chipmunk Napisano 24 Marzec 2012 Napisano 24 Marzec 2012 Wydłubałem sobie prostą scenkę i przy jej oświetlaniu natknąłem się na kilka problemów. Jak najpoprawniej wyeliminować takie zjawisko?: Renderuję przy pomocy V-Ray i Physical Camera. Metodą prób i błędów, zmniejszając nieznacznie "secondary bounces" i ustawiając na 400 "shutter speed" oraz "ISO" na 150 doszedłem do czegoś takiego: W dobrym kierunku idę, czy może jest na to inny, lepszy sposób?
chipmunk Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 Ok, nikt nie chce pomóc, więc trzeba radzić samemu. Doszedłem do czegoś takiego: U góry schodów coś jeszcze nie gra, ale może uda mi się to poprawić. Dodam jeszcze trochę szczegółów i zabieram się za teksturowanie.
gregory Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 może zwyczajnie masz za jasny mtl do testów (używasz białego??) zrób bardziej szary albo chociaż zbliżone kolory do przyszłych tekstur:)
mihpolak Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 to pewnie jest wina zbyt jasnego materiału na obiekcie, ale często jest też tak że przy pewnym oświetleniu, w przypadku kiedy np. używasz Irr.Map i zwłaszcza light cache, przy dwóch blisko położonych siebie elementach o jasnym materiale mogą pojawić się zbyt jasne plamy na ich krawędzi. W tym wypadku zmniejsz Sample Size i Filtering w LC. Albo ręcznie zmniejsz GI w poszczególnym elemencie. Albo całościowo spróbuj dojść do jakiś rezultatów używając curves w Vray buffrze.
shadowsexpe Napisano 26 Marzec 2012 Napisano 26 Marzec 2012 (edytowane) A jakie masz ustawienia vrayenvironment ? A tak gólnie to bys wrzucił ustawienia swiatła bo shuter speed na 400 to jest coś nie tak z ustawiniem samego swiatła słonecznego Edytowane 27 Marzec 2012 przez shadowsexpe
plasti Napisano 29 Marzec 2012 Napisano 29 Marzec 2012 wyglada jakby to byl standard material, a vray nie lubi scanlinowych ani zadnych innych matow
cucsoniuss Napisano 29 Marzec 2012 Napisano 29 Marzec 2012 wyglada jakby to byl standard material, a vray nie lubi scanlinowych ani zadnych innych matow po czym tak stwierdzasz. Standard material rownie dobrze sie zachowuje w vrayu jak vraymat
plasti Napisano 29 Marzec 2012 Napisano 29 Marzec 2012 (edytowane) nieprawda, mocniej iluminuje przy mocnym dziennym swietle imitujacym slonce, i inaczej sie cieniuje, co widac na pasie raw total lightning i raw global illumination Edytowane 29 Marzec 2012 przez plasti
chipmunk Napisano 29 Marzec 2012 Autor Napisano 29 Marzec 2012 Tak, to był standardowy materiał. Już sobie poradziłem z problemem. Dzięki za rady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się