Napisano 24 Marzec 201213 l Wydłubałem sobie prostą scenkę i przy jej oświetlaniu natknąłem się na kilka problemów. Jak najpoprawniej wyeliminować takie zjawisko?: Renderuję przy pomocy V-Ray i Physical Camera. Metodą prób i błędów, zmniejszając nieznacznie "secondary bounces" i ustawiając na 400 "shutter speed" oraz "ISO" na 150 doszedłem do czegoś takiego: W dobrym kierunku idę, czy może jest na to inny, lepszy sposób?
Napisano 25 Marzec 201213 l Autor Ok, nikt nie chce pomóc, więc trzeba radzić samemu. Doszedłem do czegoś takiego: U góry schodów coś jeszcze nie gra, ale może uda mi się to poprawić. Dodam jeszcze trochę szczegółów i zabieram się za teksturowanie.
Napisano 25 Marzec 201213 l może zwyczajnie masz za jasny mtl do testów (używasz białego??) zrób bardziej szary albo chociaż zbliżone kolory do przyszłych tekstur:)
Napisano 25 Marzec 201213 l to pewnie jest wina zbyt jasnego materiału na obiekcie, ale często jest też tak że przy pewnym oświetleniu, w przypadku kiedy np. używasz Irr.Map i zwłaszcza light cache, przy dwóch blisko położonych siebie elementach o jasnym materiale mogą pojawić się zbyt jasne plamy na ich krawędzi. W tym wypadku zmniejsz Sample Size i Filtering w LC. Albo ręcznie zmniejsz GI w poszczególnym elemencie. Albo całościowo spróbuj dojść do jakiś rezultatów używając curves w Vray buffrze.
Napisano 26 Marzec 201213 l A jakie masz ustawienia vrayenvironment ? A tak gólnie to bys wrzucił ustawienia swiatła bo shuter speed na 400 to jest coś nie tak z ustawiniem samego swiatła słonecznego Edytowane 27 Marzec 201213 l przez shadowsexpe
Napisano 29 Marzec 201213 l wyglada jakby to byl standard material, a vray nie lubi scanlinowych ani zadnych innych matow
Napisano 29 Marzec 201213 l wyglada jakby to byl standard material, a vray nie lubi scanlinowych ani zadnych innych matow po czym tak stwierdzasz. Standard material rownie dobrze sie zachowuje w vrayu jak vraymat
Napisano 29 Marzec 201213 l nieprawda, mocniej iluminuje przy mocnym dziennym swietle imitujacym slonce, i inaczej sie cieniuje, co widac na pasie raw total lightning i raw global illumination Edytowane 29 Marzec 201213 l przez plasti
Napisano 29 Marzec 201213 l Autor Tak, to był standardowy materiał. Już sobie poradziłem z problemem. Dzięki za rady.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto