Kyrie Eleison Napisano 26 Marzec 2012 Napisano 26 Marzec 2012 Witam, otóż mam duży problem z projektem posadzki , a zwłaszcza z jej bump mapą. Projekt wygląda następująco : Pracuje w blenderze i yafaray, odcienie posadzki będą zrobione z pomocą blend material (górny obrazek pokazuje jak mają się mieszać materiały, czyli czarny to 100% materiału 1, a biały to 100 % materiału 2. Główny problem polega jednak na zrobieniu bump mapy. Do tego celu miał mi posłużyć drugi obrazek, który pokazuje układ płyt kamiennych. Zrobiłem go w autocadzie, najcieńszą linią, wyeksportowałem do photoshopa i dalej wrzuciłem jako bump mape do blendera. Niestety fuga pomiędzy płytami jest stanowczo zbyt gruba, a w autocadzie i photoshopie nie da rady zrobić jej już cieńszej. Co zrobić w tej sytuacji ? Jak wy radzicie sobie w takich przypadkach ? Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam, Damian Bończyk.
szczuro Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 (edytowane) nie jestes w stanie wyeksportować tego w wiekszej rozdziałce ? jeśli nie to przenieś z CAD'a do inkscape w jakimś formacie wektorowym, on będzie mógł Edytowane 27 Marzec 2012 przez szczuro
Orangegraphics Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 jak zwiekszysz rozdzielczość bump mapy to relatywnie linia zrobi się cieńsza w stosunku do całej mapy
Gość Chrupek3D Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 a może prościej będzie wymodelować, dać bevel itp?
ikkiz Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 modelowanie podłogi na pewno nie jest prostsze, choć taka brutalna metoda na pewno dała by najlepszy efekt :) Na moje oko szczuro (jak zwykle) radzi najlepiej, czyli wciągnij to jakoś do inkscape i tam ustaw wymiary realne, bo się da - czyli ileś metrów na ileś... a potem odpowiedniej grubości kontury na fugi, czyli ileś milimetrów na ileś. i wyeksportuj to, przy eksporcie ustawiając na prawdę dużą rozdzielczość, taką by linia była szerokości 2-3 pikseli ale jednocześnie proporcjonalna do rozmiaru fugi. Rozdzielczość będzie na prawdę duża, więc zastanów się, czy to ma sens, to znaczy, czy tą fugę w ogóle będzie widać. Z tego co się orientuję, to kamienne elementy się pasuje dość ściśle, więc może wystarczy delikatna szara kreska na teksturze tej pierwszej (wtedy renderer domiesza tam inny materiał i będzie wyglądało jak szczelinka, czy coś. bump taki prawdziwy jest potrzebny, żeby "krawędzie" się błyszczały albo pojawiał się cień zależny od kierunku światła - jeśli na to nie ma szans na wynikowym renderze, to nie ma co świrować.
rice Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 no ja w sumie to za chrupkiem, http://blendernerd.com/modelling-with-curves/ good luck
ikkiz Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 w wypadku modelowania za pomocą curves, także proponuje wciągnąć do inkscape i zapisać w postaci SVG, a potem włączyć dodatek blendera do importu svg i już prawie gotowe. tylko że każda płytka z tych białych płytek, to by musiał być osobny prostokąt.
Kyrie Eleison Napisano 27 Marzec 2012 Autor Napisano 27 Marzec 2012 Wielkie dzięki za pomoc, ostatecznie skończyło się na tym, że zwiększyłem dwukrotnie rozdzielczość. Linia pomiędzy płytami jest taka jak powinna, niestety minusem tego rozwiązania jest duże spowolnienie w pracy blendera. Prawdopodobne jest, że to wina yafaray- czytałem na ich stronie, że nie radzi sobie jeszcze z dużymi teksturami. Opcje z modelowaniem poszczególnych płytek uznaje więc narazie jako ratunek ostateniej szansy i mam nadzieję, że program będzie działał na tyle sprawnie, że nie będe musiał jej użyć. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się