Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym uzyskać taki efekt: jupiter1.jpg

Ten kadr zrobiłem w Photoshopie, ale ponieważ chcę zrobić animację to chciałbym uzyskać go na surowo w 3dmax.

Używam maxa w wersji 8 oraz renderuję scanlinem. Próbowałem stworzyć 2 kule - jedna to jowisz "na ostro", a do drugiej przypisać efekt blur. Niestety, nie wiem jak wyrenderować obie kule nałożone na siebie - bo albo kula z blurem jeśli jest mniejsza to się nie renderuje, albo gdy jest większa to całkowicie przesłania "ostrego" jowisza. Dodatkowo kula z blurem wycina mi obraz tła usuwając odległe gwiazdy ze swojego otoczenia. Robiłem też próby żeby zamiast blurowanej kuli dodać omni światło z lens efektem "glow". Ale tu też nie wiem jak spowodować by światło umieszczone wewnątrz "ostrego" jowisza renderowało się wraz ze swoim efektem "glow". Pewnie rozwiązanie jest proste tylko ja go nie znam - proszę o "łopatologiczne" wytłumaczenie bo jestem mało doświadczonym użytkownikiem maxa.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak w scanlinie to się atmosfery drzewiej robiło "volume fogiem" - dajesz na scenę sferyczne gizmo z helpers->atmospheric apparatus, W oknie "environment and efects" dajesz (w zakładce "atmosphere") add->volume fog, potem "pick gizmo" i jedziesz tym.

Napisano

możesz też w video post dodać glow, ale takie rzeczy robi się w postpro np. w adobe after effects (w skrócie taki program jak ps, tylko do animacji;) )

Napisano (edytowane)

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

 

Gutekfiutek: bardzo ciekawe rozwiązanie na które nigdy bym nie wpadł! Proste i dające się zastosować w całej animacji (nie próbowałem tylko czy można je użyć na kilku na raz widocznych planetach czyli tworząc kilka takich gizm). Niestety ma też poważną wadę, może mógłbyś jeszcze raz na to spojrzeć.

Tu umieszczam ustawienia efektu:

Klip_2.jpg

...a taki dało to efekt:

Klip.jpg

Jak widzisz problem polega na tym że ta atmosfera świeci się na nieoświetlonej części planety, natomiast w zaskakujący sposób ginie tam gdzie planeta jest oświetlona. Nie rozumiem z czego się to bierze. Gdyby się udało to odwrócić to myślę, że zastosował bym tą właśnie metodę.

A i jeszcze trochę przeszkadza mi ziarnistość tego efektu. Jak widzisz ustawiłem "Size" na 0,001 a mimo to glow nie jest jednorodny tylko ziarnisty.

 

Jacob: Bardzo chętnie skorzystał bym z AE bo posługuję się nim swobodnie, tylko zupełnie nie wiem jak podejść do takiej współpracy. Zawsze tworząc film w Maxie tworzyłem po prostu animację po całości, potem najwyżej korygowałem coś w barwach czy nasyceniu. Natomiast z propozycji którą przedstawiłeś wynikało by, że AE miałby wiedzieć gdzie znajduje się obiekt planeta. Czyli co?... Miałbym wypuścić animację kilkukrotnie? Osobno to co się dzieje z tłem (ruch kamery powoduje pozorny ruch tła), a potem każdą planetę z osobna? W jakim formacie zapisywać każdy z tych filmów żeby zachował alpha kanał? A może mam zrobić jednolicie niebieskie tło i potem robić kluczowanie na ten niebieski? Wytłumacz mi jak ma przebiegać praca pomiędzy Maxem a AE, wtedy może zastosuję polecaną przez Ciebie metodę.

Edytowane przez Paranoid
bo chcę coś dodać i nie mnożyć postów
Napisano

Size na 0, uniformity na 1 i tyle.

Spróbuj zaznaczyć "exponential, może pomoże.

Video post odradzałbym d tego używać, to jest baardzo stary tool i zwyczajnie nie opłaca się go do tego zaprzęgać.

Jak jacob napisał zwyczajnie lepiej to zrobić w postprodukcji.

na przykład f10-> render elements ->add->atmosphere.

Wyrenderuje ci to efekty atmosferyczne na osobnym obrazku, doadatkowo renderujesz obrazek BEZ tych efektów, potem możesz je nałozyć w AE i kontrolować lepiej wygląd sceny bez potrzeby renderowania wszystkiego naraz.

Tak upraszczając.

Napisano

Najprościej chyba

 

1. Renderujesz pass bez tła. Wyrzucasz obrazki do *.png. Tam masz alfę. Jak załadujesz do AE przez import, spyta cię czy chcesz żeby AE tą "akceptował". Opcja Straight, unmatted z tego co pamiętam.

2. W menu kompozycji, obok nazwy animacji maski po prawej jej stronie zwykle koło "mode" masz opcję "TrkMat" tam zaznaczasz jak mają się zachowywać alfy. Jeśli nie masz tych opcji, klikasz prawym na Source name, albo pasku szarym nad nazwami i/ columns/modes.

 

Bez alfy możesz wyrenderować planetę na czarno a reszte na biało, albo odwrotnie i z tego uzyskać maskę planety.

Dalej jak w fotoszopie. :)

Napisano

Bardzo dziękuję za Wasze wyczerpujące podpowiedzi. Wszystkie zebrane razem dają mi pojęcie jak to zrealizować. Chyba trzeba będzie użyć AE. Ponieważ film będzie miał około minuty więc pewnie zastosuję metodę renderowania ponownie filmu z biało czarnym obrazem do przekazania AE informacji o przezroczystości. Jeszcze raz dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności