Napisano 13 Kwiecień 201212 l Chodzi mi o modelowanie za pomocą splinów i wytłaczanie za pomocą extrude w 3dmax'ie i wrzucanie do Zbrush'a i dalsze obrabianie? Problem polega na tym, że jak zrobię extrude to mam wierzchołki tylko na obwodzie,środek jest pusty. Czy powinnam sama "uzupełnić" siatkę za pomocą cut i "dorobić" poligony (trochę to czasochłonne, zwłaszcza jak mówimy np.: o powywijanej listwie do antycznej komody)? Chciałabym znaleźć rozwiązanie ponieważ za pomocą splinów można szybko wymodelować dowolny kształt, ale po przerzuceniu do Zbrush'a siatka się "krzaczy" i nie można z nią nic zrobić? Co Wy robicie w takiej sytuacji?
Napisano 13 Kwiecień 201212 l Taka siatka nie przejdźie dla zbrusha.Musisz mieć quady plus ewentualnie kilka trójkątów.Tutaj masz jednego wielkiego ngona na wierzchu i zawsze będzie sie sypać przy subdivide w Z.Albo musisz zrobić tak jak napisałaś i uporządkować siate w maxie, albo wymodelować od początku w zbrushu.Shadowboxem na przykład i potem dopracować ręcznie. Zresztą tak samo w maxie, jak wrzucisz na taki obiekt turbosmootha to się posypie w diabły;)
Napisano 14 Kwiecień 201212 l Chyba że skorzysta się z Dynamesh. Łyknie trójkąty i czworokąty. Tylko jest jedno ale ... o zachowaniu topologii można zapomnieć :). Co do przykładu. Problemem może być tylko góra siatki, ale prosty podział całości na trójkąty powinien załatwić sprawę. Wtedy Dynamesh sobie z tym poradzi, oczywiście z odpowiednią rozdzielczością w jego ustawieniach.
Napisano 15 Kwiecień 201212 l Autor Hej! Dzięki Wam za odpowiedzi. Mafida- dzięki za rady. Jeszcze raz wymodelowałam, ale tym razem nie za pomocą spline i extrude- widzę że ta ścieżka nie jest dobra, a szkoda bo na pierwszy rzut oka wydawała się taka fajna, he,he,he. Pomysł ze skryptem fajny, na pewno spróbuje, ale na razie chce się nauczyć robić prawidłowo sama, he,he,
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto