rchmiel Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 Witam serdecznie, Potrzebuję pomocy w zakresie zarządzania projektem. Mam za zadanie stworzyć wysokiej jakości miasteczko w stylu small american town. Dla jasności zaznaczę, że zrobiłem już nie jedną pracę opierającą się na modelowaniu, więc to mam już w małym palcu. Proszę o pomoc w ułożeniu planu pracy tzn. czy w pierwszej kolejności należało by wymodelować wszystkie budynki, następnie tekstury, światło i na końcu render czy lepiej każdy element wykonywać na 100% od modelingu po render?! Proszę dla tego o pomoc bo co chwilę zaczynam projekt od początku bo chciałbym widzieć jakieś efekty, co gorsza jeśli popełniam jakiś błąd który utrudni resztę pracy przy np. teksturach to dopiero będzie kicha! Z góry dzięki za sugestie!
pressenter Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 A do czego to miasteczko? Co do samego tworzenia to ja posądzam, że najpierw musiałbyś stworzyć jakiś plan zagospodarowania, rozkład dróg, budynków, żeby wiedzieć gdzie co ma stać i jakiej wielkości ma być. Jeśli też nie zależy Ci na żadnym konkretnym miasteczku to zapoznaj się ze skryptem GhostTown. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/ghosttown-lite Sz.
rchmiel Napisano 22 Kwiecień 2012 Autor Napisano 22 Kwiecień 2012 GhostTown to typowa masówka i to metropolii a nie miasteczka. Mi chodzi o stworzenie małego miasteczka typu Chłdnica Górska ze znanej kinowej animacji Auta - każdy budynek jest inny. Mam już rozrysowany plan zagospodarowania - ok 15 budynków, kilka zniszczonych domków, stary zbiornik na wodę, mała stacja paliw itd. Teren będzie równy więc budynki w ostatniej fazie mogą zmienić swoje położenie tak by to jak najlepiej wyglądało. Tak jak wcześniej wspomniałem modelować potrafię, jednak mimo to nie wiem od czego zacząć!? Każdy budynek będzie inny, będzie miał inne tekstury i inną powierzchnię. Pytanie w zasadzie dotyczy czy najpierw wszystko wymodelować a następnie zająć się teksturami czy po kolei każdy budynek wykonywać w 100% ?
Miłosz3ds Napisano 22 Kwiecień 2012 Napisano 22 Kwiecień 2012 Ja bym mimo wszystko najpierw rozplanował sobie co i gdzie chcesz poustawiać. Można oszczędzić kupę czasu/kasy dokładnie wszystko sobie rozrysowując. Bo na przykład popatrz - po co modelować cały domek, skoro będzie powiedzmy widoczna tylko jedna ściana? Albo po co dawać jakiś tam poziom detalu, skoro widoczny będzie tylko zarys budynku przez dwie klatki? Nie wiem czy to będzie animacja czy że tak powiem ilustracja, bo od tego też trochę zależy. Ale najpierw plan!
rchmiel Napisano 22 Kwiecień 2012 Autor Napisano 22 Kwiecień 2012 Miasteczko na potrzeby gry via - widok izometryczny z możliwością obrotu o 360stopni (jak w SimCity3000). Wielkość pojedynczego domku to ok 50% standardowej rozdzielczości monitora tak więc detale muszą być dobrej jakości. Z uwagi, że w dalszym ciągu nie odpowiedziałeś mi na pytanie - załużmy, że rozrysowany plan miasteczka już mam. Co dalej?
Element4ry Napisano 23 Kwiecień 2012 Napisano 23 Kwiecień 2012 Po rozplanowaniu i rozrysowaniu, zabrałbym się za ustawianie "zapchajdziur" (prostych pudełek mających odpowiednie wymiary i proporcje) w miejscach w których według planu mają stać budynki, aby złapać skalę całości. Potem zabrałbym się za datale poszczególnych elementów i sukcesywnie kończył pracę.
rchmiel Napisano 25 Kwiecień 2012 Autor Napisano 25 Kwiecień 2012 Nie żebym się czepiał, ale skoro proszę o pomoc w zarządzaniu projektem tj. etapami tworzenia to teksty typu zrobić kwadraciki a później je wykończyć, albo rozrysować na kartce to od swojego 15 letniego brata się dowiem. Liczyłem na bardziej profesjonalną pomoc. Dzięki wszystkim za poświęcony czas.
mirach Napisano 25 Kwiecień 2012 Napisano 25 Kwiecień 2012 znaczy sie liczyles ze ktos rozpisze caly workflow dla twojego projektu za ciebie? Kazdy pracuje w 3d po swojemu, jeden zaczyna od ogolu i idzie w detal inny na odwrot. Bierz sie do roboty i sam zobaczysz co dla ciebie dziala a co nie.
Miłosz3ds Napisano 25 Kwiecień 2012 Napisano 25 Kwiecień 2012 Nie ma sprawy! Jak będziesz miał z czymś jeszcze problem to wal bez skrępowania! :* a tak na serio - w sumie wszyscy Ci powiedzieli od czego zacząć, skoro Ci to nie wystarcza - może nie umiesz zapytać, albo nie wiesz co chciałbyś wiedzieć? No ale nic, w takim razie chyba pozostaje Ci radzenie się brata. Pozdrawiam!
IronMacko Napisano 25 Kwiecień 2012 Napisano 25 Kwiecień 2012 rchmiel pominę Twoje uszczypliwe uwagi dla osób, które starają Ci się pomóc... - Najpierw scena (model ogólny) - Detale - potem światło - na końcu materiały. Chociaż piszesz, że robisz to na potrzeby gry... czyli pojawiają się pytania: - czy scena będzie w "ruchu" - zmienne oświetlenie - czy ważna jest objętość (czyt: ilość poly) Bo przy odpowiedzi na powyższe pytania może się okazać, że kolejność powinna być taka: - ogólny model - podział na poszczególne budynki i : * - detal * - tekstury - oświetlenie sceny
gutekfiutek Napisano 25 Kwiecień 2012 Napisano 25 Kwiecień 2012 GhostTown to typowa masówka i to metropolii a nie miasteczka. Mi chodzi o stworzenie małego miasteczka typu Chłdnica Górska ze znanej kinowej animacji Auta - każdy budynek jest inny. Tak jak wcześniej wspomniałem modelować potrafię, jednak mimo to nie wiem od czego zacząć!? Każdy budynek będzie inny, będzie miał inne tekstury i inną powierzchnię. Prosicie się o dizaster/miszmasz stylistyczny z takim podejściem. Dodatkowo zapewni wam to 3x wiecej czasu potrzebnego do produkcji. Najpierw zróbcie jeden budynek, ustalcie na jego podstawie styl/jakość, potem używajcie tych samych tekstur i elementów w innych budynkach. Co do zarządzania projektem: Weź karteczkę, wypisz wszystkie budynki potrzebne, listę propsów niezbędnych do zrobienia lokacji. Dalej idą koncepty jakiekolwiek. Byle było mniej więcej wiadomo co robicie. Zrób jeden obiekt wzorcowy z każdej kategorii, na jego podstawie będziesz wiedział ile co zajmie. Weź karteczkę, dodaj sobie ilość godzin potrzebnych do produkcji każdego obiektu i zobacz na ile mieści to się w czasie/budżecie. Wywal wszystkie obiekty które nie mieszczą się w czasie/budżecie i nie są na tyle istotne żeby je zostawić. Każdy z obiektów który ci zostanie powinien mieć placeholderowy model i tekstury (ew. shadery) - pudełko. Z pudełek układasz lokację, w miarę postępu prac pudełka są podmieniane na podkańczane modele. Po kolei robisz modele. Do zarządzania projektami jest dostępnego mnóstwo softu - wpisz "project management tool". Nawet Todoist/Wedoist się przydaje w takich przypadkach. Nie żebym się czepiał, ale skoro proszę o pomoc w zarządzaniu projektem tj. etapami tworzenia to teksty typu zrobić kwadraciki a później je wykończyć, albo rozrysować na kartce to od swojego 15 letniego brata się dowiem. . O to zapytaleś przecież. Zresztą, z mojego doświadczenia - placeholdersy i konceptowanie/rozplanowywanie to nie jest najbardziej oczywista rzecz dla amatorów robiących gry.
Rekomendowane odpowiedzi