flynn Napisano 14 Kwiecień 2012 Share Napisano 14 Kwiecień 2012 (edytowane) Witam wszystkich! Jestem Początkujący w Grafice 3d i dzięki jednemu tutorialowi mogę zaprezentować mój pierwszy projekt Czołgu z Universum Warhammera 40k: "Dead Korps of Krieg - Leman Russ Vanquisher". Chciałbym poznać waszą opinie na jego temat oraz dowiedzieć się jak go ulepszyć żeby wyglądał ładniej. Krytyka mile widziana. Mam kilka pytań: 1. Jak zrobić naprawdę dobre gąsienice które będę mógł zaanimować? Ja na początku zastosowałem modyfikator "pathdeform" ale paskudnie zniekształca siatkę więc postanowiłem to zrobić ręcznie. Fajnie jakbyście jeszcze znali jakiś fajny tutek. 2. W przednim małym karabinie powinno być połączenie jakimś miękkim materiałem jak skóra lub coś w tym stylu( a nie tak jak u mnie brzydki box). próbowałem coś zrobić ale nie bardzo mi to wychodziło więc proszę was o rade. 3. Co zrobić z kątami? może wszędzie dać lekki chamfer? chodzi mi o to żeby wyglądał w miarę gładki na zakończeniach. kurde mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi :) 4.Co dalej? moim planem i "Wielkim Marzeniem!" jest wymodelowanie prawie całej armii Gwardii Imperialnej i zrobienienie małej prezentacji jej Mocy poprzez krótką animację. Nie jest to dla jakiegoś zamówienia tylko dla władnej satysfakcji więc nie ważne czy to mi zajmie rok czy 10. Dokładnie w pytaniu chodzi mi o zajęcie się najpierw teksturowaniem czy animacja(jestem w tym temacie zielony)? bo zanim wezmę się za inny model to chce ten dopieścić. jeżeli ktoś chce linka do tego tutka który mnie zachęcił to siedzenia w 3d to proszę: Modelowałem w 3ds max 2012. Mam nadzieję że to nie przesadziłem z pytaniami:) Pozdrawiam! [ATTACH=CONFIG]85709[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]85710[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]85711[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]85712[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85713[/ATTACH] Edytowane 15 Kwiecień 2012 przez flynn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flamaster69 Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Siema, nie jestem jakiś zaawansowany, ale mogę poradzić w tym przez co od ponad roku brnę: 1. Animowanie gąsienic: 2. Ręcznie zrobić zniekształcenia a potem meshsmooth. 3. Daj chamfer w długich krawędziach, tych mocno widocznych, (np z tyłu pod wieżą), żeby model nie był zbyt skomplikowany, jak dasz całą armię mocno pochamferowanych modeli to Ci komp padnie :) 4. Renderuj, oświetlaj, teksturuj. Taka moja subiektywna rada. Animacja potem, najpierw niech widać że to wygląda fajnie jak stoi. Dopiero potem jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynn Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2012 Naprawdę dzięki za odpowiedz ;) myślałem że mój temat przepadł w zapomnienie. A teraz powaga. Ten reaktor to naprawdę fajna sprawa z tego co widzę po filmikach. Szkoda ze w 2012 go usunęli, dobra ściągam 2010 (nie pirata tylko na licencji studenckiej). co do chamfera naprawdę dzięki za rade. na początku jak modelowałem i dawałem gdzie się da ale niestety efekt mnie niezadowalał więc prawie nigdzie go nie ma. gąsienice zrobiłem już kolejnym sposobem, wyglądaja super tylko mi tnie viewporta strasznie. Mam nadzieje że reaktor mnie uratuje . Chyba jednak wezmę się za dokończenie modelu i teksturowaniea a animacja potem. Jak zrobię większy progres to wyśle rendera. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Wszystko rozbija się o odległość od kamery. Czym dalej model tym mniej szczegółu potrzebuje. Jeżeli będziesz używał mentala to w materiale możesz zaokrąglać ostre krawędzie. Do tego nie nadużywaj MS i TS, oraz wartości podziałów dla elementów okrągłych lub zaokrąglonych. Mniej poly to zawsze szybciej, co przy animacji ma znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flamaster69 Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 infected, jak zaokrąglać krawędzie w mentalu? rzuć jakieś hasło, ja sobie poszukam jak za dużo pisania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotreq91 Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 infected, jak zaokrąglać krawędzie w mentalu? rzuć jakieś hasło, ja sobie poszukam jak za dużo pisania. round corner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Z tym round corner też nie zawsze warto próbować. To nie geometria tylko efekt tekstury jak bump. Dlatego np przy closeupach na elementy polerowane nie powinno się tego IMO stosować. Ja używam tylko np do kształtów extrudoeanych ze splineów, gdzie chamfery mogą narobić bałaganu w siatce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynn Napisano 19 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2012 (edytowane) Wrzucam nowe rendery. Ten materiał w działku jak i działko poprawiłem, wymodelowałem orzełka, przewody zrobiłem za pomocą splina oraz dałem parę detali do bocznych broni. Wydaje mi się że już to będzie finalna wersja. więc biorę się za pierwsze teksturowanie. [ATTACH=CONFIG]85829[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85830[/ATTACH] Mam pytanie odnoście uvw map. idee rozumiem, trochę się pobawiłem i robię teraz jakieś Tutoriale ale jak na razie nie znalazłem niczego co by pokazało mi jak zrobić ładną siatkę w bardziej zaawansowanym modelu niż domek. Zaczynam od wierzyczki. Dajcie mi jakieś wskazówki, porady i ewentualnie czego szukać ;) [ATTACH=CONFIG]85835[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]85834[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]85836[/ATTACH] Edytowane 19 Kwiecień 2012 przez flynn brak informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynn Napisano 19 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Jeżeli chodzi o barwy to chce mieć coś takiego jak na tym modelu. [ATTACH=CONFIG]85837[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 20 Kwiecień 2012 Share Napisano 20 Kwiecień 2012 (edytowane) infected, jak zaokrąglać krawędzie w mentalu? rzuć jakieś hasło, ja sobie poszukam jak za dużo pisania. Proszę bardzo: [ATTACH=CONFIG]85841[/ATTACH] Z tym round corner też nie zawsze warto próbować. To nie geometria tylko efekt tekstury jak bump. Dlatego np przy closeupach na elementy polerowane nie powinno się tego IMO stosować. Ja używam tylko np do kształtów extrudoeanych ze splineów, gdzie chamfery mogą narobić bałaganu w siatce. Spróbować warto - bo to nic nie kosztuje, potem natomiast oceniać efekty. Osobiście nie unikam tej opcji i używam kiedy jest potrzebna flynn Twoją siatkę będzie ultra trudno pomalować ładnie przy takim bałaganie. Poukładaj sobie elementy przystające w większe grupy. Edytowane 20 Kwiecień 2012 przez infected Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Horus Napisano 16 Maj 2012 Share Napisano 16 Maj 2012 flynn, swego czasu animowałem gąsienice pod reactorem: więc jak bedziesz miał problemy, a pewno bedziesz mial :) to śmiało pisz PW. Z drugiej strony w Twoim czołgu układ gąsienic jest bardzo prosty, więc powinno pójść dość gładko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynn Napisano 18 Maj 2012 Autor Share Napisano 18 Maj 2012 flynn, swego czasu animowałem gąsienice pod reactorem: więc jak bedziesz miał problemy, a pewno bedziesz mial :) to śmiało pisz PW. Z drugiej strony w Twoim czołgu układ gąsienic jest bardzo prosty, więc powinno pójść dość gładko. spoko , dzięki na pewno się odezwę! Ale jak na razie jednak będę ulepszał siatkę i koncepcje modelu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się