Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Wydłubałem sobie prostą scenkę i przy jej oświetlaniu natknąłem się na kilka problemów. Jak najpoprawniej wyeliminować takie zjawisko?:

 

29395255.png

 

Renderuję przy pomocy V-Ray i Physical Camera.

Metodą prób i błędów, zmniejszając nieznacznie "secondary bounces" i ustawiając na 400 "shutter speed" oraz "ISO" na 150 doszedłem do czegoś takiego:

 

23439054.png

 

 

W dobrym kierunku idę, czy może jest na to inny, lepszy sposób?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ok, nikt nie chce pomóc, więc trzeba radzić samemu. Doszedłem do czegoś takiego:

 

gospoda.png

 

U góry schodów coś jeszcze nie gra, ale może uda mi się to poprawić. Dodam jeszcze trochę szczegółów i zabieram się za teksturowanie.

Napisano

może zwyczajnie masz za jasny mtl do testów (używasz białego??) zrób bardziej szary albo chociaż zbliżone kolory do przyszłych tekstur:)

Napisano

to pewnie jest wina zbyt jasnego materiału na obiekcie, ale często jest też tak że przy pewnym oświetleniu, w przypadku kiedy np. używasz Irr.Map i zwłaszcza light cache, przy dwóch blisko położonych siebie elementach o jasnym materiale mogą pojawić się zbyt jasne plamy na ich krawędzi. W tym wypadku zmniejsz Sample Size i Filtering w LC. Albo ręcznie zmniejsz GI w poszczególnym elemencie. Albo całościowo spróbuj dojść do jakiś rezultatów używając curves w Vray buffrze.

Napisano

A jakie masz ustawienia vrayenvironment ?

A tak gólnie to bys wrzucił ustawienia swiatła bo shuter speed na 400 to jest coś nie tak z ustawiniem samego swiatła słonecznego

Edytowane przez shadowsexpe

Napisano

wyglada jakby to byl standard material, a vray nie lubi scanlinowych ani zadnych innych matow

Napisano
wyglada jakby to byl standard material, a vray nie lubi scanlinowych ani zadnych innych matow

 

po czym tak stwierdzasz. Standard material rownie dobrze sie zachowuje w vrayu jak vraymat

Napisano

nieprawda, mocniej iluminuje przy mocnym dziennym swietle imitujacym slonce, i inaczej sie cieniuje, co widac na pasie raw total lightning i raw global illumination

 

zntv8p.jpg

Edytowane przez plasti

Napisano
  • Autor

Tak, to był standardowy materiał. Już sobie poradziłem z problemem. Dzięki za rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.