Napisano 5 Maj 201212 l Witam wszystkich. Problem mój polega z odbiciami materiału chrome. Zrobiłem podłogę której nadałem teksturę paneli podłogowych, na tej podłodze zrobiłem prostą szafkę której też nadałem jakis materiał no i na szafce zrobiłem lampkę z teleskopami dla których przypisałem z silnikia MentalRay materiał chrome. Wszystko fajnie pieknie wygląda ale tylko wtedy jak ukryje lub odsune inne obiekty od teleskopów lampki. Materiał chrome ma cały czas kolor innych obiektów, ładny błyszczący wygląd obiekt posiada jeśli nie ma w poblizu innych modeli. Kombinowałem metodą prób i błędów z ustawieniami chrome, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc i wyjaśnienie jak z tej sytuacji wybrnąć
Napisano 5 Maj 201212 l Pokaż te rendery, bo tak ciężko powiedzieć. Generalnie chrom ma to do siebie, że przyjmuje kolory obiektów, które go otaczają. Po prostu działa jak lustro. Może rozmycie odbić pomoże uzyskać oczekiwany rezultat, np. glossiness=0.7, glossy samples=30
Napisano 6 Maj 201212 l Autor Tak wyglądają te rendery http://zapodaj.net/d2b627c28145.jpg.html a tak na ustawieniach glossiness=0.7, glossy samples=30 http://zapodaj.net/94a4541bfa15.jpg.html Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie po prostu nałożenie innego materiału?
Napisano 6 Maj 201212 l Chrom nie "przyjmuje" obcego koloru. Po prostu odbija to co znajduje się w jego otoczeniu i tyle. Musisz albo zmienić mapę odbić materiału albo bardziej zróżnicować otoczenie, a w szczególności 'zainstalować" dodatkowe źródła światła "wyciągające" refleksy na odbijających materiałach.
Napisano 6 Maj 201212 l A co byś chciał żeby odbijało się w tym chromie? Tzn do czego dążysz i co ci się nie podoba?
Napisano 6 Maj 201212 l Autor Chciałbym żeby odbicie otoczenia w materiale nie było aż tak mocne. Efekt teraz jest u mnie taki że jak postawie lampke obok drewnianej szafki to teleskopy z metalowych "robią się drewniane". Popróbuje jeszcze jak napisał Dynamico pobawić się oświetleniem materiałów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto