaczynaj od tutoriali zanim zaczniesz coś sam modelować.

 

Taki prosty dla przykładu:

 

Nie jest to 3ds i nie catwoman, ale pozwoli złapać Ci koncepcję jak się za to zabrać ;)

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp jest nie duzy ale zawsze jakiś jest :) Zmieniłem technike oraz maxa na maye. Starałem się zachować model w prostej formie. Ale modelujac reke zapomnialem o orostocie :P Na screenie mam zaznaczone krawedzie. Moge je usunac razem z vertexami tak zeby obiekt nie stracił diametralnie swojeko kształtu ? W maxie wystarczyło wcianac ctrl. Przy utracie kształty wystarczyło zaznaczyć krawedzie i użyć flow connect. Jest cos takiego w maya ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu ale poly count pokazuje mi jedna krawedź zawsze zaznaczona nawet jezeli zaden obiekt nie jest klikniety. Czasem tez wogole nie pokazuje ile krawedzi jest zaznaczonych.

Edytowane przez g0me2z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze to blad maya niezaznaczone krawedzie moga wygladac na zaznaczone zaznacz wszystko w obiekcie wszyskie krawedzie i odznacz lub sprobuj zaznaczyc obiekt i odznaczyc. Dla mnie narazie jest najstabilniejsza i nawygodnieszja maya 2009 najlepiej dziala split polygonal tool w niej. W 2011 (nie wiem jak w 10) poprostu to narzedzie skaszanili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g0me2z, tak jak mowi Sebazx6r, kiedy masz taki problem to zaznacz i odznacz wszystkie edge / vertexy itd w zaleznosci z czym masz problem. Bardzo czesto wystepowal u mnie ten bug.

 

Sebazx6r: W majce 2011 i 12 jest nowe narzedzie interactive split tool jak i stare split polygonal tool, tyle, ze do tego drugiego trzeba wchodzic z drop menu. Tylko tam jest dostepne, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa w żadna strone. Nadal nie pokazuja ile jest zaznaczonych krawędzi. Tymczasem mam kolejny problem. Czemu przy łaczeniu głowy z szyją powstała na dziwna krawędź ? Ciało było robione z cylindra z później extrudowałem krawędzie. Głowa była robiona przy pomocy birail 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest prosta...

 

zaznacz te faces w środku tej grubszej niebieskiej linii ( od policzka w dól i na prawo w sumie 34) i poźniej Normals -> Reverse :)

 

 

 

mayaw.jpg

Edytowane przez jacob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te odwracające się normale to jaikiś bug maya ? Dosyć czesto się to zdarza. Tak samo jak znikanie części bryły np. po zastosowaniu vertex merge. Musze pozniej nakladac material na bryłe.

 

Głowa wymodelowana. Jest tam kilka dziwnych miejsc ale nie mam zadnego trójkąta. Czyewentualne niedociagniecia bede mógł poprawić w mudboxie i czy nie bede miał później problemów z animacją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunek normali jest zalezny od tego jak uzywasz narzedzi.

Co do znikajacych polygonow to tak, bug ktory niestety czesto sie zdarza.

Maya ma sporo takich bledow.

Ja osobiscie teraz sie ucze maxa i jestem usatysfakcjonowany jak do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu przy animacji udo dostaje takie dziwne wybrzuszenie ? mozna temu jakoś zaradzić ? Myślałem o tym żeby użyć lattice deformation ale bede musiał ją również animować przy każdym ruchu nogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczalem robic ta postac na podstawie tego tutka jakiś czas temu. I nie ma tam słowa o czymś takim jak "Smooth deformer". Czy codziło ci o Bind Skin" -->" Smooth Skin"? Ni ma rowniez informacji jak sobie radzić z tym problemem. Sęk w tym że moje ik jest podpięte i kiedy nim poruszam skóra reagune bez problemu. Problem wyskakuje kiedy klikam "Mirror skin waights"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności