Ajgor Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 Witam. Wiadomo, że ostateczny wygląd obiektu na renderingu jest wypadkową koloru powierzchni, światła, cienia, odbić otoczenia itd. A jak zrobić, żeby wyrenderować ostateczny obrazek BEZ tych wszystkich wpływów? To znaczy powiedzmy, że umieszczam na obiekcie materiał o kolorze czysto czerwonym (RGB: 255,0,0), robię białe tło, i chciał bym, żeby na renderingu obiekt miał DOKŁADNIE taki kolor, jaki nałożyłem (czyli 255,0,0,). Czy jest taka możliwość w ogóle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 Najlepiej jest wlaczyc w standardowym materiale self ilumination, wtedy wyrenderuje sie z dokladna wartoscia RGB:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cide Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 Jaki renderer? W Vrayu jest chyba vraydiffusefilter pass. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 To jest constant shading, czyli dokładnie to samo, co jak byś wziął alfę obiektu i pomnożył przez swój kolor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 21 Marzec 2012 Autor Share Napisano 21 Marzec 2012 Jeśli chodzi o renderer, to albo standardowy scanline, albo mentalray. Max 2012 w wersji studenckiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cide Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 Z tego co zrozumiałem, to chyba właśnie o to chodziło, aby uzyskać na całej powierzchni stały kolor, czyli bez shadingu powierzchni? Alfa raczej się nie przyda w przypadku zmapowanego modelu, albo modelu stojącego na drugim modelu ;) I jeśli o to chodzi jak to zrozumiałem, to w np. w scanline możesz zrobić, jak napisał JohnZi. Tj. nałóż Standard Mtl z kolorem, albo teksturą i wpisz w Self-Illumination wartość 100. Z tym, że chyba nie może być specular level na więcej niż 0, albo nie może być włączonych świateł w scenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 21 Marzec 2012 Autor Share Napisano 21 Marzec 2012 Dzięki za podpowiedzi. Poeksperymentuję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stehn-fahn Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Prosta odpowiedz na proste pytanie: Maya: surface shader, 3dsmax: czerwony diffuse i bialy self illumination na 100%, jak masz Vray`a to mozesz uzyc Vray Ligh Mtl. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się