Napisano 21 Marzec 201212 l Witam. Wiadomo, że ostateczny wygląd obiektu na renderingu jest wypadkową koloru powierzchni, światła, cienia, odbić otoczenia itd. A jak zrobić, żeby wyrenderować ostateczny obrazek BEZ tych wszystkich wpływów? To znaczy powiedzmy, że umieszczam na obiekcie materiał o kolorze czysto czerwonym (RGB: 255,0,0), robię białe tło, i chciał bym, żeby na renderingu obiekt miał DOKŁADNIE taki kolor, jaki nałożyłem (czyli 255,0,0,). Czy jest taka możliwość w ogóle?
Napisano 21 Marzec 201212 l Najlepiej jest wlaczyc w standardowym materiale self ilumination, wtedy wyrenderuje sie z dokladna wartoscia RGB:)
Napisano 21 Marzec 201212 l To jest constant shading, czyli dokładnie to samo, co jak byś wziął alfę obiektu i pomnożył przez swój kolor.
Napisano 21 Marzec 201212 l Autor Jeśli chodzi o renderer, to albo standardowy scanline, albo mentalray. Max 2012 w wersji studenckiej.
Napisano 21 Marzec 201212 l Z tego co zrozumiałem, to chyba właśnie o to chodziło, aby uzyskać na całej powierzchni stały kolor, czyli bez shadingu powierzchni? Alfa raczej się nie przyda w przypadku zmapowanego modelu, albo modelu stojącego na drugim modelu ;) I jeśli o to chodzi jak to zrozumiałem, to w np. w scanline możesz zrobić, jak napisał JohnZi. Tj. nałóż Standard Mtl z kolorem, albo teksturą i wpisz w Self-Illumination wartość 100. Z tym, że chyba nie może być specular level na więcej niż 0, albo nie może być włączonych świateł w scenie.
Napisano 22 Marzec 201212 l Prosta odpowiedz na proste pytanie: Maya: surface shader, 3dsmax: czerwony diffuse i bialy self illumination na 100%, jak masz Vray`a to mozesz uzyc Vray Ligh Mtl. Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto