Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Założyłam wipa , ponieważ robię pracke pod zlecenie i potrzebuje kontruktywnej krytyki. Nie jestem mistrzem koloru ,a materia typu maszyny i budynki to moja pięta achillesa. Bardzo będe wdzięczna za wszelkie sugestie. Jest to mój pierwszy wip więc mam nadzieje ,że dobrze go umieściłam.

 

 

 

vipjpg.jpg[/img]

Edytowane przez Soulinka12
  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra to zaczynając od podstaw, które najbardziej rażą. Popatrz sobie jakiej wyskości są kondygnacje na twoim obrazku i zmierz jaki mniej więcej będzie człowiek, który by miał w środku funkcjonować. Teraz "wyciągnij" tego człowieka i postaw koło koparki. Jest gigantyczna. Jak jakieś maszyny Caterpillara do wycinki drzew w Amazonii a nie kopareczka do wykopów dziur na isntalacje gazowe.

Poglądaj sobie dokładnie zdjęcia z placów budowy i przeanalizuj jakiej wielkości są te wszystkie maszyny.

Po drugie postacie na pierwszym planie się mega odcinają od reszty bo siedzą w zupełnie innej perspektywie. Narysowałem Ci punkt zbiegu dla twojego placu budowy, i prawdopodobny punkt zbiegu dla ludzi na pierwszym planie. Przy takich formach obłych ciężej wychwycić punkt zbiegu ale pomocne są np linie ramion albo właśnie owale kasków ochronnych. To są takie rzeczy na początek. Pzdr.

 

vipover.jpg

  • Like 1
Napisano

To o perspektywie, to np. tak:

przypuszczam, że skoro nad postaciami posiedziałaś, to szkoda by było je przemalowywać do nowej perspektywy, więc zmiana jest w otoczeniu, a ludki bez zmian

 

2cwldg0.jpg

 

Jeśli masz z tym problemy, to zrób tak:

-ściągnij Google SketchUp

-Wstaw dwa ludki z listy obiektów.

-Doodoła narysuj prostokąty domów patrząc z góry (jak wygląda ulica wokół tych gości)

-Powyciągaj w górę prostokąty

-ustaw widok, tak jak chcesz, zrób "print screena" i maluj po wierzchu

 

Całość zajmie 5 min. jeśli znasz SketchUpa, a jeśli nie to jakieś pół godziny i będziesz miała poprawną perspektywę.

  • Like 1
Napisano

@GrzegorzPrzybys dziękuję bardzo overa i garść konkretów . Myśle ,że załapałam zamysł ,więc musze spraktykować go teraz.Przyznam ,że niechętnie przemalowałabym ludki.Popełniłam falstart. Nie potrzebnie wchodziłam w detal i nie pomyślałam o proporcjach między budynkami,koparką i ludźmi , nie mówiąc już o perspektywie.

Gdyby nie ciśnienie chwilowe na kase nie brałabym się za zlecenie .Wolałabym się pouczyć.Ale takie życie.Przy zlecenie też można się wiele nauczyć.Dziękuje za poświęcony czas ;)

 

@KarolGniazdowski- Dzięki za overka i poświęcony nań czas. Podsunięcie sprytnego planu ocalenia moich robotników jest również nie oceniony :) lżej na sercu mi się zrobiło.hehe

Program obczaiłam ,jest naprawdę fajny i bardzo intuicyjny ,także myśle ,że nie będzie problemu .

 

Jutro podziałam nad vipkiem i zobacze co z tego wszystkiego wyniknie.Dzięki jeszcze raz

Napisano (edytowane)

Świeży nie stresuj mnie ^^ XD choć ciesze się ,że może komuś ten temat również pomoć.

Postarałam się zastosować do rad. Przyznam ,że próbowałam korzystać z programu i faktycznie jest prosty w obsłudze ,ale stwierdziłam ,że nie można się w nieskończoność wyręczać czymś ,czy omijać perspektywy i trzeba się z nią zmierzyć .

Chcę dodać jeszcze pare ludków i na pewno kolorystyka się zmieni ,bo póki co kolory są bardzo brzydkie z czego zdaje sobie sprawe.

Korciło mnie wykorzystania overa Karola ,ale stwierdziłam ,że musze sama trochę pomyśleć nad tym.

 

mojawizja.jpg

Edytowane przez Soulinka12
Napisano

Wiecej lassa i dzialania w zaznaczeniach ( sporo gradientów mniej mazania pedzlem przy budynkach ), roznicuj tez krawedzie od czasu do czasu, te chmury mozna by potraktowac jakims miekkim pedzlem, ale nadac im konkretna forme, bo narazie jest taka poszarpana wata.

Zdaje tez sobie sprawe, iz ciezko Ci z ta ilustracja gdyz badzmy szczerzy nie na codzień maluje sie betoniarke :] Lecz jesli bedziesz wytrwala i zdyscyplinowana ( warstwy porzadek etc ) to mysle, ze jakos doprowadzisz to do konca.

  • Like 1
Napisano

dzięki Ice :) no fakt ciężko bo raz ,że baba i nawet samochody zaczęłam malować od niedawna ,a co dopiero koparki,betoniarki,budynki.

Jest jednak dobra strona tego wszystkiego .Motywuje mnie to do nauki ,żeby malować rzeczy które niechętnie bardzo maluje.

Postaram się podziałać tak jak radzisz z lassem i griadentami.

Dzięki jeszcze raz ;)

Napisano

Co do warstw to trzeba spłaszczać poszczególne etapy, a jak wiadomo warstwy o różnych trybach mieszania spłaszczają się nie zawsze z najlepszym skutkiem, proponuje wtedy na pewnym etapie zapisać *.jpg i od niego dalej malować zapisując też nowy projekt *.psd, mi przynajmniej to pomogło dużo we wspomnianej organizacji.

Ilustracja wygląda teraz o niebo lepiej, poza tym przydałaby się perspektywa powietrzna, no ale taki smaczek można wprowadzić sobie na końcu. ;)

Napisano
Co do warstw to trzeba spłaszczać poszczególne etapy, a jak wiadomo warstwy o różnych trybach mieszania spłaszczają się nie zawsze z najlepszym skutkiem, proponuje wtedy na pewnym etapie zapisać *.jpg i od niego dalej malować

 

Robiąc to w ten sposob tracisz na jakosci gdyz .jpg tak samo, jak .mp3 jest formatem zkompresowanym. Wystarczy w Photoshopie zastosowac prosty myck o skrzetnej kombinacji ctrl+alt+shift+e, co w praktyce wrzuca na nowej warswtie wszystkie sklejone razem. Efekt ten sam, bez kompresji.

Napisano

Korzystasz z jakichś zdjęć (golasa znalazłem, znajdź lepsze bo to jakiś pijak, a nie robotnik na tym zdjęciu)? Perspektywa leży i piszczy. Ci panowie to inż. Karwowski i pan Maliniak? Koparka w tle prawie nie rozpoznawalna. Betoniarka bębnowa na wielkiej budowie (wygląda komicznie przy tych szklanych budynkach)? Wykorzystaj z podpowiedzi Karola, nie kombinuj na żywca, porób małe rysunki. Pokaż na forum coś wybierzemy, bo na razie to kwalifikuje się jako rysunek do szuflady. Rozmiar obiektów niesamowity, takich wielkich gazobetonowych cegieł nie widziałem jak żyję. Jeśli to jest profesjonalna firma (zleceniodawca) czy chciałaby żeby reklamował ich golas przy betoniarce? Co do podpowiedzi Ice bardzo dobry pomysł sam stosuję go często w Gimpie.

Napisano (edytowane)

Hej Rembik.

Osobiście czyto pijak czy nie pijak nie przeszkadza mi ,chodziło o poze i betoniarke . Butelki tam nie widziałam.Za to widziałam na budowach wielu robotników ,którzy chodzą bez koszul ,bo jest im po prostu wygodniej .Ale w sumie masz racje ubiorę go.

Inzynierowie są charakteryzowani na panów z filmu o PRL (bodajże 40latka ) nie znam z imion ;p bo nie mialam czasu wgłębiać się w film niestety,ale prawdopodobnie to oni.

Ogólnie jest to początek ustawiania wszystkiego.

Co do firmy to jest projekt raczej prywatny i nie do reklamy ,a raczej do szuflady ,ale tego Pana ,więc spełnia swoje wymagania ^^

Mam problem z perspektywą i staram się to jakoś ogarnąć .Mam już trochę pozmieniane w tym szkicu ,ale pokaże już jak uznam za możliwe.

Od razu uprzedze prawdopodobne pytanie nie uważam się za gotową do pracy jako grafik ,ale zmusiła mnie do tego sytuacja, wole na razie siedzieć i się uczyć niż robić coś czego w zasadzie nie umiem i męcze się z tym jak jakiś głupek.

Dzięki za krytykę i pozdrawiam

 

Hej @GrzegorzPrzybys skadruję ,dzięki ,pozdrofka

 

@Ice dzięki za rade o warstwach ;) sama zapisuje sobie co jakiś czas jako psd na wszelki, jakbym musiala wrocic do poprzednich wersji.Scalam warstwy co jakiś czas ,kiedy jest już ich za dużo i robi się bałagan.Co do opcji warstw nie stosuje ich często ,a nawet prawie wcale z banalnego powodu ,siedze raczej w tradycyjnych mediach ,a digital zostawiam sobie na deser i mało robiłam póki co malowideł wirtualnych.

Edytowane przez Soulinka12
Napisano

Najbardziej rzucającą się w oczy rzeczą są ostre krawędzie, które odwracają uwagę od postaci, a to chyba one mają grać główne skrzypce. Zastanowiłbym się jeszcze nad teksturą na ziemi.

Pzdr.

Napisano

Jak dla mnie nadal miejscami skala lezy.

Pierwszy budynek po lewej ma 2 pietra, drugi juz tych pieter 9 mimo ze wysokosc maja taka sama.

Wielka betoniarka jak z innej bajki.

Ludzie w drugim planie to prawdziwe olbrzymy.

Koparka ma strasznie dlugie ramie w stosunku do budynku przy ktorym stoi.

Najpierw zlap dobre proporcje, potem dzialaj dalej. Bez tego ani rusz.

Napisano

ndru dobrze pisze,

Perspective for Comic Book Artists - David Chelsea - poszukaj może znajdziesz gdzieś tą książkę dość przystępnie zagadnienia perspektywy wyjasnione

Norling Ernest R. - Perspective Made Easy

Napisano

hej

@Bombadil z tymi ostrymi krawędziami wydaje mi się ,że źle postacie namalowałam.Mają zbyt rozmyte kontury i wogóle są takie rozmazane.Poprawie je to może będzie lepsze wrażenie.

@ndru dzięki za celne uwagi ,jestem w trakcie poprawiania .Mi od dłuższego siedzenia nad obrazkiem na oczy pada i nie widze tego ,faktycznie poprawie te budynki i postacie w tle.Betoniarke już poprawiłam ^^.

@yarosh dzięki za książki.Postaram się ogarnąć powoli perpspektywę.

Napisano

Zmieniłam troszkę conieco .Pod topór pójdzie jeszcze pan z szuflą ,bo jest tragiczny ...wogóle idzie jak krew z nosa ,ale zleceniodawcy się podoba , co jakoś mnie pociesza.

Nie było czasu wcześniej tego ruszyć i tak dłubie po troszeńke. dopracuje tego gościa od szuflowania i juz nic nie ruszam ,bo za długo już dziabam ten łobrazek.I w ten pęd jak go skończe rzucam się na książki o perspektywie ;)

Pozdrawiam nie mogących już patrzeć na ten bohomazaj.... ;)

etap12.jpg

 

- - - Updated - - -

 

dzięki Rembik ,mniej więcej załapałam o co chodzi ,teraz wypada się okopać książkami i to wyćwiczyć :) pozdrofka

Napisano

Powiedzmy że ,,finish" .Dziękuje wszystkim za cenne wskazówki w czasie robienia tej ilustracji ,wiem ,że sporo jej brakuje .Postaram się podciągnąć z braków które tu wyszły.Jak najbardziej zapraszam do krytykowania i oceniania co na pewno pomoże mi przy następnych pracach.Pozdrofki.

 

finishz.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności