Gość rudografia Napisano 17 Maj 2012 Share Napisano 17 Maj 2012 Wiem, że to dla Was błachostka, ale jestem początkująca i mam problem, który pojawił się po exporcie pliku z AutoCADa do 3Ds Maxa, mianowicie vertexy nie są połączone w jednego Spline'a i po zastosowaniu Extrude'a tworzy się niezły bajzel. Próbowałam użyć Attache i Weld (przy Weld występował błąd no vertices within weld treshold), ale nic nie pomogło. Poniżej zamieszczam screeny jak to wygląda Proszę o wyrozumiołość i z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deepyellow Napisano 17 Maj 2012 Share Napisano 17 Maj 2012 Na początek zapytam: Co próbujesz uzyskać? Ciężko coś doradzić jak nie wiem co to ma być. Generalnie najlepiej by było gdyby wszystkie spline'y były zamknięte. Do tego użył bym bordera na nowej warstwie w autocadzie, i tylko tą nowo utworzoną warstwę z borderami przeniósł do maxa i ekstrudował. s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasjogabonito Napisano 17 Maj 2012 Share Napisano 17 Maj 2012 Nie chce się połączyć bo każdy corner w spline może mieć tylko 2 wyprowadzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 18 Maj 2012 Share Napisano 18 Maj 2012 Z takiej siatki raczej nie da się utworzyć jednego "splina". Tak jak napisał lukasjogabonito spline nie może się "rozgałęziać". Musi być jedną ciągłą linią. Jeżeli próbujesz wygenerować coś podobnego do struktury plastra miodu to ja zrobiłbym to tak: 1. plane przekształcony do editable poly 2. generate topology, jest tam również podział na komórki o kształcie zbliżonym do narysowanego przez Ciebie 3. zaznacz wszystkie "edge" 4. chamfer 5. ctrl+shift i selekcja 'plane" 6. prawdopodobnie będziesz miała zaznaczone wszystkie wewnętrzne "oczka" komórek dlatego ctrl+i odwróci zaznaczenie 7. teraz extrude i chyba masz to czego potrzebujesz. A jeżeli schemat rozmieszczenia ścianek musi być dokładnie taki jak narysowany w CAD to zaipmportuj go do maxa, narysuj nowy plane -> editable poly a potem narzędziem "cut" potnij go według zaimportowanego szablonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 18 Maj 2012 Share Napisano 18 Maj 2012 Jesli zalezy ci na uzyskaniu plastra miodu tylko z wyciagnietymi płaskimi sciankami to wystarcy wybrac dowolny splajn dać attach mult zaznaczyc wszytkie splany i nastepnie dac extrude powinno wyjśc bez żadnego kłopotu szczególnie ze u ciebie sa one styczne do siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rudografia Napisano 20 Maj 2012 Share Napisano 20 Maj 2012 Dziękuję bardzo za odpowiedzi, okazało się, że wystarczyło przy imporcie zaznaczyć opcję rendering-> enable in renering i enable in viewport. wszystko działa, a ścieżkę można modyfikować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się