Napisano 20 Marzec 201212 l [ATTACH=CONFIG]85180[/ATTACH]Witam kope lat już mnie tu niebyło :) ale tak to sie złozyło że ostatnio dłubie model do stymulatora wyścigów narazie w wersji beta czyli Rfactor2. To ze niemam/ miałem nic wspólnego z low poly to wiem ale sie uczę powoli nowości. Podstawa modelu wykonana była w rhino pocieta i wyexportowana do softimage-a i zoptymalizowana narazie delikatnie choć jeszcze duzo do wycięcia pozostało. narazie 34k na nadwoziu i 6,5k na każdym z kół oczywiście to będzie LODA, potem dorobione zostaną uboższe wersje dla dalszych planów. Oczywiście dojdzie do tego wnętrze i wszystko co jest pod maską ale bez przesady oby sie udało. pozdrawiam kibicowanie mile widziane :).
Napisano 20 Marzec 201212 l Autor A no tak najważniejsze siatka ale jak pisałem jeszcze dużo do wycięcia jak tylni słupek szyba i okolice tylnich lamp.
Napisano 20 Marzec 201212 l Mozesz zdradzic jak eksportujesz to z rihno? Ze masz taka siatke a nie tropjkaty?
Napisano 20 Marzec 201212 l Autor Powiem to tak jak powierzchnia nie jest trimowana a starałem sie by takich bylo jaknajmniej to meshuje każdą powierzchnie na innych parametrach tak by można to potem w poligonach ogarnąć, potem tylko kasowanie loopów zbędnych. Oczywiście nie łącze w polysurface bo wtedy zawsze wyjdą trójkąty przy łączeniach. A trimowane no niema przebacz trzeba to czyścić troche zabawy jest ale da sie to wmiare szybko i sprawnie zrobić.
Napisano 21 Marzec 201212 l To jeszcze bym chcial wiedziec jak pomimo trojkatow masz ta rowno? :D Rozumie ze dajesz smooth jeszcze ,ale czemu sie nie krzywi? By the way bardzo ladnie :).
Napisano 22 Marzec 201212 l Autor :) nie nie daje smootha czy nic innego znaczy sie standardowe gładzenie jest ale żadne ala SubD nie wchodzi w gre nawet. Model został wyexportowany z nurbsów do mesha w mysle ze ilości ok 300k poly czy też trójątów i okrojony do ok teraz 30k(pomijam felgi) wszystko jest potem robione bevelami i łamaniem smootha tak by w silniku gry wyglądało to wmiare dobrze przyzwoicie.
Napisano 22 Marzec 201212 l Nie wiem czy rF 2 obsługuje normal mapy na samochodach, ale jeśli tak, to możesz się pokusić o wypalenie takowej z modelu hi-poly. Jestem ciekaw różnicy w odbiciach.
Napisano 22 Marzec 201212 l Autor GRiPi tak oczywiście obsługuje ale chodzi o to że jak się jedzie blisko kogoś to widać ze to tylko mapa więc LODa będzie dość szczególowy potem zaczną sie wpałanki przy lod b c i d
Napisano 9 Kwiecień 201212 l Autor świeta to i czas na modelowanie więc mały up ale czas wejść powoli do wnetrza
Napisano 16 Kwiecień 201212 l Autor nowy up mapowanie nadwozia pierwsze jeszcze nie skonczone malowanie no ale i na to przyjdzie czas.
Napisano 17 Kwiecień 201212 l Za bardzo upiększyłeś w rhino ten wózek. Na przykład zderzaki są z innej bajki niż reszta nadwozia: Dlaczego Ginetta?
Napisano 17 Kwiecień 201212 l Autor dzieki panowie :) staram sie uczyć czegoś nowego innego a nie tylko 1 milion poly i więcej :). Gripi masz racje zgadzam sie troche ją wyrównałem choć tez zobaczyłem ze to zalezy od wypustu jedna jest lepiej spasowana druga gorzej no widocznie jak im sie włókna szklane poukładał tak to im wyszło zresztą oni z założenia robią samochód pod wyścigi a nie na ulice. A dlaczego ginetta hm moze dlatego ze jest potężny manual na stronie producenta gdzie jest dużo rysunków a szczegołnie zawieszenia mocowań wachaczy i takie tam, a że to ma być w symulacji to bardzo przydatna sprawa przy budowaniu fizyki. A jeszcze do tego są parametry amortyzatorów rozstawy nastawy bla bla bla. Ogolnie jak mi starczy checi i zacięcia to plan ma być taki teraz ginetta g50 gt4 potem albo nowsza odmiana czyli ginetta g55 gt3 lub zostane przy gt4 i wyjdzie lotus evora gt4 a potem się zobaczy zalezy od zacięcia .
Napisano 17 Kwiecień 201212 l Ciekawa sprawa z modelowaniem fizyki. Ile jest przy tym roboty, mając gotowe dane techniczne? Chętnie przenieślibyśmy nasze bolidy do rfactora, jeżeli nie zabrałoby to tony czasu. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78915
Napisano 17 Kwiecień 201212 l Autor no naszczescie to nie moja fucha ale to troche linijek w plikach mając oczywiscie wszystkie xyz dobrze rozpisane no i prawidłowo oczywiście potem model opony ale nie wizualny a matematycznych i jeszcze pare innych waznych parametrów. silnik to prawie zwyly wykres km i N
Napisano 18 Kwiecień 201212 l Ciekawa sprawa z modelowaniem fizyki. Ile jest przy tym roboty, mając gotowe dane techniczne? Chętnie przenieślibyśmy nasze bolidy do rfactora, jeżeli nie zabrałoby to tony czasu. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78915 Witam po latach, praca zmierza w dobrym kierunku, choc faktycznie to autko odniera sie inaczej w realu niz wyprasowane w 3d pomijajac samo wyrownanie (nie wiem czy w wyscigowej tez) ale w drogowej zderzak jest bardziej wybrzuszony nie biegnie zgodnie z lina auta ... ... co do fizyki w rf to kwestoa dosc zlozona, ale nie koniecznie trudna. Potrzeba zdefiniowac ok 5000 parametrow. Najwieksza trudnosc wiaze sie ze zdobyciem odpowiedniej ilosci danych pozniej to juz z gorki... Zatem drogi GRiPi jesli chcecie da sie zrobic, pytanie czy wiecie wszystko o swoich bolidach, albo czy jestescie sklonni ktorys rozlozyc zeby ustalic ewentualne brakujace parametry. Jesli ta z checia pomoge siedze w tym juz 14 lat
Napisano 18 Kwiecień 201212 l Autor ok :) dobra moze troche przesadziłem hehe ale patrząc sie na orginalne zrzuty z ekranu czy rendery cadowskie ze strony ginetty to zastanawiam sie czy osoba robiąca ten samochód wiedziała co robiła może troche pojechałem po bandzie i poprawiłem projektanta i jego błedy( tak mi sie zdaje ) no ale jak sie tworzy powierzchniówke w solidworksie to tak poprostu juz jest. a to taki przykład a ja koncze tekstur pierwszą i dalej bawie sie z elementami ktore mają odpadać i by nie stosować 2side mat jakiegos prostego mesha zbudować i dalej wnetrze potem moze jakis pierwszy export
Napisano 12 Listopad 201410 l Autor Hej znowu dwa lata mineły i wracam do 3D. Wcześniej zawiesiłem projekt ginetty do rf bo mnie mocno rozczarował i szkoda mi było modelu na ta kiepski engine, no ale teraz jest nowy czyli Assetto Corsa i można sie bawić (myśle że warto). Wyszła trochę inna kolejka no ale w G50 muszę poprawić całe mapowania pod shadery AC, a że robiłem sobie modelik tez ginetty tylko że nowszy G55 to odrazu mapowania zostały wykonane specjalnie pod AC. Do G50 wróce ale dopiero po skonczeniu tej bo i tak duzo elementów poleci do g50 bo mają je takie same. Ogólnie model ma 135k tri wszystko, samo nadwozie z kołami to ok 80k, a reszta idzie na wnetrze. Screeny prosto z AC
Napisano 12 Listopad 201410 l Świetny model :) Czekam aż wypuścisz mod i będzie można pośmigać w AC :) Jak wyglada sprawa z dźwiękami? Skąd je bierzesz? (widziałem filmik z testów na yt i brzmi bardzo fajnie, lepiej niż większość samochodów w AC :)
Napisano 12 Listopad 201410 l Autor dzieki slim :). Już bym chciał wypuścić bete bez LOD no ale przez brak odpowiedniej fizycznie opony to by była bzdura bo narazie to taki mini szynowóz :/. Dźwieki to przecież lotus evora prosto z AC na początku wziąłem z cup teraz w zastępstwie jest z evory GX. Narazie chyba jeszcze nikt nie zrobił prawidłowo działających dźwieków w AC pod Fmoda, niewiem nawet gdzie jest problem jeszcze na oczy nawet nie widziałem tego softu. Narazie robie to sam od modelu po fizyke więc na dźwieki niemam czasu zero sampli ni nic to musi poczekać na dobre czasy ;).
Napisano 12 Listopad 201410 l Bzyqu zapomniał dodać, że model robiony w nurbsach, co jest dość nietypowe jeśli chodzi i gameart i wózki :D Tak czy siak równiej być nie może :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto