Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam,

modelowanie terenu nigdy mi nie wychodziło z powodu licznych detali, które trzeba w nim zawrzeć. Często spotykam się ze spadkami, wzniesieniami, skarpami itd. Jak szybko wymodelować w takim terenie krawężnik, między którego płytami byłyby równe odstępy. Jak wymodelować płyty narożne albo zaokrąglone takiego krawężnika na pofałdowanym terenie. Model musi być czysty i chodnik musi dochodzić do krawędzi wewnętrznej górnej krawężnika, a ulica do zewnętrznej dolnej.

Mam swój sposób na to, ale jest on toporny i wymaga wiele pracy,a szukam czegoś badziej automatycznego.

Macie jakieś linki do tutoriali albo poprostu sprawdzony sposób?

Z góry dzięki!

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

dzięki za odpowiedź, ale chodzi o modelowanie konkretnego terenu z konkretnymi rzędnymi wysokościowymi, a nie fantastyczny krajobraz wymodelowany noisem czy displacem.

Mam dwga z planem zagospodarowania terenu i na jego podstawie muszę wymodelować ten teren.

Chciałbym poznać wasze techniki modelowania takich rzeczy.

Ulice w realu nigdy nie są proste, mają liczne spadki, nieregularne poszerzenia i zwężenia, a wszystko to zmieszane ze sobą tworzy w moim przypadku bardzo brzydką siatkę:). Krawężnika nie załatwię też samą teksturą - to musi być model.

Napisano

Jeśli te nieregularności są w miarę nieduże i nie będziesz robił ujęć, które mogłyby uwypuklić takie detale, to myślę że możesz krawężniki (i inne podobne rzeczy) wymodelować na płasko, a później dopasować do terenu przy pomocy FFD lub soft selection.

Napisano
  • Autor

Dzięki Porti. Mam Terraina:) i widziałem już Stitchera - genialne narzędzie! Co do tutoriala z 3dworldmag przyjrzę się po pracy. Dzięki za odpowiedź. Oczywiście poszły punkty (jeśli kogoś to kręci)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.