Martius Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Witam Nie mogę znaleśc tego problemu na forum wiec sprobuje sie podpytac o linka lub jakas inna pomoc. Mam problem z ogniem zrobionym w 3ds max. Ladny ogienek animowany mam nawet w mental ray ale kiedy zaczynam uzywac daylight i exposure control to zamienia sie w czarny dym. Chce w wizualizacji na pracy dyplomowej zrobic ogień w kominku i na tym sie zaciąłem. Proszę o jakąs pomoc jak to rozwiazac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Powiedz może najpierw, jak robisz ten ogień, to będzie łatwiej odpowiedzieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martius Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Powiedz może najpierw, jak robisz ten ogień, to będzie łatwiej odpowiedzieć. No tak sorry ;) Ogien robiony jest w najprostszy sposob gizmo i fire effect. Chodzi o to ze jest wszystko ok kiedy mam zalaczony renderer scanline lub mental ray - pieknie sie animuje itd Niestety do oswietlenia pomieszczenia uzywam mental raya i GI oraz mr exposure photographic control - jesli tylko zalacze controle expozycji to ogien ktory jet ladny kolorowy robi sie czarny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Stary, zapomnij o fire effect, to jest narzędzie pradziadów. Dzisiaj ogień robi się w FumeFX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martius Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Ja muszę zrobic wszystko na legalnym oprogramowaniu a nie bede do jednej pracy kupowal FumeFX. Nie sztuka jest zrobic cos w czyms dedykowanym sztuka jest zrobic w tym czym sie chce. A prosty ogien mozna zrobic niezgorzej i nie stosujac pluginow. No tylko ten jakis myk z tym czarnym plomieniem trzeba rozwiazac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacob Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 zobacz czy nie lepszy ogień zrobisz za pomocą pflow, np. tu http://www.vfxsolution.com/allanmckay2/tutorials/pflow_fire.avi co do czarnego, to nie możesz wyrenderować ognia osobno i dodać w postprodukcji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martius Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 posprodukcja to niezly pomysl o tym myslalem ale znajomy mowil ze sporo gorszy efekt - ale moze sam sprawdze. Gdyby to byly tylko zdjecia to nie zastanawial bym sie ale tu ma byc film ze spacerem po domu. Dzieki za linka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacob Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 yyy gorszy efekt? tzn? przecież w postpro sobie wszystko ładnie możesz zrobić.. kolega chyba nie wie o czym mówi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 czarny ogien ci wychodzi dlatego ze ten efek jest baaardzo stary i nie wspolpacuje za dobrze z nowymi rzeczami w rodzaju daylight i photographic exposure. Poprostu wg Photosgraphic exposure ten ogien jest tak malo jasny ze wychodzi czarny. Jesli sie upierasz przy nim, to najlepiej go wyrenderuj osobno uzywajac normalnego scanline'a a potem zloz to razem ze scena wyrenderowana w mentalu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martius Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 ja sie wcale przy nim nie upieram po prostu musze zrobic w czyms co jest darmowe, przynajmniej darmowe do uzytku niekomercyjnego. Myslalem o fire effect bo jest w programie a jak robilem animacje renderowana bez daylight to wykorzystalem i ladnie wyszlo. Ale chyba musze rozejrzec sie za innym sposobem lub sprobowac zrobic w postprodukcji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 (edited) No to tak, jak proponuje Jacob: zrób to particlami. Kiedyś fajnego tutka o tym zrobił Allan MacKay. Używał tej metody zresztą do spopielania wampirów we wszystkich trzech Blade'ach, o ile wiem. Nie wiem, co to za link podał Ci Jacob, ale jak znajdę tego tutka Alana to Ci go podeślę. Edit: wygląda na to, ze Jacob Ci podesłał właśnie tego tutka o którym mówiłem. :) Edited April 10, 2012 by Shogun 3D Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowsexpe Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 (edited) Ogien do statycznych ujec mozesz otrzymac materiałem w ponizszych linkach znajdziesz mapy do ognia http://img217.imageshack.us/img217/7122/fire1c.jpg http://img855.imageshack.us/img855/8754/fire1opat.jpg http://img406.imageshack.us/img406/2659/fire3j.jpg http://img18.imageshack.us/img18/4663/fire3opat.jpg majc te mapy mozesz stworzyć naprawde fajny efekt ognia w kominku nalezy tylko w palenisku zmajstrowac dwa plajny w pionie przecinajce prostopadle na nie wrzucasz mateirł który stworzyc najprosciej mape kolorowa do diffus a do opacity czarnobiałe przy zwykłeych materiałch dostaniesz taki efekt moze ktos na forum powie ci jaki materiał w mentalu sie do tego nadaje najlepiej albo co jest odpowiednikiem vraymtwrapper a efekt chociaz w tym momencie mizerny moze wygladac tak : Edited April 10, 2012 by shadowsexpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martius Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 Tą metodą robię część drzew które sa w oddali i dobrze się sprawdza. Niestety tu potrzebuje uzyskać ładny efekt ale animacji. Ogien w ognisku musi sie palic i byc zywy. w Innym miejscu telewizor będzie grał a w jeszcze innym miejscu bedzie wygaszac na monitorze komputerowym chodzil, moze jeszcze jakis mały wiaterek na firance. Ozywi to troche spacer po domu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now