delgado88a Napisano 6 Maj 2012 Share Napisano 6 Maj 2012 (edytowane) Chodzi mi tu o kilka szczegółów a mianowicie. jak uzyskac efekt: -rozmazanie bliższych 'odłamków' oraz dalszych -błyszczenie/odbijanie swiatła widać ze odłamki albo błyszczą same z siebie lub odbijają światło, próbowałem z glow ale to calkiem inny efekt, poniewaz kiedy oddale obiekt z glow on bardziej świeci gdy przybliżę żarzy się słabiej (nawiasem mowiac dziwnie to wyglada) Edytowane 7 Maj 2012 przez delgado88a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 "Rozmazanie" odłamków - DOF. Duża wartość przysłony w kamerze dla spłycenia głębi ostrości i ustawienie ogniskowej na napisie. Drugi efekt? Co masz na myśli pisząc "błyszczą same z siebie". Świecą własnym światłem? Świecący materiał nie ma możliwości włączenia odbić (przynajmniej ja tego nie potrafię zrobić) ale wydaje mi się, że efekt, o którym piszesz można zrealizować ustawiając odpowiednio globalne oświetlenie sceny i dodatkowe światła "wywołujące" refleksy na odłamkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delgado88a Napisano 7 Maj 2012 Autor Share Napisano 7 Maj 2012 @Dynamico możesz opisać jak ustawić kamere? nie wiedzialem ze mozna cos takiego zrobić w maksie ;o a jeśli chodzi o moje drugie pytanie to juz zostawmy to i sam pokombinuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 dof - wybierasz kamerę, w panelu modify w "multi pass effect" zaznaczasz enable "depth of field" I bawisz się z ustawieniami sample radius itp. Kliknąć trzeba preview żeby w viewporcie zobaczyć podgląd. To jest dosyć wolny sposób na uzyskanie DOFa, jest wiele innych, musiałbyś doczytać sobie. Co to tego świecenia - to zwykły specular i obracające się obiekty/particle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delgado88a Napisano 7 Maj 2012 Autor Share Napisano 7 Maj 2012 Narazie nie chce wyjść, nic. O jakich innych metodach piszesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinq Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 Możesz też wyrenderować kanał z-dpeth i w programie do compositingu (np After Effects) zrobić tą głębie ostrości. W Afterze na przykład efektem Lens Blur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delgado88a Napisano 7 Maj 2012 Autor Share Napisano 7 Maj 2012 Hmm. Próbuje i próbuję, krok po kroku z tutorialami, ustawiam target kamery na obiekt na środku a inne obiekty oddalone i przybliżone nie rozmazują się po kliknieciu na preview i po renderowaniu;/ Jeśli nic nie bede mógł zrobić w maxie to moze zainstaluje After effects Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się