Karakan Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Hej Mistrze :) Może ktoś będzie w stanie dać mi kilka rad odnośnie tego jak zrobić odpowiednio realistyczną i ładnie wyglądającą teksturę futra dla zwierzaka na potrzeby modelu do gry. Chodzi mi o uzyskanie mniej więcej takich efektów: http://static.skyrim.nexusmods.com/downloads/images/2490-1-1322919527.jpg http://static.skyrim.nexusmods.com/downloads/images/2490-2-1322919548.jpg Nie jestem najlepszy w teksturowaniu, więc na bank są jakieś sposoby, o których nie pomyślałem. Może należy futro wyrzeźbić i wypalić jako jakąś mapę? Może ktoś miał z tym do czynienia, zna jakieś tutoriale, albo po prostu wie jak to się robi :) Będę wdzięczny za odpowiedzi. Z góry dzięki! Pozdrawiam
mirach Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/maya/lowpolyHair/ tu jest bardzo fajny artykol o wlosach, moze naprowadzi cie na jakis sposob z futrem
Karakan Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Napisano 17 Kwiecień 2012 Dzięki za odpowiedź ;) Akurat ten tutek widziałem. Efekt jest świetny, ale wydaje mi się, że futro takie jak na screenach wyżej można uzyskać w jeszcze inny sposób. Metoda z powyższego tutoriala bazuje głównie na oblepieniu modelu plane'ami i narzuceniu na nie tekstury włosów z alphą. A to chyba nie najlepszy sposób na takie futro, które jest w gruncie rzeczy dość płaskie, a nie puszyste. Ale tutek i tak przeczytam, bo poprzednio tylko go przejrzałem na szybko, a nuż coś ciekawego wyczytam :)
gutekfiutek Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Ja bezwstydnie wkleję własny tutorial - do futra też się spoko nadaje. http://wypierpapier.blogspot.co.uk/2010/02/vertex-normal-tutorial.html Co do futra - w tym przypadku nie widzę za bardzo futra z alphą - bardziej bym stawiał na jakiś shader+tekstura. Oren-nayar blinn czy jak to się tam nazywało, dobrze ustawiony fresnel i subsurf scattering ci da efekt futra nawet na zwykłym obiekcie bez alfy. 1 1
mirach Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 gutek: no tak bezczelnie dzielic sie wlasną wiedza? jak mozesz?? A co do futra w skyrimie, to ciezko stwierdzic bo w plikach zrodlowych nie grzebalem, ale mam wrazenie ze w wielu miejsach futro bylo rzezbione w jakims mud-brushu a potem wypalone (zwlaszcza na duzych kotach wg mnie to widac). Ale specem od gameartu nie jestem, wiec tak sobie tylko filozofuje.
floo Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 pewnie nie dokońca o to chodzi, ale może się przydać... ;) http://polygoblin.wordpress.com/tutorials/texturing-with-pre-rendered-fur-tiles/ 1
Karakan Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Napisano 17 Kwiecień 2012 @mirach: Widziałem na deviancie, że ludzie podmieniali tekstury futerka w Skyrimie (między innymi tego liska, którego screeny są w pierwszym poście), więc może jeszcze kogoś tam spróbuję podpytać jeśli będę czuł potrzebę. Ale też miałem w wielu momentach wrażenie, że tam futro często było rzeźbione na modelu. Od jakiegoś czasu uczę się Zbrusha, ale futra jeszcze wyrzeźbić nie potrafię, pewnie będę musiał poszukać jakichś tutków. A póki co bardzo podoba mi się tutek z linka od @floo, dzięki :) W Mayi co prawda nie pracuję, ale spróbuję zrobić to samo w Maxie, z wykorzystaniem nieszczęsnego hair&fur. Bo efekt wygląda zachęcająco! @gutekfiutek: co prawda do mojego futra się to nie nada, ale wielkie dzięki za podzielenie się tą wiedzą! Człowiek niby naumiany tej całej teorii, jak to się liczy wszystko, ale żeby w praktyce tą wiedzę samemu użyć to już nie ma szans... Nie wpadłem nigdy na to żeby się z normalnymi vertexów tak pobawić przy trawie, a efekt jest bardzo ładny. Na pewno od teraz będę tą metodę wykorzystywał :)
gutekfiutek Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Podmienić tex futra w skyrimie to jedno - ale pamiętaj że w skyrimie jednak pewnie masz shader który z tych tekstur robi coś co zachowuje się jak futro. Jak to ma być do gry to bym jakiegoś shaderowca podpytał jak to najlepiej zrobić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się