Napisano 26 Marzec 201213 l witam, modelowanie terenu nigdy mi nie wychodziło z powodu licznych detali, które trzeba w nim zawrzeć. Często spotykam się ze spadkami, wzniesieniami, skarpami itd. Jak szybko wymodelować w takim terenie krawężnik, między którego płytami byłyby równe odstępy. Jak wymodelować płyty narożne albo zaokrąglone takiego krawężnika na pofałdowanym terenie. Model musi być czysty i chodnik musi dochodzić do krawędzi wewnętrznej górnej krawężnika, a ulica do zewnętrznej dolnej. Mam swój sposób na to, ale jest on toporny i wymaga wiele pracy,a szukam czegoś badziej automatycznego. Macie jakieś linki do tutoriali albo poprostu sprawdzony sposób? Z góry dzięki! Pozdrawiam
Napisano 26 Marzec 201213 l Co do dopasowania np. drogi do terenu zapoznaj się z tym tematem http://www.youtube.com/results?search_query=3ds+max+terrain+road&oq=3ds+max+terrain+road&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=youtube.3...19173l32729l0l33374l34l34l10l3l5l1l278l3042l1j18j2l21l0. Jeżeli choddzi o modelowanie terenu przejrzyj ten temat http://www.youtube.com/results?search_query=3ds+max+displace&oq=3ds+max+displace&aq=f&aqi=g-L5&aql=&gs_l=youtube.3..0i19l5.1391415l1396077l0l1396756l8l8l0l3l3l0l254l861l0j4j1l5l0.
Napisano 26 Marzec 201213 l Autor dzięki za odpowiedź, ale chodzi o modelowanie konkretnego terenu z konkretnymi rzędnymi wysokościowymi, a nie fantastyczny krajobraz wymodelowany noisem czy displacem. Mam dwga z planem zagospodarowania terenu i na jego podstawie muszę wymodelować ten teren. Chciałbym poznać wasze techniki modelowania takich rzeczy. Ulice w realu nigdy nie są proste, mają liczne spadki, nieregularne poszerzenia i zwężenia, a wszystko to zmieszane ze sobą tworzy w moim przypadku bardzo brzydką siatkę:). Krawężnika nie załatwię też samą teksturą - to musi być model.
Napisano 26 Marzec 201213 l Jeśli te nieregularności są w miarę nieduże i nie będziesz robił ujęć, które mogłyby uwypuklić takie detale, to myślę że możesz krawężniki (i inne podobne rzeczy) wymodelować na płasko, a później dopasować do terenu przy pomocy FFD lub soft selection.
Napisano 26 Marzec 201213 l Autor czyli nie robi się raczej terenu z taką wręcz parametryczną dokładnością?
Napisano 26 Marzec 201213 l http://www.3dworldmag.com/2012/01/07/create-a-landscape-from-map-data-in-3ds-max/ tutaj gość sobie w ciekawy sposób radzi z terenem. polecam. Wiem że nie do końca o to ci chodzi ale zawsze coś. jeszcze takie skrypciki mogą się przydać: http://75ive.com/ant-stitcher-2/ http://populate3d.com/products/terrain/
Napisano 27 Marzec 201213 l Autor Dzięki Porti. Mam Terraina:) i widziałem już Stitchera - genialne narzędzie! Co do tutoriala z 3dworldmag przyjrzę się po pracy. Dzięki za odpowiedź. Oczywiście poszły punkty (jeśli kogoś to kręci)