Skocz do zawartości

Ziarno- problem, kto wie jak to zmienić


miki3d

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zmień w Image Sampler Adaptive Subvision na Adaptive DMC i pozostaw wstępnie 1-4. Skróci to czas renderingu itp.:http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_image_sampler.htm

Catmull-Rom zmień na Area. To filtry, które wyostrzają krawędzie itp. możesz zostawić jak chcesz na Catmull ale zaznacz wówczas ptaszka sub-pixel mapping. Zapobiegnie to pojawianiu się błędnych pixeli.

Nigdy nie renderowałem na takim ustawieniu silników, więc się nie wypowiem o efekcie. Pracuję na irradiance i light cache bo daje to według mnie najbardziej optymalny rezultat (nie najlepszy). W Indirect Illumination ustaw drugi silnik na light cache i na początek pozostaw na domyślnych. W razie potrzeby podkręć subdivs do 2000. W pierwszym silniku Irradiance zmień wstępnie custom na medium.

Nie pokazałeś jeszcze settingu. Ustaw noise na 0,005-0,002, min samples na 8. Global pozostaw na 1.

Color mappingu kilka razy eksperymentowałem na HSV, ale raczej nie stosuję. Musisz poeksperymentować trochę ...

 

Zjedz z tymi subdivsami na szkle, te 200 to dużo za dużo.

O ile dobrze pamiętam kilka razy robiłem na standard camera i dużo mocniej mi szumiało w stosunku do tych samych nastawów na vray physical.

 

Słabo się znam, jestem samoukiem, może coś więcej powiedzą fachowcy.

Edytowane przez mowok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Mowok ci poradził napewno dobra sprawa zmian na Adaptive DMC. Catmula mozesz spokojnie zostawic. Light cache zasadniczo nie umieszca sie na primary bounce bardzo kiepsko sie sprawuje jest szybki ale bardzo niedokładny takze ustawienie powinny byc Irradiance i albo Light cache albo Brute force. Natomiast co do pozostałych ustawień to zostaw na Custom a parametry zmień na max rate-4,min rate -3, clr tresh 0,3 a kolejne na 0,1. Co do podkrecania subdivide na 2000 to czysta przesada w tej fazie wystarcza 1000 -1200 ten parametr podkreca sie przy renderach w duzej rozdzielczosci. Color mapping albo na linear i wtedy gamme ustawiasz na 2,2 i właczasz linear workflow tylko musisz pamietac aby w ustawieniach Render-Gamm/Lut setup ustawiasz na enabled parametr gamma 2,2 przy opcjach stawiasz ptaszki natomiast output i input na 1. W color mappingu w takim przypadku nalezy odchaczyuc wszytko z wyjatkiem linear workflow. Ogólnie do wnetrz dobrze nadaje sie linear exporential i Reinchard. Jak podaz ustawienia swiateł to napewno cos sie da podpowiedziec. Napisz czym swiecisz ta scene ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem, ale chcę jeszcze auto dodać na zewnątrz i pewnie będzie białe a nie czarne:) bo będzie tyle światła, a jak sam widzisz lekko nad tym wszystkim nie panuję. Teraz zamiast ziarna ma cienie jak plamy na jaszczurce :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze lepiej jest zastosowac kamere vray dwa te ustawienia co ci przykładowo dał nasz kolega to były tylko jako pokazówka anie ustawienia do twojej sceny. W momencie jak bys uzył vraysun to vraylighty ustawiasz jako skyportal z opcja simple a kamera mozesz zapanowac nad słoncem i światłem w scenie A takie pytanie czy w materiale szkła masz ustawiona opcje shadows afect?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tez dlatego ci tak spala, co do mapy to kolega mówił o tym własnie swietle

Co do kamery vray to mozesz w niej trzema parametrami wpłynac na światło w scenie f- number światło obiektyw, shuter speed, a takze iso tu przydaje sie wiedza zwiazna z fotografia

PS sory za zlepki albo literówki córcia nakruszyła do klawiatury krakersy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zostać na standard cam to zjedź z oświetleniem. Wsadź w slot materiału vraysky z Environment(powinien ci się ustawić z automatu po wstawieniu vraysun). Zaznacz ptaszka manual sun mode i podepnij vraysun. Teraz zjedź z sun intensity. Chyba tak bo nie bawię się standard cam :). Możesz jeszcze zmienić w color maping lineary na reinhard i burn ustawić blisko 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zostać na standard cam to zjedź z oświetleniem. Wsadź w slot materiału vraysky z Environment(powinien ci się ustawić z automatu po wstawieniu vraysun). Zaznacz ptaszka manual sun mode i podepnij vraysun. Teraz zjedź z sun intensity. Chyba tak bo nie bawię się standard cam :). Możesz jeszcze zmienić w color maping lineary na reinhard i burn ustawić blisko 0.
OK ustawię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności