Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, otóż mam duży problem z projektem posadzki , a zwłaszcza z jej bump mapą. Projekt wygląda następująco :

podlogamax3d.jpg

 

 

kryzysbumpcopymax3d.jpg

 

Pracuje w blenderze i yafaray, odcienie posadzki będą zrobione z pomocą blend material (górny obrazek pokazuje jak mają się mieszać materiały, czyli czarny to 100% materiału 1, a biały to 100 % materiału 2.

 

Główny problem polega jednak na zrobieniu bump mapy. Do tego celu miał mi posłużyć drugi obrazek, który pokazuje układ płyt kamiennych. Zrobiłem go w autocadzie, najcieńszą linią, wyeksportowałem do photoshopa i dalej wrzuciłem jako bump mape do blendera. Niestety fuga pomiędzy płytami jest stanowczo zbyt gruba, a w autocadzie i photoshopie nie da rady zrobić jej już cieńszej. Co zrobić w tej sytuacji ? Jak wy radzicie sobie w takich przypadkach ? Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam, Damian Bończyk.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie jestes w stanie wyeksportować tego w wiekszej rozdziałce ? jeśli nie to przenieś z CAD'a do inkscape w jakimś formacie wektorowym, on będzie mógł

Edytowane przez szczuro

Napisano

a może prościej będzie wymodelować, dać bevel itp?

Napisano

modelowanie podłogi na pewno nie jest prostsze, choć taka brutalna metoda na pewno dała by najlepszy efekt :)

 

Na moje oko szczuro (jak zwykle) radzi najlepiej, czyli wciągnij to jakoś do inkscape i tam ustaw wymiary realne, bo się da - czyli ileś metrów na ileś... a potem odpowiedniej grubości kontury na fugi, czyli ileś milimetrów na ileś. i wyeksportuj to, przy eksporcie ustawiając na prawdę dużą rozdzielczość, taką by linia była szerokości 2-3 pikseli ale jednocześnie proporcjonalna do rozmiaru fugi.

Rozdzielczość będzie na prawdę duża, więc zastanów się, czy to ma sens, to znaczy, czy tą fugę w ogóle będzie widać. Z tego co się orientuję, to kamienne elementy się pasuje dość ściśle, więc może wystarczy delikatna szara kreska na teksturze tej pierwszej (wtedy renderer domiesza tam inny materiał i będzie wyglądało jak szczelinka, czy coś. bump taki prawdziwy jest potrzebny, żeby "krawędzie" się błyszczały albo pojawiał się cień zależny od kierunku światła - jeśli na to nie ma szans na wynikowym renderze, to nie ma co świrować.

Napisano

w wypadku modelowania za pomocą curves, także proponuje wciągnąć do inkscape i zapisać w postaci SVG, a potem włączyć dodatek blendera do importu svg i już prawie gotowe. tylko że każda płytka z tych białych płytek, to by musiał być osobny prostokąt.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki za pomoc, ostatecznie skończyło się na tym, że zwiększyłem dwukrotnie rozdzielczość. Linia pomiędzy płytami jest taka jak powinna, niestety minusem tego rozwiązania jest duże spowolnienie w pracy blendera. Prawdopodobne jest, że to wina yafaray- czytałem na ich stronie, że nie radzi sobie jeszcze z dużymi teksturami. Opcje z modelowaniem poszczególnych płytek uznaje więc narazie jako ratunek ostateniej szansy i mam nadzieję, że program będzie działał na tyle sprawnie, że nie będe musiał jej użyć. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.