Skocz do zawartości

Migające cienie


Gr3G

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, męczę to już parę dni...chodzi o cienie na koronach drzew (tekstura z alpha) wszystko widać na filmiku poniżej:

http://www.youtube.com/watch?v=FquziWII0Fw

 

Ten sam problem występuje i final renderze jak i vray'u. Już nie mam pojęcia co może być nie tak...próbowałem na różnych ustawieniach ciągle to samo (LC IRR BF) nawet przy wyłączonym GI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ciezko zgadywac ale skoro to samo sie dzieje na dwoch roznych silnikach to stawialbym na material albo ktoras z map skladowych. sprawdz mapy diffuse i alpha jesli sa ok to moze zapisz je w innym formacie. upewnij sie tez ze nie sa animowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbować w v-ray`u w GI zaznaczyć camera path, i zwiększyć ustawienia irradiance map na animation oraz zmienić tryb z single frame na animation (prepass), zapisać mapy i potem drugi przebieg z animation (rendering), wczytując zapisane mapy. Chociaż tak jak napisał t0m3k to może być kwestia materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nameless02

Zastosowałem się do Twoich porad lecz dalej to samo. Przesyłam render 2 klatek, najlepiej pobrać na dysk i szybko między nimi się przełączać wtedy widać problem z cieniami na drzewach.

20tktx3.png

spdauf.png

Tekstura na drzewach (liście) składa się z 2 bitmap. Jedna w slocie diffuse (zielone liście) i druga do kanału alpha w slocie opacity (czarno biała).

 

Diffuse - 2wp05q9.png

Alpha - zmxwna.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do głowy, może być to kwestia złego rozmiaru tekstur, jeśli dałeś zbyt dużą rozdzielczość powiedzmy 2000x2000, a masz zbyt małe obiekty, wtedy tekstury są skalowane, analogicznie jeśli rozdzielczość jest zbyt mała, załóżmy 256x256, a obiekty zbyt duże. Spróbuj zmienić wielkość tekstur, może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Mi to wygląda na winę świateł - albo gdzieś w scenie nie masz cieni raytraysowych i shadow mapa Ci flika, albo masz za mały sampling (tudzież depth) na raytrasie.

Możesz dokładniej?

Jedyne światło w scenie to VraySun.

 

@maru

Na pewno nie...

 

//edit

Nie wiem już chyba wszystkiego próbowałem, renderowałem osobno IRR co 5klatek i LC na pojedynczej maszynie i nic się nie zmienia z tymi cieniami :/ może wyśle komuś scenkę i ktoś kumaty obada to u siebie w czym jest problem?

Edytowane przez Gr3G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do projektu z teksturami:

[url]http://speedy.sh/rNgru/Sceneria2-shot1.zip[/url]

Projekt znajduje się w folderze "t$m$p$$$" - max sam utworzył taki folder z taką nazwą w archiwum :D

 

Co chce zrenderować:

- VrayPhysicalCamera001

- Przejście od klatki 300 do 485

Wszystko powinno być ustawione już po otworzeniu projektu. Chyba distributed zostało zaznaczone to jedynie to należy odznaczyć. Jeszcze raz dzięki za pomoc ja już na prawdę nie mam pojęcia co z tym jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności