Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wydłubałem sobie prostą scenkę i przy jej oświetlaniu natknąłem się na kilka problemów. Jak najpoprawniej wyeliminować takie zjawisko?:

 

29395255.png

 

Renderuję przy pomocy V-Ray i Physical Camera.

Metodą prób i błędów, zmniejszając nieznacznie "secondary bounces" i ustawiając na 400 "shutter speed" oraz "ISO" na 150 doszedłem do czegoś takiego:

 

23439054.png

 

 

W dobrym kierunku idę, czy może jest na to inny, lepszy sposób?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ok, nikt nie chce pomóc, więc trzeba radzić samemu. Doszedłem do czegoś takiego:

 

gospoda.png

 

U góry schodów coś jeszcze nie gra, ale może uda mi się to poprawić. Dodam jeszcze trochę szczegółów i zabieram się za teksturowanie.

Napisano

może zwyczajnie masz za jasny mtl do testów (używasz białego??) zrób bardziej szary albo chociaż zbliżone kolory do przyszłych tekstur:)

Napisano

to pewnie jest wina zbyt jasnego materiału na obiekcie, ale często jest też tak że przy pewnym oświetleniu, w przypadku kiedy np. używasz Irr.Map i zwłaszcza light cache, przy dwóch blisko położonych siebie elementach o jasnym materiale mogą pojawić się zbyt jasne plamy na ich krawędzi. W tym wypadku zmniejsz Sample Size i Filtering w LC. Albo ręcznie zmniejsz GI w poszczególnym elemencie. Albo całościowo spróbuj dojść do jakiś rezultatów używając curves w Vray buffrze.

Napisano

A jakie masz ustawienia vrayenvironment ?

A tak gólnie to bys wrzucił ustawienia swiatła bo shuter speed na 400 to jest coś nie tak z ustawiniem samego swiatła słonecznego

Edytowane przez shadowsexpe

Napisano

wyglada jakby to byl standard material, a vray nie lubi scanlinowych ani zadnych innych matow

Napisano
wyglada jakby to byl standard material, a vray nie lubi scanlinowych ani zadnych innych matow

 

po czym tak stwierdzasz. Standard material rownie dobrze sie zachowuje w vrayu jak vraymat

Napisano

nieprawda, mocniej iluminuje przy mocnym dziennym swietle imitujacym slonce, i inaczej sie cieniuje, co widac na pasie raw total lightning i raw global illumination

 

zntv8p.jpg

Edytowane przez plasti

Napisano
  • Autor

Tak, to był standardowy materiał. Już sobie poradziłem z problemem. Dzięki za rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności