Skocz do zawartości

AutoCAD -> 3ds Max łączenie splineów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość rudografia
Napisano

Wiem, że to dla Was błachostka, ale jestem początkująca i mam problem, który pojawił się po exporcie pliku z AutoCADa do 3Ds Maxa, mianowicie vertexy nie są połączone w jednego Spline'a i po zastosowaniu Extrude'a tworzy się niezły bajzel.

Próbowałam użyć Attache i Weld (przy Weld występował błąd no vertices within weld treshold), ale nic nie pomogło.

Poniżej zamieszczam screeny jak to wygląda

 

 

49863702.th.jpg

 

48314817.th.jpg

 

21847895.th.jpg

 

 

Proszę o wyrozumiołość i z góry dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na początek zapytam: Co próbujesz uzyskać?

 

Ciężko coś doradzić jak nie wiem co to ma być.

 

Generalnie najlepiej by było gdyby wszystkie spline'y były zamknięte. Do tego użył bym bordera na nowej warstwie w autocadzie, i tylko tą nowo utworzoną warstwę z borderami przeniósł do maxa i ekstrudował. s

Napisano

Z takiej siatki raczej nie da się utworzyć jednego "splina". Tak jak napisał lukasjogabonito spline nie może się "rozgałęziać". Musi być jedną ciągłą linią.

Jeżeli próbujesz wygenerować coś podobnego do struktury plastra miodu to ja zrobiłbym to tak:

1. plane przekształcony do editable poly

2. generate topology, jest tam również podział na komórki o kształcie zbliżonym do narysowanego przez Ciebie

3. zaznacz wszystkie "edge"

4. chamfer

5. ctrl+shift i selekcja 'plane"

6. prawdopodobnie będziesz miała zaznaczone wszystkie wewnętrzne "oczka" komórek dlatego ctrl+i odwróci zaznaczenie

7. teraz extrude i chyba masz to czego potrzebujesz.

 

A jeżeli schemat rozmieszczenia ścianek musi być dokładnie taki jak narysowany w CAD to zaipmportuj go do maxa, narysuj nowy plane -> editable poly a potem narzędziem "cut" potnij go według zaimportowanego szablonu.

Napisano

Jesli zalezy ci na uzyskaniu plastra miodu tylko z wyciagnietymi płaskimi sciankami to wystarcy wybrac dowolny splajn dać attach mult zaznaczyc wszytkie splany i nastepnie dac extrude powinno wyjśc bez żadnego kłopotu szczególnie ze u ciebie sa one styczne do siebie

Gość rudografia
Napisano

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, okazało się, że wystarczyło przy imporcie zaznaczyć opcję rendering-> enable in renering i enable in viewport. wszystko działa, a ścieżkę można modyfikować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności