Damnian Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Witam, tworzę szufladową wizkę domku jednorodzinnego "rozalin", chciałbym zrobić kuchnię z kawałkiem holu i salonem. Naniosłem rzut parteru, stwierdziłem, że najpierw pobawię się, powalczę ze światłem bo to najgorzej schodzi, a potem dokończę resztę i wyposażę. W tym celu na szybko skleiłem parę szafek do kuchni (walnut + plastic z vray-materials.de) podłogę (również jakaś stamtąd), jakiś kolor ścian, na szybko otexturowane wszystko, okna szybkie max'owe (materiał zwykły vrayowy 128/128/128). Użyłem vraysun wklikniętego w enviro pod 8ką, w oknach mam 7 vraylightow na skylight portal + simple Moje pytanie - prośba do Was - moglibyście podpowiedzieć co zmienić w ustawieniach, co poprawiać, na co zwracać uwagę żeby oświetlenie wyglądało lepiej? Rendery na razie testowe ale przecież widać, że coś tu nie gra, a lepiej już nie dałem rady (póki co) zrobić... Poniżej daję skriny oraz ustawienia: psychical camera: shutter speed=100, ISO=800, f-number=8 http://tinypic.com/r/33fe3uu/5 http://imageshack.us/photo/my-images/32/rozalin.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/687/rozalin2.jpg/ -> tu widac linie, renderowałem trochę regionami... http://imageshack.us/photo/my-images/72/rozalin3.jpg/ -> nieco bliżej. (aha, jak coś - max 2010, vray 1,50) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 25 Kwiecień 2012 Share Napisano 25 Kwiecień 2012 Masz dziwne ustawienia swiatła i kamery czy parametry słonca to miałbyc jakis zmaierzony cel ? Ale tak ogólnie to bym przywrócił parametry słonca do tych jakie sa stndardowo, w ustawieniach kamery iso na 800 to sporo za duzo bedzie ci szumiało oscylowałbym gdzies miedzy 100 a 150, raczej parametr shutter speed bym obnizył i to lekko do jakis 30 napewno duza role bede potem odgrywały materiały pamietaj np materiał podłogi warto wsadzic jako vrayoverridemtl zapanujesz nad rzutowaniem barwy po scianch a takze sciemnianiem pomieszczenia. Ogólnie swiatła całkowicie nie ustawisz dotąd dokąd nie nałozysz wszytkich materiałów. Sprawdź czy w materiale szkła w oknach jest zaznczony shadow afect bo swiatło siedzi w oknach. W color mapping zminiłbym na linear lub exporential. Nie wiem co masz za filtr AA ustawiony bo widze ze masz Adaptive subdivision Ogólnie masz bardzo nisko poustawiane parametry rendera ale podejzewam ze to poto aby sie szybko robiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damnian Napisano 26 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2012 Oooo, dzięki, już myślałem, że nikt nic nie powie :). No włąśnie ustawienia dość nisko, po to żeby szybko się robiło. Co do AA, to na szybko z Adaptive subdivision, potem przerzucam na DMC + mitchell netravali vrayoverridemtl dla podlogi oczywiscie jest, i shadow affect dla szkła w oknach również przełączyłem nieco wcześniej na hsv exponential, potem zmniejszylem iso i shutter speed tez tak jak powiedziałeś, no i wyglada chyba nieco lepiej no nic, będę w takim razie próbował potem z większą ilością materiałów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 Powodzenia ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damnian Napisano 3 Maj 2012 Autor Share Napisano 3 Maj 2012 Powracam jeszcze raz :> dorzuciłem do tego co było, troszkę więcej, wygląda to teraz tak: http://i47.tinypic.com/2dtrfbr.jpg już mniejsza o modele... pytanie brzmi: jak osiągnąć biały sufit? jest teraz idealnie biały vraymtl no i proszę... (cokolik przy podłodze ma ten sam mtl co sufit) na podłogę dałem vrayoverridemtl. już nawet na ściany próbowałem ... no nie wiem(btw, koleżanka mówi, że daje standardowy biały materiał vray i nigdy nie