hedonist Napisano 30 Kwiecień 2012 Share Napisano 30 Kwiecień 2012 Witam, jest to mój pierwszy post ale forum przeglądam od jakiegoś czasu. Utworzyłem box na którym znajduje się cień który rzuca inny obiekt i chciałbym ukryć boxa tak aby pozostał wyłącznie cień. Nie mam pojęcia jak to zrobić, wygooglowałem kilka wskazówek o ukryciu shadow pass natomiast ale nie wiem jak dokładnie to zrobić. Proszę o jakieś wskazówki ponieważ obecnie słabo znam 3ds maxa a naprawdę nie mam siły już z tym walczyć. Jeśli umieściłem temat w złym dziale to proszę o przeniesienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Hmm... A nie możesz po prostu tak zlinkować światła żeby na dany obiekt wyłączyć cień? O ile o to Ci chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elemeledutky Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 jeżeli dobrze zrozumiałem i chodzi o to, że chcesz ukryć boxa który rzuca cień na innego boxa - to w object properties boxa rzucajacego cień odznacz opcje "visible to camera" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Wybierasz obiect który chesz aby rzucał cien prawym klawiszem myszki otrzymujesz rolete, z roletki wybierasz obiect properties a nastepnie usuwasz zaznaczenie przy visible to camera obiekt nie bedzie widoczny ale cieniowanie od niego tak Pisałem równoczęsnie z elemledutki i tak wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Tzn. chodzi mi o to że utworzyłem box na którym znajduje się napis, który rzuca cień na tego boxa i chciałbym ukryć boxa pozostawiając cień. Próbowałem już z visible to camera natomiast wtedy znika również cień który znajduje się na obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Tzn oteksturowałeś boxa teksturą z napisem? Czy napis jest wymodelowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 (edytowane) Dorzucam screena, box jest zaznaczony strzałką i chciałbym go ukryć w taki sposób aby cień rzucany przez napis pozostał. Edytowane 1 Maj 2012 przez hedonist Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 (edytowane) daj na boxa materiał mate\shadow bo z tego co piszesz to chesz zastosowac metode jak przy osadzaniu np samochodów na lokacjach hdr Edytowane 1 Maj 2012 przez shadowsexpe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Wtedy cień znika również nie wiem dla czego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Przy global illumination pamiętam czasem są z matte/shadow problemy. Jaki masz renderer? Może zrób bake, czy nawet render od góry tego cienia na tym planie, nałóż jako tex z alphą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Nie wiem jaki mam render w 3d maxie siedze kilka dni i jeszcze mam problemy ze zrozumieniem wszystkich funkcji. Jeśli można jakieś jaśniejsze wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Rendering setup zrób zrzutto odrazu bedzzie widomo czym renderujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 (edytowane) Po co tak... Niech da UV pass na plane/boxa, i potem podłoży na tą mate w postprodukcji za pomocą AE czy czegoś innego. Cień zostaje, plane ma kolor podłożony z video. O To chodzi przecież? Edytowane 1 Maj 2012 przez legomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Chłopak nie zna maxa nie wie nawet w czym renderuje a podejzewam ze ma scanline bo w nim czasami materiał mate /shade nie działa tak jak trzeba wystarczy aby to co che uzyskac wyrenderował mental ray którego ma w maxie na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 tutaj screen, Legomir jak dać ten UV pass? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Oni mają w sumie racje. Za dużo bym Ci namieszał. Oni Ci lepiej powiedzą. Zresztą jak dobrze wskazali renderujesz na scaline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 We wszystkich tutorialach shadow & matte działa bez problemu mam nadzieje że zdołam się z tym uporać bo bardzo potrzebuje tej opcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 (edytowane) czy moze taki słuchaj przerzuc render ma mental ray, common-assign renderer i wybierasz czym chesz renderowac bo rozumiem ze chesz uzyskac taki efekt http://imageshack.us/photo/my-images/849/20454890.jpg/ czy moze taki http://imageshack.us/photo/my-images/821/12900537.jpg/ jesli ten drugi to jeszcze na obiekcie dane invisible to camera A tak po prawdzie to na kiego wogóle do tego zatrudniac maxa taki efekt to jest błysk w corelu chociazby ;) Edytowane 1 Maj 2012 przez shadowsexpe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Tak dokładnie taki efekt chcę uzyskać. Zmieniłem na mental ray ale teraz dostałem powiadomienie że cienie area shadows których użyłem nie są wspierane przez ten render.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 No to w światłach przełącz cienie na ray-trace... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Potrzebuje maxa ponieważ to nie jest statyczne ujęcie tylko przechwycony ruch kamery i razem ze zmianą ujęcia zmienia się pozycja mojego napisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Podeśle scenke bo mimo zmiany cieni na raytrace nie renderują się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Nie ma sprawy. ale przy mentalu to lepiej w swietle umiescic mental ray shadow map Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Ołkej link poszedł czekam na odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Czy ty musisz miec tyle swiateł w tej scenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Nie muszę no ale takie oświetlenie sobie skomponowałem żeby utworzyć ładny cień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 u ciebie cien bedzie widoczny jesli wszytkim lampom dasz on przy cieniowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Ok sorry pomyłka w jednej lampie odpowiedzialnej za cień był wyłączony. Ogromne dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 w scenie która mi przysłales w opcji gdzie wstawiasz cieniowanie tylko w tym układzie rozstrzelonych lamp miałes on zaznaczony natomiast w lampach podłuznych nie było zaznczenia własnie robie animacje zeby zobaczyc jak to wyjdzie musisz sekunde poczekac bo robie to na laptopiei nie te mozliwosci ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Ew. mogę mu opisać drugą metode z UV passem chociaz szybciej to wyrenderuje jak coś ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 legomir nie zastanwiaj sie tylko opisz zawze jak ktos zerknie do takiego tematu to sie ucieszy ze ma kilka rozwiązań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Ajaj, nei mogę znaleźć do Max'a nic wiem jak to zrobić na may'e i znalazłem do cinemy, wiec pisać czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 legomir napisz jak to wyglada na majce to moze sie połape i zobacze jak to przetworzyć na maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Ok. Szukałem tutoriali do maxa ale ich nie ma. Tu jest pokazane jak to zrobić najprosciej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hedonist Napisano 1 Maj 2012 Autor Share Napisano 1 Maj 2012 Wszystkie wskazówki się przydadzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 zaraz ci podesle juz animacje tylko musi sie do poczty wepchac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi