Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Problem mój polega z odbiciami materiału chrome. Zrobiłem podłogę której nadałem teksturę paneli podłogowych, na tej podłodze zrobiłem prostą szafkę której też nadałem jakis materiał no i na szafce zrobiłem lampkę z teleskopami dla których przypisałem z silnikia MentalRay materiał chrome. Wszystko fajnie pieknie wygląda ale tylko wtedy jak ukryje lub odsune inne obiekty od teleskopów lampki. Materiał chrome ma cały czas kolor innych obiektów, ładny błyszczący wygląd obiekt posiada jeśli nie ma w poblizu innych modeli. Kombinowałem metodą prób i błędów z ustawieniami chrome, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc i wyjaśnienie jak z tej sytuacji wybrnąć

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaż te rendery, bo tak ciężko powiedzieć. Generalnie chrom ma to do siebie, że przyjmuje kolory obiektów, które go otaczają. Po prostu działa jak lustro. Może rozmycie odbić pomoże uzyskać oczekiwany rezultat, np. glossiness=0.7, glossy samples=30

Napisano

Chrom nie "przyjmuje" obcego koloru. Po prostu odbija to co znajduje się w jego otoczeniu i tyle. Musisz albo zmienić mapę odbić materiału albo bardziej zróżnicować otoczenie, a w szczególności 'zainstalować" dodatkowe źródła światła "wyciągające" refleksy na odbijających materiałach.

Napisano

A co byś chciał żeby odbijało się w tym chromie? Tzn do czego dążysz i co ci się nie podoba?

Napisano
  • Autor

Chciałbym żeby odbicie otoczenia w materiale nie było aż tak mocne. Efekt teraz jest u mnie taki że jak postawie lampke obok drewnianej szafki to teleskopy z metalowych "robią się drewniane". Popróbuje jeszcze jak napisał Dynamico pobawić się oświetleniem materiałów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności