Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

tworzę szufladową wizkę domku jednorodzinnego "rozalin", chciałbym zrobić kuchnię z kawałkiem holu i salonem. Naniosłem rzut parteru, stwierdziłem, że najpierw pobawię się, powalczę ze światłem bo to najgorzej schodzi, a potem dokończę resztę i wyposażę. W tym celu na szybko skleiłem parę szafek do kuchni (walnut + plastic z vray-materials.de) podłogę (również jakaś stamtąd), jakiś kolor ścian, na szybko otexturowane wszystko, okna szybkie max'owe (materiał zwykły vrayowy 128/128/128).

 

Użyłem vraysun wklikniętego w enviro pod 8ką, w oknach mam 7 vraylightow na skylight portal + simple

 

Moje pytanie - prośba do Was - moglibyście podpowiedzieć co zmienić w ustawieniach, co poprawiać, na co zwracać uwagę żeby oświetlenie wyglądało lepiej? Rendery na razie testowe ale przecież widać, że coś tu nie gra, a lepiej już nie dałem rady (póki co) zrobić...

 

Poniżej daję skriny oraz ustawienia:

 

psychical camera: shutter speed=100, ISO=800, f-number=8

 

http://tinypic.com/r/33fe3uu/5

http://imageshack.us/photo/my-images/32/rozalin.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/687/rozalin2.jpg/ -> tu widac linie, renderowałem trochę regionami...

http://imageshack.us/photo/my-images/72/rozalin3.jpg/ -> nieco bliżej.

 

(aha, jak coś - max 2010, vray 1,50)

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Masz dziwne ustawienia swiatła i kamery czy parametry słonca to miałbyc jakis zmaierzony cel ?

Ale tak ogólnie to bym przywrócił parametry słonca do tych jakie sa stndardowo, w ustawieniach kamery iso na 800 to sporo za duzo bedzie ci szumiało oscylowałbym gdzies miedzy 100 a 150, raczej parametr shutter speed bym obnizył i to lekko do jakis 30

napewno duza role bede potem odgrywały materiały pamietaj np materiał podłogi warto wsadzic jako vrayoverridemtl zapanujesz nad rzutowaniem barwy po scianch a takze sciemnianiem pomieszczenia. Ogólnie swiatła całkowicie nie ustawisz dotąd dokąd nie nałozysz wszytkich materiałów. Sprawdź czy w materiale szkła w oknach jest zaznczony shadow afect bo swiatło siedzi w oknach. W color mapping zminiłbym na linear lub exporential. Nie wiem co masz za filtr AA ustawiony bo widze ze masz Adaptive subdivision

Ogólnie masz bardzo nisko poustawiane parametry rendera ale podejzewam ze to poto aby sie szybko robiło

Napisano

Oooo, dzięki, już myślałem, że nikt nic nie powie :). No włąśnie ustawienia dość nisko, po to żeby szybko się robiło.

Co do AA, to na szybko z Adaptive subdivision, potem przerzucam na DMC + mitchell netravali

vrayoverridemtl dla podlogi oczywiscie jest, i shadow affect dla szkła w oknach również

przełączyłem nieco wcześniej na hsv exponential, potem zmniejszylem iso i shutter speed tez tak jak powiedziałeś, no i wyglada chyba nieco lepiej

no nic, będę w takim razie próbował potem z większą ilością materiałów

Napisano

Powracam jeszcze raz :>

 

dorzuciłem do tego co było, troszkę więcej, wygląda to teraz tak: http://i47.tinypic.com/2dtrfbr.jpg

już mniejsza o modele... pytanie brzmi: jak osiągnąć biały sufit? jest teraz idealnie biały vraymtl no i proszę... (cokolik przy podłodze ma ten sam mtl co sufit) na podłogę dałem vrayoverridemtl. już nawet na ściany próbowałem ... no nie wiem(btw, koleżanka mówi, że daje standardowy biały materiał vray i nigdy nie korzystała z override i ma biało...)

 

widać jeszcze szumy. ustawienia: default vray sun + skylight portale za oknami, physical camera, f-number 8, shutter speed 15, film speed 200, adaptive DMC + mitchell-natravali, hsv exponential, IRR map kolejno subdivsy i samples 60 i 40, light cache 1000, sample size 0,02, w settings dmc sampler threshold 0,006, global subdivs zostawiłem 1. render 1280x720 trwał prawie 5h, wiec dosyć sporo, a jakoś nie jest piękna. co zmienić więc ?

Napisano

po pierwsze Shadowsexpe pisał o exponentialu ( skąd u ciebie HSV - tu masz różnice http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_colormapping.htm, zerknij na różnice w bieli ), po drugie- póki co twoja scena będzie wyglądać słabiutko bez względu na CM. A Reincharda zasugerowałem ci, bo wartością Burn możesz balansować pomiędzy linearem ( 1.0) a exponentialem (0.0), aż do momentu kiedy przepalenia będą znośne dla oka.

Napisano

Po pierwsze wcisnij parametr w kamerze Guess vert bo ci sie sciany rozjeżdzaja . Dwa swiatło jest strasznie nie rzeczywiste, co do materiałow override to zapewne jeszcze masz meble ci jeszcze rzutuja co do tego co ci powiedziła kolezanka to tak oczywiści mozna bez nich tylko raczej wtedy nie vraysun i camra vray tylko zwykły direct za oknem jako słonce i zwykła kamera a environment mape output Kolejna sprawa po co takiej wielkosci render robisz przecierz to na razie próby ?

Napisano

mihpolak - racja, HSV expo zamiast exponential - musiałem coś oglądać/czytać i w tym czasie to wrzucić...

no słabiutko, słabiutko - początkujący jestem, od czegoś trzeba zaczynać, coś robić, ćwiczyć i gdzieś szukać porad. rozumiem, że tu nie tylko samo światło wpływa na sukces. dobrze właśnie, że ktoś krytykuje a jeśli można to daje nawet i łopatologiczne porady - wiadomo w którym kierunku iść

shadowsexpe - no próby, wczoraj mnie nie było trochę przed komputerem to dałem wiekszą rozdzielczość, wyższe ustawienia, żeby zobaczyć jak będzie wyglądało po powrocie

 

wracam do przeglądania light contest...

Napisano

Prubujesz za mocne nastwki robic a efekt jest taki ze ci sie render robi godzinami a efekt jest niespecjalnie taki jaki bys chiał osiagnac render w trakcie pracy moze sobie szumiec wazne zeby sie nie tworzyły artefakty i zebyś dopracował swiatło bo to stale jest jakies nienaturalne acha i jeszcze jedno czy te sciany sa pokryte farb z połyskiem czy to tylko taki niezamierzony efekt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności