Skocz do zawartości

Teczka: GameArt Robert B.


Robert B.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciał bym przedstawić mój pierwszy ukończony model w życiu. Zależy mi na waszych szczerych opiniach szczególnie co poprawić. Co do tekstur jako że przed 3d zasiadłem dopiero tydzień temu tak więc nie rozpracowałem jeszcze zbyt dobrze mapowania. Wybaczcie.

 

Praca VIKING1

Program: Blender

Czas pracy: 2 nocki

Nazwa: Viking1

Tri: 5600

 

attachment.php?attachmentid=85413&d=1333205037

attachment.php?attachmentid=85415&d=1333205099

attachment.php?attachmentid=85414&d=1333205067

attachment.php?attachmentid=85416&d=1333205115

Edytowane przez Robert B.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zmieniłem ujęcia mam nadzieje że teraz lepiej. A jeżeli wciąż źle to powiedźcie mi o jakie wam chodzi :) To mój można powiedzieć debiut :D

 

Pirat - "Siatka pod jakaś bazę rozumiem? " Tego nie rozumiem :D

Edytowane przez Robert B.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem ale to GameArt więc jest to przecież model low poly. Z tą bazą ci chodziło czy będę z tego robił coś więcej? Chce zrobić całą scenę low poly.

 

A że jest to mój pierwszy model w karierze :) (nie licząc tych z przed lat na zasadzie 2 sześciany i trójkącik jest domek)chciał bym uzyskać jakieś opinie co do jakości wykonania co poprawić na czym się bardziej skupiać by wyszło na poziomie.

Edytowane przez Robert B.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem lina 3, a ile takie werteksów na wycięcia w kadłubie? Czy może lina ma mieć więcej? Co do prostszych modeli to ten nie jest przecież trudny... Brak wyważenia myślę jest zrozumiały w końcu to pierwszy model więć prosił bym o to co poprawić i w którą stronę. Bo robienie beczek czy skrzynek jakoś uważam że by mnie cofało w rozwoju w sensie twojej wypowiedzi.

 

Dodam jeszcze tri 5600 to chyba nie jest zle?

Edytowane przez Robert B.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łącz wszystkiego w jeden mesh. Oszczędzisz masę trisów w cenie jednego draw call (warto o tym poczytać jeśli będziesz chciał robić coś już do gry :)), np maszt mógłby spokojnie być osobnym meshemi, teraz jego łączenie marnuje za wiele trisów. wiki na polycount jako praca domowa :P Jak dla mnie to była jedna z najcenniejszych lektur jakie złapałęm na tym forum. Jest też tam kilka świetnych, ogromnych tematów o low poly modelingu itp, na prawdę warto podłąpać trochę cudzych rozwiązań.

 

Brakuje informacji w jakiej skali ma być ten statek, jaka technologia, co dostępne a co nie. Dużo da się zrobić na normalkach (skrzynie) albo dwustronnym plane z transparentnością (liny). Jedna s prostszych zasad low poly - jeśli coś nie wnosi za wiele do sylwetki modelu, to najprawdopodobniej jest to zbędne. Oczywiście to dosyć miekka reguła, szczególnie gdy model ma być animowany. Maszt wtopił ogromną ilość trójkątów, gdzie wystarczyło ledwie kilka. Sam nie wiem za wiele, ale skoro prosiłeś o rady... ;) to kilka groszy ode mnie. Baw się dobrze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak powiedział szalony, nie rób wszystkiego na jednym meshu. Na spokojnie można sobie zrobić osobno kadłub, osobno podstawę z masztem. Ogólnie ograniczyłbym liczbę trisów. Np. tym skrzynkom usunąć nieco podziałów. Podstawa masztu to samo, dużo mniej trisów. Na 3-cim screenie widać, że jest sfazowana (ścięta) krawędź tego dzioba, a takie efekty można uzyskać za pomocą normal map :)

 

Nie jestem jakimś mistrzem, ale według mnie w gamearcie nie wszystko musi być idealnie okrąglutkie itd. A zakładam tak, ponieważ najczęściej tempo rozgrywki nie pozwala zauważyć wszystkich szczegółów.

 

Ogólnie bardzo fajnie, będę śledził postępy :) Keep up good work :)

 

Poszukaj tutoriali TUTAJ. Naprawdę fajna stronka :)

 

 

Edit: Teraz zauważyłem, że nieźle odkopałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności