Gr3G Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 Witam, męczę to już parę dni...chodzi o cienie na koronach drzew (tekstura z alpha) wszystko widać na filmiku poniżej: http://www.youtube.com/watch?v=FquziWII0Fw Ten sam problem występuje i final renderze jak i vray'u. Już nie mam pojęcia co może być nie tak...próbowałem na różnych ustawieniach ciągle to samo (LC IRR BF) nawet przy wyłączonym GI...
t0m3k Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 ciezko zgadywac ale skoro to samo sie dzieje na dwoch roznych silnikach to stawialbym na material albo ktoras z map skladowych. sprawdz mapy diffuse i alpha jesli sa ok to moze zapisz je w innym formacie. upewnij sie tez ze nie sa animowane.
Nameless02 Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 Może spróbować w v-ray`u w GI zaznaczyć camera path, i zwiększyć ustawienia irradiance map na animation oraz zmienić tryb z single frame na animation (prepass), zapisać mapy i potem drugi przebieg z animation (rendering), wczytując zapisane mapy. Chociaż tak jak napisał t0m3k to może być kwestia materiału.
Gr3G Napisano 13 Maj 2012 Autor Napisano 13 Maj 2012 @Nameless02 Zastosowałem się do Twoich porad lecz dalej to samo. Przesyłam render 2 klatek, najlepiej pobrać na dysk i szybko między nimi się przełączać wtedy widać problem z cieniami na drzewach. Tekstura na drzewach (liście) składa się z 2 bitmap. Jedna w slocie diffuse (zielone liście) i druga do kanału alpha w slocie opacity (czarno biała). Diffuse - Alpha -
Nameless02 Napisano 13 Maj 2012 Napisano 13 Maj 2012 Ok, jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do głowy, może być to kwestia złego rozmiaru tekstur, jeśli dałeś zbyt dużą rozdzielczość powiedzmy 2000x2000, a masz zbyt małe obiekty, wtedy tekstury są skalowane, analogicznie jeśli rozdzielczość jest zbyt mała, załóżmy 256x256, a obiekty zbyt duże. Spróbuj zmienić wielkość tekstur, może pomóc.
Gr3G Napisano 13 Maj 2012 Autor Napisano 13 Maj 2012 Nie wiem czy to może być pomocną wskazówką ale robiłem testy na pojedynczym drzewku i tego problemu nie ma...dopiero w całej scenie jest z tym problem
maru Napisano 13 Maj 2012 Napisano 13 Maj 2012 głupie pytanie: korona drzewa nie składa się z dwóch nakładających na siebie obiektów? nie przenikają się face'y?
beny Napisano 13 Maj 2012 Napisano 13 Maj 2012 Mi to wygląda na winę świateł - albo gdzieś w scenie nie masz cieni raytraysowych i shadow mapa Ci flika, albo masz za mały sampling (tudzież depth) na raytrasie.
Gr3G Napisano 13 Maj 2012 Autor Napisano 13 Maj 2012 (edytowane) Mi to wygląda na winę świateł - albo gdzieś w scenie nie masz cieni raytraysowych i shadow mapa Ci flika, albo masz za mały sampling (tudzież depth) na raytrasie. Możesz dokładniej? Jedyne światło w scenie to VraySun. @maru Na pewno nie... //edit Nie wiem już chyba wszystkiego próbowałem, renderowałem osobno IRR co 5klatek i LC na pojedynczej maszynie i nic się nie zmienia z tymi cieniami :/ może wyśle komuś scenkę i ktoś kumaty obada to u siebie w czym jest problem? Edytowane 13 Maj 2012 przez Gr3G
Gr3G Napisano 16 Maj 2012 Autor Napisano 16 Maj 2012 Link do projektu z teksturami: [url]http://speedy.sh/rNgru/Sceneria2-shot1.zip[/url] Projekt znajduje się w folderze "t$m$p$$$" - max sam utworzył taki folder z taką nazwą w archiwum :D Co chce zrenderować: - VrayPhysicalCamera001 - Przejście od klatki 300 do 485 Wszystko powinno być ustawione już po otworzeniu projektu. Chyba distributed zostało zaznaczone to jedynie to należy odznaczyć. Jeszcze raz dzięki za pomoc ja już na prawdę nie mam pojęcia co z tym jest nie tak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się