korzystała z override i ma biało...) widać jeszcze szumy. ustawienia: default vray sun + skylight portale za oknami, physical camera, f-number 8, shutter speed 15, film speed 200, adaptive DMC + mitchell-natravali, hsv exponential, IRR map kolejno subdivsy i samples 60 i 40, light cache 1000, sample size 0,02, w settings dmc sampler threshold 0,006, global subdivs zostawiłem 1. render 1280x720 trwał prawie 5h, wiec dosyć sporo, a jakoś nie jest piękna. co zmienić więc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihpolak Napisano 3 Maj 2012 Share Napisano 3 Maj 2012 zmień na linear col. map. albo Reincharda. Wyłącz clamp output. Wtedy zobacz co będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damnian Napisano 4 Maj 2012 Autor Share Napisano 4 Maj 2012 Wtedy zobacz co będzie. słabiutko. hsv exonential, jak shadowsexpe powiedział, najlepiej właściwie wygląda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihpolak Napisano 4 Maj 2012 Share Napisano 4 Maj 2012 po pierwsze Shadowsexpe pisał o exponentialu ( skąd u ciebie HSV - tu masz różnice http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_colormapping.htm, zerknij na różnice w bieli ), po drugie- póki co twoja scena będzie wyglądać słabiutko bez względu na CM. A Reincharda zasugerowałem ci, bo wartością Burn możesz balansować pomiędzy linearem ( 1.0) a exponentialem (0.0), aż do momentu kiedy przepalenia będą znośne dla oka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 4 Maj 2012 Share Napisano 4 Maj 2012 Po pierwsze wcisnij parametr w kamerze Guess vert bo ci sie sciany rozjeżdzaja . Dwa swiatło jest strasznie nie rzeczywiste, co do materiałow override to zapewne jeszcze masz meble ci jeszcze rzutuja co do tego co ci powiedziła kolezanka to tak oczywiści mozna bez nich tylko raczej wtedy nie vraysun i camra vray tylko zwykły direct za oknem jako słonce i zwykła kamera a environment mape output Kolejna sprawa po co takiej wielkosci render robisz przecierz to na razie próby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damnian Napisano 4 Maj 2012 Autor Share Napisano 4 Maj 2012 mihpolak - racja, HSV expo zamiast exponential - musiałem coś oglądać/czytać i w tym czasie to wrzucić... no słabiutko, słabiutko - początkujący jestem, od czegoś trzeba zaczynać, coś robić, ćwiczyć i gdzieś szukać porad. rozumiem, że tu nie tylko samo światło wpływa na sukces. dobrze właśnie, że ktoś krytykuje a jeśli można to daje nawet i łopatologiczne porady - wiadomo w którym kierunku iść shadowsexpe - no próby, wczoraj mnie nie było trochę przed komputerem to dałem wiekszą rozdzielczość, wyższe ustawienia, żeby zobaczyć jak będzie wyglądało po powrocie wracam do przeglądania light contest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 4 Maj 2012 Share Napisano 4 Maj 2012 Prubujesz za mocne nastwki robic a efekt jest taki ze ci sie render robi godzinami a efekt jest niespecjalnie taki jaki bys chiał osiagnac render w trakcie pracy moze sobie szumiec wazne zeby sie nie tworzyły artefakty i zebyś dopracował swiatło bo to stale jest jakies nienaturalne acha i jeszcze jedno czy te sciany sa pokryte farb z połyskiem czy to tylko taki niezamierzony efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damnian Napisano 4 Maj 2012 Autor Share Napisano 4 Maj 2012 tak, mają połysk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 5 Maj 2012 Share Napisano 5 Maj 2012 Tu są "podstawy podstaw": http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/tutorials_interior.htm Potraktuj to jako materiał wyjściowy do modyfikacji bo na razie to chyba "strzelasz" troche na oślep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się