miki3d Napisano 2 Kwiecień 2012 Napisano 2 Kwiecień 2012 Witam Zmieniam ustawienia i ciągle nie mogę usunąć ziarna jakie pojawia mi się po wyrenderowaniu sceny. Wie ktoś jaka może być przyczyna, jak to zmienić żeby było OK???
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 Panowie. Jestem początkujący w tej dziedzinie. Podam wartości tylko proszę o bardziej szczegółowe wskazania gdzie mam tego/tych ustawień szukać. Pracuję na 3dmax10 z nakładką vray.
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 Zmieniłem wartości subdivs dla materiału-szkło z 50 na 100. Niby jest lepiej ale....
Zbychowaty Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 tak wyglądają przykładowe nastawy silnika: http://www.hdrsource.com/wp-content/uploads/2009/10/09-VRay-Test-Settings.jpg
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 wyślę screeny z nastawów silnika wieczorem
mowok Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 Scena wydaje mi się dość ciemna. Jak pracujesz na physical camera zmniejsz shutter speed ewentualnie f-number. Ujęcie dostanie więcej światła i zmniejszą się szumy. Jaki masz ustawiony pierwszy silnik?
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 (edytowane) Przedstawiam screeny z ustawień sceny http://img543.imageshack.us/img543/5684/silnikb.jpg Edytowane 3 Kwiecień 2012 przez miki3d
mowok Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 (edytowane) Zmień w Image Sampler Adaptive Subvision na Adaptive DMC i pozostaw wstępnie 1-4. Skróci to czas renderingu itp.:http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_image_sampler.htm Catmull-Rom zmień na Area. To filtry, które wyostrzają krawędzie itp. możesz zostawić jak chcesz na Catmull ale zaznacz wówczas ptaszka sub-pixel mapping. Zapobiegnie to pojawianiu się błędnych pixeli. Nigdy nie renderowałem na takim ustawieniu silników, więc się nie wypowiem o efekcie. Pracuję na irradiance i light cache bo daje to według mnie najbardziej optymalny rezultat (nie najlepszy). W Indirect Illumination ustaw drugi silnik na light cache i na początek pozostaw na domyślnych. W razie potrzeby podkręć subdivs do 2000. W pierwszym silniku Irradiance zmień wstępnie custom na medium. Nie pokazałeś jeszcze settingu. Ustaw noise na 0,005-0,002, min samples na 8. Global pozostaw na 1. Color mappingu kilka razy eksperymentowałem na HSV, ale raczej nie stosuję. Musisz poeksperymentować trochę ... Zjedz z tymi subdivsami na szkle, te 200 to dużo za dużo. O ile dobrze pamiętam kilka razy robiłem na standard camera i dużo mocniej mi szumiało w stosunku do tych samych nastawów na vray physical. Słabo się znam, jestem samoukiem, może coś więcej powiedzą fachowcy. Edytowane 3 Kwiecień 2012 przez mowok
shadowsexpe Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 To co Mowok ci poradził napewno dobra sprawa zmian na Adaptive DMC. Catmula mozesz spokojnie zostawic. Light cache zasadniczo nie umieszca sie na primary bounce bardzo kiepsko sie sprawuje jest szybki ale bardzo niedokładny takze ustawienie powinny byc Irradiance i albo Light cache albo Brute force. Natomiast co do pozostałych ustawień to zostaw na Custom a parametry zmień na max rate-4,min rate -3, clr tresh 0,3 a kolejne na 0,1. Co do podkrecania subdivide na 2000 to czysta przesada w tej fazie wystarcza 1000 -1200 ten parametr podkreca sie przy renderach w duzej rozdzielczosci. Color mapping albo na linear i wtedy gamme ustawiasz na 2,2 i właczasz linear workflow tylko musisz pamietac aby w ustawieniach Render-Gamm/Lut setup ustawiasz na enabled parametr gamma 2,2 przy opcjach stawiasz ptaszki natomiast output i input na 1. W color mappingu w takim przypadku nalezy odchaczyuc wszytko z wyjatkiem linear workflow. Ogólnie do wnetrz dobrze nadaje sie linear exporential i Reinchard. Jak podaz ustawienia swiateł to napewno cos sie da podpowiedziec. Napisz czym swiecisz ta scene ?
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 Ziarno zniknęło tylko cienie są jak plamy- patrzcie na foto... http://img26.imageshack.us/img26/5535/wiz2f.jpg Zaraz tu "odjadę" przy tym kompie, wiecznie coś nie tak
shadowsexpe Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 (edytowane) a jakie masz ustawienia świateł? Nie narzekaj przez takie problemy rozwijasz sie ;) Edytowane 3 Kwiecień 2012 przez shadowsexpe
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 shadowsexpe teraz mam tak, ale cienie zniknęły od słońca :( http://img442.imageshack.us/img442/6093/wiz3.png
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 ciągle plamy na ścianie zamiast cienia
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 świecę Target Directional Light, zaraz to będę sam świecił, ale z przegrzania
shadowsexpe Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 a nie myslałes aby wsadzic vraysun i vrylight zreszta jak masz directa to i tak dobrze bybyło wadzić przed oknami vraylight
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 myślałem, ale chcę jeszcze auto dodać na zewnątrz i pewnie będzie białe a nie czarne:) bo będzie tyle światła, a jak sam widzisz lekko nad tym wszystkim nie panuję. Teraz zamiast ziarna ma cienie jak plamy na jaszczurce :(
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 czyje tak dużo chce, opanować cień TYLKO!!!!
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 A czy te cienie jako "plamy" to wynik złego ustawienia szkła?
shadowsexpe Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 po pierwsze lepiej jest zastosowac kamere vray dwa te ustawienia co ci przykładowo dał nasz kolega to były tylko jako pokazówka anie ustawienia do twojej sceny. W momencie jak bys uzył vraysun to vraylighty ustawiasz jako skyportal z opcja simple a kamera mozesz zapanowac nad słoncem i światłem w scenie A takie pytanie czy w materiale szkła masz ustawiona opcje shadows afect?
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 Wsadziłem Vraysun ale wszystko mam prześwietlone wręcz białe
shadowsexpe Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 a kamere wsadziłes vray psyhical? mowok - odrazu widac na jakiej wersji programu pracujesz takie prametry program sam zmienia z automatu jesli wczesniej przypisałes w ustawieniach vraya
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 Zmień w direct ShadowMap na Vrayshadow. ale w ustawieniach Target Directional Light??
shadowsexpe Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 to tez dlatego ci tak spala, co do mapy to kolega mówił o tym własnie swietle Co do kamery vray to mozesz w niej trzema parametrami wpłynac na światło w scenie f- number światło obiektyw, shuter speed, a takze iso tu przydaje sie wiedza zwiazna z fotografia PS sory za zlepki albo literówki córcia nakruszyła do klawiatury krakersy ;)
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 posłałem maila. Camera tak -fotografie kumam ale tą co mam to nie da się jej ustawić bo to standardowa jest
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 no teraz to pojechałem wszystko mam niebieskie :(
mowok Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 Jak chcesz zostać na standard cam to zjedź z oświetleniem. Wsadź w slot materiału vraysky z Environment(powinien ci się ustawić z automatu po wstawieniu vraysun). Zaznacz ptaszka manual sun mode i podepnij vraysun. Teraz zjedź z sun intensity. Chyba tak bo nie bawię się standard cam :). Możesz jeszcze zmienić w color maping lineary na reinhard i burn ustawić blisko 0.
shadowsexpe Napisano 3 Kwiecień 2012 Napisano 3 Kwiecień 2012 na priva wysłaem ci jeszcze raz adres bo przez klawiature musiałem walnac jakiegos byka bo nic nie przyszło
miki3d Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Napisano 3 Kwiecień 2012 Jak chcesz zostać na standard cam to zjedź z oświetleniem. Wsadź w slot materiału vraysky z Environment(powinien ci się ustawić z automatu po wstawieniu vraysun). Zaznacz ptaszka manual sun mode i podepnij vraysun. Teraz zjedź z sun intensity. Chyba tak bo nie bawię się standard cam :). Możesz jeszcze zmienić w color maping lineary na reinhard i burn ustawić blisko 0. OK ustawię
Zbychowaty Napisano 4 Kwiecień 2012 Napisano 4 Kwiecień 2012 Inaczej, bo widzę że kłopot sięga głębiej niż tylko drobnej pomocy. Zapoznaj się najpierw z lekturą helpa vraya oraz z treścią wątku Light Contest na forum bo tak to zamęczysz siebie i innych przy okazji;)
shadowsexpe Napisano 4 Kwiecień 2012 Napisano 4 Kwiecień 2012 Zbychowaty- dostałem to do reki o rany stajnie Augiasza to pikus w porównaniu z tym co tu trzeba zrobic aby to doprowadzic do jakiegos ładu ;) nie mówiac juz ze nigdy vray nie zliczł mi swiatła od 500 kilku godzin przyczyna straszny materiał małego elementu ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się