Skocz do zawartości

witam


Shan3d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie wiem czy w dobrym miejscu pisze ale chciałem zapytać jaka powinna być kolejność żeby to wszystko sprawnie szlo Modelowanie>texturowanie>oświetlenie>rendering >>>??? Bo robię teraz wizke mieszkania a jestem początkujący i nie wiem czy najpierw stawiać światło na scenie czy teksturować z góry dzięki za podpowiedz Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ja bym podzielił raczej na preprodukcję, produkcję i postprodukcję. Elementy które wymieniłeś to produkcja. Wszystko co przedtem czyli zbieranie materiałów, tekstur, rysunków to preprodukcja. Dodanie kolorków, blurów i innych elementów to postprodukcja. Proste jak konstrukcja cepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi niby śmieszne, choć czasami mam wrażenie że modelowanie jest zupełnie pomijane i z tego twojego żartu wychodzi drugie mroczne dno.

Potem materiały byle było, przecież to nie o materiały w wizkach chodzi tylko renderowanie.

A potem są pytania "jak to oświetlić żeby dobrze wyszło", albo "pomożcie uzyskać realizm".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to bardzo rozbawiło.

Expertem nie jestem, ale zgadzam się z tym, że solidną podstawą jest dobry model, co oczywiście wiąże się z gotowym pomysłem na przestrzeń wnętrza. Ale dalsza część to już raczej rzecz indywidualna. Ja najczęściej po wymodelowaniu teksturuje i oświetlam niemal jednocześnie. W międzyczasie puszczam kilka szybkich renerów dla podejrzenia efektu. Takie trochę projektowanie wnętrza za pomocą Maxa. Jak jestem z wnętrza zadowolony to pozostaje tylko kosmetyka, pomysł na kilka dobrych kadrów i finalne rendery. Wisienką na torcie jest postprodukcja, choć często spotykam się z opiniami, że to aż 30% finalnego efektu.

Edytowane przez Winkiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach