Robert B. Napisano 30 Marzec 2012 Share Napisano 30 Marzec 2012 (edytowane) Witam Chciał bym przedstawić mój pierwszy ukończony model w życiu. Zależy mi na waszych szczerych opiniach szczególnie co poprawić. Co do tekstur jako że przed 3d zasiadłem dopiero tydzień temu tak więc nie rozpracowałem jeszcze zbyt dobrze mapowania. Wybaczcie. Praca VIKING1 Program: Blender Czas pracy: 2 nocki Nazwa: Viking1 Tri: 5600 Edytowane 31 Marzec 2012 przez Robert B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIraT Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 (edytowane) Okropne ujęcia, ciężko cokolwiek powiedzieć ;) Siatka pod jakaś bazę rozumiem? Edytowane 31 Marzec 2012 przez PIraT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert B. Napisano 31 Marzec 2012 Autor Share Napisano 31 Marzec 2012 (edytowane) Zmieniłem ujęcia mam nadzieje że teraz lepiej. A jeżeli wciąż źle to powiedźcie mi o jakie wam chodzi :) To mój można powiedzieć debiut :D Pirat - "Siatka pod jakaś bazę rozumiem? " Tego nie rozumiem :D Edytowane 31 Marzec 2012 przez Robert B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIraT Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 Siatka pod model low poly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert B. Napisano 31 Marzec 2012 Autor Share Napisano 31 Marzec 2012 (edytowane) Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem ale to GameArt więc jest to przecież model low poly. Z tą bazą ci chodziło czy będę z tego robił coś więcej? Chce zrobić całą scenę low poly. A że jest to mój pierwszy model w karierze :) (nie licząc tych z przed lat na zasadzie 2 sześciany i trójkącik jest domek)chciał bym uzyskać jakieś opinie co do jakości wykonania co poprawić na czym się bardziej skupiać by wyszło na poziomie. Edytowane 31 Marzec 2012 przez Robert B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 Z tego co ja się orientuję, często się robi bazę, by potem przerobić na high poly i wypalić normalki :). Jak się mylę to poprawcie :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIraT Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 Dużo zbędnych podziałów, siatka kompletnie nielogiczna (4-kątne liny, za to dziury z boku idealnie okrągłe). Na twoim miejscu zacząłbym od czegoś dużo prostszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert B. Napisano 31 Marzec 2012 Autor Share Napisano 31 Marzec 2012 (edytowane) Czyli rozumiem lina 3, a ile takie werteksów na wycięcia w kadłubie? Czy może lina ma mieć więcej? Co do prostszych modeli to ten nie jest przecież trudny... Brak wyważenia myślę jest zrozumiały w końcu to pierwszy model więć prosił bym o to co poprawić i w którą stronę. Bo robienie beczek czy skrzynek jakoś uważam że by mnie cofało w rozwoju w sensie twojej wypowiedzi. Dodam jeszcze tri 5600 to chyba nie jest zle? Edytowane 31 Marzec 2012 przez Robert B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prrrszalony Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Nie łącz wszystkiego w jeden mesh. Oszczędzisz masę trisów w cenie jednego draw call (warto o tym poczytać jeśli będziesz chciał robić coś już do gry :)), np maszt mógłby spokojnie być osobnym meshemi, teraz jego łączenie marnuje za wiele trisów. wiki na polycount jako praca domowa :P Jak dla mnie to była jedna z najcenniejszych lektur jakie złapałęm na tym forum. Jest też tam kilka świetnych, ogromnych tematów o low poly modelingu itp, na prawdę warto podłąpać trochę cudzych rozwiązań. Brakuje informacji w jakiej skali ma być ten statek, jaka technologia, co dostępne a co nie. Dużo da się zrobić na normalkach (skrzynie) albo dwustronnym plane z transparentnością (liny). Jedna s prostszych zasad low poly - jeśli coś nie wnosi za wiele do sylwetki modelu, to najprawdopodobniej jest to zbędne. Oczywiście to dosyć miekka reguła, szczególnie gdy model ma być animowany. Maszt wtopił ogromną ilość trójkątów, gdzie wystarczyło ledwie kilka. Sam nie wiem za wiele, ale skoro prosiłeś o rady... ;) to kilka groszy ode mnie. Baw się dobrze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Lipiec 2012 Share Napisano 3 Lipiec 2012 Tak jak powiedział szalony, nie rób wszystkiego na jednym meshu. Na spokojnie można sobie zrobić osobno kadłub, osobno podstawę z masztem. Ogólnie ograniczyłbym liczbę trisów. Np. tym skrzynkom usunąć nieco podziałów. Podstawa masztu to samo, dużo mniej trisów. Na 3-cim screenie widać, że jest sfazowana (ścięta) krawędź tego dzioba, a takie efekty można uzyskać za pomocą normal map :) Nie jestem jakimś mistrzem, ale według mnie w gamearcie nie wszystko musi być idealnie okrąglutkie itd. A zakładam tak, ponieważ najczęściej tempo rozgrywki nie pozwala zauważyć wszystkich szczegółów. Ogólnie bardzo fajnie, będę śledził postępy :) Keep up good work :) Poszukaj tutoriali TUTAJ. Naprawdę fajna stronka :) Edit: Teraz zauważyłem, że nieźle odkopałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plutko Napisano 3 Lipiec 2012 Share Napisano 3 Lipiec 2012 Re: Edit: Teraz zauważyłem, że nieźle odkopałem :P Luz, odznake gravediggera dostajesz gratis :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 4 Lipiec 2012 Share Napisano 4 Lipiec 2012 Re: Edit: Teraz zauważyłem, że nieźle odkopałem :P Luz, odznake gravediggera dostajesz gratis :D Zaawsze chciałem mieeeć takie coś :D Koniec OT z mojej strony :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się