Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam,

modelowanie terenu nigdy mi nie wychodziło z powodu licznych detali, które trzeba w nim zawrzeć. Często spotykam się ze spadkami, wzniesieniami, skarpami itd. Jak szybko wymodelować w takim terenie krawężnik, między którego płytami byłyby równe odstępy. Jak wymodelować płyty narożne albo zaokrąglone takiego krawężnika na pofałdowanym terenie. Model musi być czysty i chodnik musi dochodzić do krawędzi wewnętrznej górnej krawężnika, a ulica do zewnętrznej dolnej.

Mam swój sposób na to, ale jest on toporny i wymaga wiele pracy,a szukam czegoś badziej automatycznego.

Macie jakieś linki do tutoriali albo poprostu sprawdzony sposób?

Z góry dzięki!

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

dzięki za odpowiedź, ale chodzi o modelowanie konkretnego terenu z konkretnymi rzędnymi wysokościowymi, a nie fantastyczny krajobraz wymodelowany noisem czy displacem.

Mam dwga z planem zagospodarowania terenu i na jego podstawie muszę wymodelować ten teren.

Chciałbym poznać wasze techniki modelowania takich rzeczy.

Ulice w realu nigdy nie są proste, mają liczne spadki, nieregularne poszerzenia i zwężenia, a wszystko to zmieszane ze sobą tworzy w moim przypadku bardzo brzydką siatkę:). Krawężnika nie załatwię też samą teksturą - to musi być model.

Napisano

Jeśli te nieregularności są w miarę nieduże i nie będziesz robił ujęć, które mogłyby uwypuklić takie detale, to myślę że możesz krawężniki (i inne podobne rzeczy) wymodelować na płasko, a później dopasować do terenu przy pomocy FFD lub soft selection.

Napisano
  • Autor

Dzięki Porti. Mam Terraina:) i widziałem już Stitchera - genialne narzędzie! Co do tutoriala z 3dworldmag przyjrzę się po pracy. Dzięki za odpowiedź. Oczywiście poszły punkty (jeśli kogoś to kręci)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności