Napisano 27 Maj 201212 l klasycznie jak każdy zaczynający ze zbrushem;) .. . za szybko wchodzisz na wyższy subdiv .. przez co niepanujesz nad formą i miejscami wygląda to glutowato .. ten dinozaur ..wyraźnie robiony z zisfer ..ledwo ruszoną geometrią i wrzuconym noisem .. rzeźbić na wysokim subdivie też można ale wtedy kiedy masz koncept ..wyraźną wizje .. i sporą praktyke w zetce .. wszyscy jednak łącznie ze mną powiedzą ci że zawsze panuj nad fromą .. na każdym etapie .. (widze u ciebie tą samą niecierpliwość co u siebie kiedyś) ..jak na 4 dni to masz potencjał ;)
Napisano 27 Maj 201212 l Autor Raczej ja na razie bawiłem się w DynaMeshu, nie wiem czy to dobrze czy zle, ustawiałem od razu 512 i sie bawiłem. Mam problemy bo nie znam jeszcze najlepszych "ewolucji" do poszczegolnych etapów i kombinuje jak koń pod górę... Dinusia robiłem w zsferach ale przy pomocy brusha "INSTERTSPHERE". Najpierw stworzyłem głowę a nastepnie tułowie w oddzielnym subtool'u. Na szczęsciie ogarnałem na tutku jak sie merguje ;D bo już się irytowałem ... .Nie ogarniam do końca ClayPolish, zauważyłem że zawsze dostaje blura... Nawet jak mam go wyłaczonego w Dynameshu( bo ja w momencie gdy dodam kolejny element (np oko) to robie CTRL + CLICK w puste pole aby mi zlaczylo siatke - to dobrze ? :D). Pracuję na myszce i coś niepewnie się czuję, mam tablet ale znowu piórko coś niedomaga i się irytuję, nie wiem jak najlepiej dodawać "fakturę" caly czas staram się kombinować z Alpha, ale uzywam max dwóch. No i efekt z tego mizerny :D.... najgorsze jest to że ja jestem perfekcjonista i każde wybrzuszenie, kilka milimetrów za bardzo w lewo itd. mnie staaasznie ityruje. Thx za rade ;D Edytowane 27 Maj 201212 l przez Kregox
Napisano 27 Maj 201212 l tablet jest niezbędny wręcz .. oczy lepiej nie łaczyć tylko dodać jako osobny tool w palecie subtool .. przy właczonym dynameshu miej właczoną opcje projekted .. powinno zmniejszyć blura .. i zaczynaj zawsze od minimalnej ilości poli .. a fakture dodawaj na ostatnim subdiv.. jak już jestes pewny ze wszystko juz wymodelowales na błysk ;)
Napisano 27 Maj 201212 l Autor ale fakture dodawać przez alphe? czy jest jakiś madrzejszy sposob ? Co do blura, nie da sie go jakoś na stałe wylaczyc? Czy ClayBuildUP jest najlepszym narzedziem do "modelowania" ?
Napisano 27 Maj 201212 l przez alphe .. ale jeśli chcialbyś profesjonalnie to zrobić to poogladaj sobie jeszcze tutoriale o noisemaker .. i połącz obie techniki ;) jeśli masz wlaczony dynamesh .. to prawde mówiąc niejest on najleprzym sposobem do wchodzenia w detal bo przy karzdej modyfikacji jest stratny ..w detalu .. jak masz dobrą frome z dynamesha ..to go wyłącz .. mowiles ze blur sie robi nawed kiedy jest wylaczony.. hmm a moze bawiles sie opcjami softnes ..od ClayPolish?? Edytowane 27 Maj 201212 l przez lee666
Napisano 27 Maj 201212 l Autor Czyli rozumiem ze najlepiej bedzie jak stworze sobie jakas :bryłe" w Dynameshu wyłacze go i zaczne się bawić w SDivach? Ale w takim wypadku musze zaczac do mniejszej siatki (64/128/256?) a nie walic od razu 512 :D.... . Ja chyba źle projektuję "postać" bo ładuje sobie kulkę z Lightboxa DefaulttDyna.Wyx uzywam brusha Move rozciagam i zaczynam modelować brushem ClayBulidup z wlaczona alpha. Tak powstały te "głowy" , jak czegos mi brakuje to dodaję brushem "Instertcylinder" Ctrl + puste pole, łaczy mi siatke i bawie się dalej. Jest jakiś lepszy sposób ??
Napisano 27 Maj 201212 l dorze robisz tylko zbyt polegasz na dynameshu .. jak napisałeś .. 128 to jest dobra liczba na zaczącie głowy potem wylaczasz i robisz już na samych subach .. jeśli chodzi o Instertcylinder to warto używać go również w trybie negatywnych poligonów ..zamiast dodawać odejmuje ci z obiektu to co zaznaczyleś przy wstawianiu masz przytrzymany ctrl .. fajna rzecz zwłaszcza przy hardsurface http://imageshack.us/photo/my-images/269/5298840pluginggaqqeu201.jpg/ ..
Napisano 27 Maj 201212 l są pedzle do Hardsurface.. np. hpolish ..mój ulubiony ;) .. ale najostrzejsze krawędzie masz od przycinania .. pędzlem ClipCurve to jeden z pedzli zaznaczenia .. na wszystko znajdziesz tutorial .. tylko poszukać ..pordro http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/lesson/introduction-videos/ Edytowane 27 Maj 201212 l przez lee666
Napisano 1 Czerwiec 201212 l Dłoń ma za chude palce .. jeśli chodzi o kosmiczne mutacje to lepiej mieć przed oczami koncept tego co chcesz wyrzeźbić ..dobry anatomicznie //choć mógł byś oddzielić mięśnie naramienne od mięśni klatki piersiowej .. uwydatnić obojczyki ..między obojczykiem klatką i brakami występuje taki dołek .. dorobić jakies wyraźne ścięgna od czaszki do obojczyków
Napisano 1 Czerwiec 201212 l Autor Nie mam conceptu , cisne z głowy na full spontanie :D.... Biore do siebie cennu uwagi i rzeźbie dalej :)
Napisano 1 Czerwiec 201212 l Najlepiej dla Ciebie będzie jak zaczniesz robić modele na podstawie refek. Będziesz w stanie porównać później co jest nie tak i co zmienić żeby było dobrze a przy okazji nauczysz się anatomii i wyrobisz dobre nawyki ;)
Napisano 1 Czerwiec 201212 l Autor Hmm ale jak mowisz "refki" to co rozumiesz pod tym pojeciem ? Cos jak blue printy do maxa? Bo ja wole modelowacz glowy:D... nie wiem tylko jak sie ubrania tworzy.... troche lipa:D
Napisano 1 Czerwiec 201212 l refki czyli zdjęcia lub rysunki poglądowe tego co chcesz wyrzeźbić .. ubrania można tworzyć na wiele sposobów .. np. przez retopologie .. choć tobie na początku łatwiej będzie robić przez extrakcje .. na modelu malujesz maska gdzie chcesz materiał ..potem w palecie Subtool na samym dole masz Extract .. zanim go wciśniesz ustal grubość materiału suwakiem Thick ..lepiej żebys też mial E Smt i Smt na zero .. .teraz wciskasz extract .. . dodam że ubranie powstanie w oparciu o poligony kture zaznaczyleś czyli jeśli zaznaczysz maske na wysokim subdivie to też na wysokim sub. będzie ubranie Edytowane 1 Czerwiec 201212 l przez lee666
Napisano 2 Czerwiec 201212 l Autor Dzieki wielkie za sprawe z ubraniami :D! wlasnie sie tak zastanawialem jak to lekko ugryźć :)
Napisano 21 Czerwiec 201212 l można by wykasować lewą główkę, prawą dać jako inny subtool, wtedy zbrush chyba automatycznie zresetuje pivot i będziesz mógł rzeźbić z symetrią, później subtool masterem robisz sobię symetrię subtoola i łączysz wszystko w jeden element... salut.
Napisano 21 Czerwiec 201212 l Autor Ok, dzieki wielkie. Tylko teraz pytanko, jak zrecznie usunac prawa główkę . btw. w ogole jak usuwać "zbedne elementy" w zbrushu ? ja próbowałem clipcurve ale to jakos miejsce w którym "odcinam" się psuje i rozmazuje
Napisano 21 Czerwiec 201212 l ukrywasz co chcesz usunąć, dalej jakoś w zakładce geometry na dole jest del hiden salut.
Napisano 21 Czerwiec 201212 l Autor Możeliwe że zadaje duzo glupich pytań ale tak jak mówie dopiero się ucze tego programu. Piszac "ukrywasz" masz na mysli maske? Bo jeżeli tak to program mi wywala glupie zapytanie tzn. informuje mnie że mam zmniejszyć sdiv bo inaczej mi nie usunie, a jak zjade do sdiv 1 to odmiawia usuniecia wtf ?
Napisano 21 Czerwiec 201212 l niema głupich pytań .. każdy kiedyś się z tym borykał .. . jest takie ograniczenie że jeśli chcesz coś całkiem usunąć z danego toola to musisz pozbyć się niższych subdiv. i wtedy wcisnąć Delhidden .. i nie chodzi o maske a zaznaczenie ..przytrzymujesz ctrl i shift.. zaznaczasz co chcesz usunać (na zielono) ..trzymasz zaznaczenie i puszczasz ctrl i shift .. trzymając zaznaczenie przytrzymujesz alt..pole zmienia kolor na czerwony .. puszczasz zaznaczenie usuwając poligony .. potem delhidden i już .. powinieneś znać takie zaznaczenia bo to wiedza elementarna .. może tłumacze banał który już umiałes ;p
Napisano 21 Czerwiec 201212 l Autor Tak, tumaczyles banał który już umiałem:D ale dzieki wielkie za pomoc ;D
Napisano 21 Czerwiec 201212 l Chodziło mi o ukrywanie , klikasz Shift+Ctrl, puszczasz Shift i klikasz Alt cały czas trzymając Ctrl, i masz na czerwono obszar, co się w nim znajdzie to się ukryje, jak chcesz pokazać wszystko co ukryłeś to Shift+Ctrl gdziekolwiek klikasz. Jak już ukryjesz co chcesz usunąć to przechodzisz do najniższego SDiv i klikasz DelHidden ... salut.
Napisano 22 Czerwiec 201212 l Zduplikuj toola,obetnij głowe.Ustaw w odpowiednim miejscu.Zmerguj toole i użyj dynamesh do sklejenia łba z szyją.Potem mirror and weld i masz symetryczne głowy z dwóch stron jak się nic nie spieprzy w międzyczasie;)
Napisano 22 Czerwiec 201212 l ja widze 2 sposoby ..jesli masz nizsze subdiv. to potraktować go przez GoZ .. i w may albo maxie wywalić te spody skopiować głowe 2 razy i polaczyć geometrie ..choc niewiem czy by to zadziałało poźniej na wyzszym subd. .. albo przerobić go na dynamesh ..tylko z projekted i żeby przez wloczeniem dynam. mocno powiekszyć deformacją sam model ..to zmniejszy zniekształcenia .. skopiować model wywalić wszystko od szyi w dół .. nasza głowe potraktowac ''make polimesh3d'' .. . potem wracasz do modelu którego nie ciąłeś wybierasz pędzel ''insert cube'' wchodzisz u niego w palete brush..modyfiers wciskasz ikonke sześcianu .. w otworzonym oknie wybierasz głowe smoka .. teraz wystarczy ustawic symetrie obustronną i wstawić głowe i odznaczyc maske żeby dynamesh połączył
Napisano 22 Czerwiec 201212 l Autor Widze ze masz dosc pokazny ogar w zbrushu :D... powiedz mi proszę jak robisz "lapki". Co do Twojego pomyslu to jest on taki prosty... :D jak tak na logike biorac;D . Tylko powiedz mi jedno czy da sie mergować tylko "pewne" toole" ? Bo w subtool masterze zauwazylem że da się chyba tylko mergować calość i jak najlepiej sobie poradzić w sprawie "zebów" i oczy gdyż one sa wszystkie na pojedynczych subtoolach i jak zmerguje to chyba sie zniszcza oO? Dzięki chłopaki za pomoc tak btw.;D /p.s Czyli rozumiem że taka zabawa sdivy i dynamesh to norma? Bo ja sadzilem żę dynamesh to zło :D bo niszczy siatke oO No i ja w dynameshu mam wlaczone project i walniety resolution na 1024 to zle? Bo potem jak chce przeskoczyc na subdivy to jest taka gesta siatk ze szkoda gadać ... No i nie wiem jak mam dostosować "MEM'a" aby mi wczytal jak najwieksza siatke Mam i7 4x3.6 16 gb ram i gb 560 TI TOP. I jeszcze jedno pytanko Mam ta szyje, jak ja najlepiej przeskalować? Bo zrobila mi się troszeczke za chuda i nie wiem jak ja powiekszyc, próbowalem scale ale to się jakoś rozjeżdza, próbowalem na odwroconej masce ale też ten efekt jest jakis taki mizerny ( no chyba że sie inaczej nie da to bede robićtak Edytowane 22 Czerwiec 201212 l przez Kregox
Napisano 22 Czerwiec 201212 l Tylko powiedz mi jedno czy da sie mergować tylko "pewne" toole" ? Bo w subtool masterze zauwazylem że da się chyba tylko mergować calość Użyj merge down w menu z boku a nie subtool mastera. poradzić w sprawie "zebów" i oczy gdyż one sa wszystkie na pojedynczych subtoolach i jak zmerguje to chyba sie zniszcza oO? Zduplikuj oczy i zęby i ustaw ręcznie w odpowiednim miejscu jako osobny subtool. /p.s Czyli rozumiem że taka zabawa sdivy i dynamesh to norma? Bo ja sadzilem żę dynamesh to zło :D bo niszczy siatke oO No i ja w dynameshu mam wlaczone project i walniety resolution na 1024 to zle? To zależy jaka masz siatke i na co masz ochote;).Jak masz porządną siate na najniższym subdivide to możesz zrobic tak jak lee666 napisał - dokleić głowę w maxie czy maya na modelu low poly.Minus jest taki że stracisz detale na doklejonej główce.Wtedy mozna kombinować z ręcznie z ustawianiem i project all. Czyli rozumiem że taka zabawa sdivy i dynamesh to norma? Bo ja sadzilem żę dynamesh to zło :D bo niszczy siatke oO No i ja w dynameshu mam wlaczone project i walniety resolution na 1024 to zle? Bo potem jak chce przeskoczyc na subdivy to jest taka gesta siatk ze szkoda gadać ... Zduplikuj swojego gęstego mesha.Zrób dynamesh z mniejszą rozdzielczością, walnij subdivide ile tam chcesz razy i przenieś detale przy pomocy project all.Będziesz miał niższe poziomy subdivide. Dynamesh to nie zło to jedna z najlepszych rzeczy w zbrushu. I jeszcze jedno pytanko Mam ta szyje, jak ja najlepiej przeskalować? Bo zrobila mi się troszeczke za chuda i nie wiem jak ja powiekszyc, próbowalem scale ale to się jakoś rozjeżdza, próbowalem na odwroconej masce ale też ten efekt jest jakis taki mizerny ( no chyba że sie inaczej nie da to bede robićtak Może nie za to kółeczko ciągniesz przy skalowaniu.Zamaluj maską wszystko oprócz szyi i głowy, zbluruj maske ustaw odpowiednio transpose line i ciągnij za górne kółko, powinno działać;)
Napisano 16 Lipiec 201212 l Co znaczy łączyc ? masz na mysli to ze jest on zbudowany z wielu toolsow i chcesz zrobic z tego jeden ? Jesl itak to merge down itp. Ja wole zostawiac obiekty osobno bo daje mi to pozniej wieksza kontrole nad wykonczeniem detali. Dla mnie jest to o tyle wygodne ze pozniej pracujesz nad kazdym elementem osobno i spokojnie mozesz zageszczac siatke a pozniej projekcja i gotowe. Tak w ogole to fajny tyranozaurek ale brak mu chyba proporcji, choc z drugiej strony o dzis sam nei wiem jak on powinien wygladac. Chyba zeby tez powinny byc nieco grubsze i krotsze bo tyranozaury nie byly drapieznikami tylko padlinozercami. Brakuje tez otworow w czaszce za oczami ktore sluzyly do chlodzenia łba jak tez sie powszechnie uwaza :) Jesl iidzie o wykonczenie to tak jak nadales ladne detale dla glowy tak samo dodaj je dla reszty , i nie chodzi o zwykly bump mapping. Swietnie bedzie wygladal jak dodasz kregoslup bo wyglada nieco plasko. Mi sie podoba. uzywasz myszki czy tabletu ?
Napisano 16 Lipiec 201212 l Autor myszka, tzn ja sie ucze tego programu, tak jak w temacie ;D , zrobilem prosta bryle w maxie i konczylem w zbrushu model podzielony jest na 4 segmenty "głowa" "tułów" "nogi" "ogon" tylko nie moge tego mergować gdyż mi komp chyba siada. Co do proporcji to trudno powiedzieć jest tyle opini jak one dokladnie wygladaly ze szkoda gadać ja zrobilem "przypakowanego"
Napisano 16 Lipiec 201212 l Jak masz problem z mergowaniem najpierw uporzadkuj kazdego toolsa, tak by zredukowac niepotrzebne detale i nieco uproscic siatke a pozniej mozna mergowac
Napisano 17 Lipiec 201212 l Autor no to jak uproszcze siatke to bede musial od nowa potem dlubac w detalach:D no coz chyba tak bedzie trzeba zrobic ;D //ale moment jak zmniejsze siatke i zmerguje to potem mi projekt nie wczyta 20mln na jeden obiekt xD... tzn ja nie wiem czy dobrze robie bo szczerze mowiac ja wszystko pocisnalem na 20mln+- dobra połaczylem wszystko obiekt ma ok 12 mln, no i pojawia sie problem, po zmergowaniu siatka jest ciagle rozlaczona jakis pomysl aby ja polaczyc ? Edytowane 17 Lipiec 201212 l przez Kregox
Napisano 17 Lipiec 201212 l bedziesz musial zrobic retopologie i projekcje, inaczej ciezko bedzie zmniejszyc ilosc polygonow. Poogladaj videotutoriale jak wykonac retopo.
Napisano 19 Lipiec 201212 l Autor rozumiem ze retopo wykonuje się w zbrushu, i powiedz mi proszę co ma mi to "dać".
Napisano 30 Styczeń 201312 l W doomie powiadasz? Nie podoba mi się mało zdefiniowana forma - cały detal pomiędzy czółkami a okiem nie ma logicznego zastosowania dla potwora. Poza tym jeszcze język jest kwadratowy i idze od góry do dołu miast odwrotnie. Pozdrawiam!
Napisano 30 Styczeń 201312 l Autor Dzięki za celną uwage odnośnie języka, zawsze popełniałem ten błąd :)
Napisano 30 Styczeń 201312 l Te dwa ostatnie sculpty nie trzymają się kupy za bardzo, dinozaur był o wiele lepszy. Na Twoim miejscu bym sobie darował narazie potworki i jechał z anatomią, patrz na dobre rzeźby i staraj sie naśladować. Jak będziesz umiał zrobić dobrą anatomie to wtedy się weźmiesz za potwory:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto