Kregox Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
lee666 Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 klasycznie jak każdy zaczynający ze zbrushem;) .. . za szybko wchodzisz na wyższy subdiv .. przez co niepanujesz nad formą i miejscami wygląda to glutowato .. ten dinozaur ..wyraźnie robiony z zisfer ..ledwo ruszoną geometrią i wrzuconym noisem .. rzeźbić na wysokim subdivie też można ale wtedy kiedy masz koncept ..wyraźną wizje .. i sporą praktyke w zetce .. wszyscy jednak łącznie ze mną powiedzą ci że zawsze panuj nad fromą .. na każdym etapie .. (widze u ciebie tą samą niecierpliwość co u siebie kiedyś) ..jak na 4 dni to masz potencjał ;)
Kregox Napisano 27 Maj 2012 Autor Napisano 27 Maj 2012 (edytowane) Raczej ja na razie bawiłem się w DynaMeshu, nie wiem czy to dobrze czy zle, ustawiałem od razu 512 i sie bawiłem. Mam problemy bo nie znam jeszcze najlepszych "ewolucji" do poszczegolnych etapów i kombinuje jak koń pod górę... Dinusia robiłem w zsferach ale przy pomocy brusha "INSTERTSPHERE". Najpierw stworzyłem głowę a nastepnie tułowie w oddzielnym subtool'u. Na szczęsciie ogarnałem na tutku jak sie merguje ;D bo już się irytowałem ... .Nie ogarniam do końca ClayPolish, zauważyłem że zawsze dostaje blura... Nawet jak mam go wyłaczonego w Dynameshu( bo ja w momencie gdy dodam kolejny element (np oko) to robie CTRL + CLICK w puste pole aby mi zlaczylo siatke - to dobrze ? :D). Pracuję na myszce i coś niepewnie się czuję, mam tablet ale znowu piórko coś niedomaga i się irytuję, nie wiem jak najlepiej dodawać "fakturę" caly czas staram się kombinować z Alpha, ale uzywam max dwóch. No i efekt z tego mizerny :D.... najgorsze jest to że ja jestem perfekcjonista i każde wybrzuszenie, kilka milimetrów za bardzo w lewo itd. mnie staaasznie ityruje. Thx za rade ;D Edytowane 27 Maj 2012 przez Kregox
lee666 Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 tablet jest niezbędny wręcz .. oczy lepiej nie łaczyć tylko dodać jako osobny tool w palecie subtool .. przy właczonym dynameshu miej właczoną opcje projekted .. powinno zmniejszyć blura .. i zaczynaj zawsze od minimalnej ilości poli .. a fakture dodawaj na ostatnim subdiv.. jak już jestes pewny ze wszystko juz wymodelowales na błysk ;)
Kregox Napisano 27 Maj 2012 Autor Napisano 27 Maj 2012 ale fakture dodawać przez alphe? czy jest jakiś madrzejszy sposob ? Co do blura, nie da sie go jakoś na stałe wylaczyc? Czy ClayBuildUP jest najlepszym narzedziem do "modelowania" ?
lee666 Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 (edytowane) przez alphe .. ale jeśli chcialbyś profesjonalnie to zrobić to poogladaj sobie jeszcze tutoriale o noisemaker .. i połącz obie techniki ;) jeśli masz wlaczony dynamesh .. to prawde mówiąc niejest on najleprzym sposobem do wchodzenia w detal bo przy karzdej modyfikacji jest stratny ..w detalu .. jak masz dobrą frome z dynamesha ..to go wyłącz .. mowiles ze blur sie robi nawed kiedy jest wylaczony.. hmm a moze bawiles sie opcjami softnes ..od ClayPolish?? Edytowane 27 Maj 2012 przez lee666
Kregox Napisano 27 Maj 2012 Autor Napisano 27 Maj 2012 Czyli rozumiem ze najlepiej bedzie jak stworze sobie jakas :bryłe" w Dynameshu wyłacze go i zaczne się bawić w SDivach? Ale w takim wypadku musze zaczac do mniejszej siatki (64/128/256?) a nie walic od razu 512 :D.... . Ja chyba źle projektuję "postać" bo ładuje sobie kulkę z Lightboxa DefaulttDyna.Wyx uzywam brusha Move rozciagam i zaczynam modelować brushem ClayBulidup z wlaczona alpha. Tak powstały te "głowy" , jak czegos mi brakuje to dodaję brushem "Instertcylinder" Ctrl + puste pole, łaczy mi siatke i bawie się dalej. Jest jakiś lepszy sposób ??
lee666 Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 dorze robisz tylko zbyt polegasz na dynameshu .. jak napisałeś .. 128 to jest dobra liczba na zaczącie głowy potem wylaczasz i robisz już na samych subach .. jeśli chodzi o Instertcylinder to warto używać go również w trybie negatywnych poligonów ..zamiast dodawać odejmuje ci z obiektu to co zaznaczyleś przy wstawianiu masz przytrzymany ctrl .. fajna rzecz zwłaszcza przy hardsurface http://imageshack.us/photo/my-images/269/5298840pluginggaqqeu201.jpg/ ..
Kregox Napisano 27 Maj 2012 Autor Napisano 27 Maj 2012 Jak używać hart'a ? I mieć takie ostre kształty jak w Twoim obrazku?
lee666 Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 (edytowane) są pedzle do Hardsurface.. np. hpolish ..mój ulubiony ;) .. ale najostrzejsze krawędzie masz od przycinania .. pędzlem ClipCurve to jeden z pedzli zaznaczenia .. na wszystko znajdziesz tutorial .. tylko poszukać ..pordro http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/lesson/introduction-videos/ Edytowane 27 Maj 2012 przez lee666
Kregox Napisano 29 Maj 2012 Autor Napisano 29 Maj 2012 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
Kregox Napisano 30 Maj 2012 Autor Napisano 30 Maj 2012 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
Kregox Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Napisano 1 Czerwiec 2012 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
lee666 Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Dłoń ma za chude palce .. jeśli chodzi o kosmiczne mutacje to lepiej mieć przed oczami koncept tego co chcesz wyrzeźbić ..dobry anatomicznie //choć mógł byś oddzielić mięśnie naramienne od mięśni klatki piersiowej .. uwydatnić obojczyki ..między obojczykiem klatką i brakami występuje taki dołek .. dorobić jakies wyraźne ścięgna od czaszki do obojczyków
Kregox Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Napisano 1 Czerwiec 2012 Nie mam conceptu , cisne z głowy na full spontanie :D.... Biore do siebie cennu uwagi i rzeźbie dalej :)
Tr1bal Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Najlepiej dla Ciebie będzie jak zaczniesz robić modele na podstawie refek. Będziesz w stanie porównać później co jest nie tak i co zmienić żeby było dobrze a przy okazji nauczysz się anatomii i wyrobisz dobre nawyki ;)
Kregox Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Napisano 1 Czerwiec 2012 Hmm ale jak mowisz "refki" to co rozumiesz pod tym pojeciem ? Cos jak blue printy do maxa? Bo ja wole modelowacz glowy:D... nie wiem tylko jak sie ubrania tworzy.... troche lipa:D
lee666 Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 (edytowane) refki czyli zdjęcia lub rysunki poglądowe tego co chcesz wyrzeźbić .. ubrania można tworzyć na wiele sposobów .. np. przez retopologie .. choć tobie na początku łatwiej będzie robić przez extrakcje .. na modelu malujesz maska gdzie chcesz materiał ..potem w palecie Subtool na samym dole masz Extract .. zanim go wciśniesz ustal grubość materiału suwakiem Thick ..lepiej żebys też mial E Smt i Smt na zero .. .teraz wciskasz extract .. . dodam że ubranie powstanie w oparciu o poligony kture zaznaczyleś czyli jeśli zaznaczysz maske na wysokim subdivie to też na wysokim sub. będzie ubranie Edytowane 1 Czerwiec 2012 przez lee666
Kregox Napisano 2 Czerwiec 2012 Autor Napisano 2 Czerwiec 2012 Dzieki wielkie za sprawe z ubraniami :D! wlasnie sie tak zastanawialem jak to lekko ugryźć :)
Kregox Napisano 21 Czerwiec 2012 Autor Napisano 21 Czerwiec 2012 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
indian Napisano 21 Czerwiec 2012 Napisano 21 Czerwiec 2012 można by wykasować lewą główkę, prawą dać jako inny subtool, wtedy zbrush chyba automatycznie zresetuje pivot i będziesz mógł rzeźbić z symetrią, później subtool masterem robisz sobię symetrię subtoola i łączysz wszystko w jeden element... salut.
Kregox Napisano 21 Czerwiec 2012 Autor Napisano 21 Czerwiec 2012 Ok, dzieki wielkie. Tylko teraz pytanko, jak zrecznie usunac prawa główkę . btw. w ogole jak usuwać "zbedne elementy" w zbrushu ? ja próbowałem clipcurve ale to jakos miejsce w którym "odcinam" się psuje i rozmazuje
indian Napisano 21 Czerwiec 2012 Napisano 21 Czerwiec 2012 ukrywasz co chcesz usunąć, dalej jakoś w zakładce geometry na dole jest del hiden salut.
Kregox Napisano 21 Czerwiec 2012 Autor Napisano 21 Czerwiec 2012 Możeliwe że zadaje duzo glupich pytań ale tak jak mówie dopiero się ucze tego programu. Piszac "ukrywasz" masz na mysli maske? Bo jeżeli tak to program mi wywala glupie zapytanie tzn. informuje mnie że mam zmniejszyć sdiv bo inaczej mi nie usunie, a jak zjade do sdiv 1 to odmiawia usuniecia wtf ?
lee666 Napisano 21 Czerwiec 2012 Napisano 21 Czerwiec 2012 niema głupich pytań .. każdy kiedyś się z tym borykał .. . jest takie ograniczenie że jeśli chcesz coś całkiem usunąć z danego toola to musisz pozbyć się niższych subdiv. i wtedy wcisnąć Delhidden .. i nie chodzi o maske a zaznaczenie ..przytrzymujesz ctrl i shift.. zaznaczasz co chcesz usunać (na zielono) ..trzymasz zaznaczenie i puszczasz ctrl i shift .. trzymając zaznaczenie przytrzymujesz alt..pole zmienia kolor na czerwony .. puszczasz zaznaczenie usuwając poligony .. potem delhidden i już .. powinieneś znać takie zaznaczenia bo to wiedza elementarna .. może tłumacze banał który już umiałes ;p
Kregox Napisano 21 Czerwiec 2012 Autor Napisano 21 Czerwiec 2012 Tak, tumaczyles banał który już umiałem:D ale dzieki wielkie za pomoc ;D
indian Napisano 21 Czerwiec 2012 Napisano 21 Czerwiec 2012 Chodziło mi o ukrywanie , klikasz Shift+Ctrl, puszczasz Shift i klikasz Alt cały czas trzymając Ctrl, i masz na czerwono obszar, co się w nim znajdzie to się ukryje, jak chcesz pokazać wszystko co ukryłeś to Shift+Ctrl gdziekolwiek klikasz. Jak już ukryjesz co chcesz usunąć to przechodzisz do najniższego SDiv i klikasz DelHidden ... salut.
Kregox Napisano 22 Czerwiec 2012 Autor Napisano 22 Czerwiec 2012 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
mafida Napisano 22 Czerwiec 2012 Napisano 22 Czerwiec 2012 Zduplikuj toola,obetnij głowe.Ustaw w odpowiednim miejscu.Zmerguj toole i użyj dynamesh do sklejenia łba z szyją.Potem mirror and weld i masz symetryczne głowy z dwóch stron jak się nic nie spieprzy w międzyczasie;)
lee666 Napisano 22 Czerwiec 2012 Napisano 22 Czerwiec 2012 ja widze 2 sposoby ..jesli masz nizsze subdiv. to potraktować go przez GoZ .. i w may albo maxie wywalić te spody skopiować głowe 2 razy i polaczyć geometrie ..choc niewiem czy by to zadziałało poźniej na wyzszym subd. .. albo przerobić go na dynamesh ..tylko z projekted i żeby przez wloczeniem dynam. mocno powiekszyć deformacją sam model ..to zmniejszy zniekształcenia .. skopiować model wywalić wszystko od szyi w dół .. nasza głowe potraktowac ''make polimesh3d'' .. . potem wracasz do modelu którego nie ciąłeś wybierasz pędzel ''insert cube'' wchodzisz u niego w palete brush..modyfiers wciskasz ikonke sześcianu .. w otworzonym oknie wybierasz głowe smoka .. teraz wystarczy ustawic symetrie obustronną i wstawić głowe i odznaczyc maske żeby dynamesh połączył
Kregox Napisano 22 Czerwiec 2012 Autor Napisano 22 Czerwiec 2012 (edytowane) Widze ze masz dosc pokazny ogar w zbrushu :D... powiedz mi proszę jak robisz "lapki". Co do Twojego pomyslu to jest on taki prosty... :D jak tak na logike biorac;D . Tylko powiedz mi jedno czy da sie mergować tylko "pewne" toole" ? Bo w subtool masterze zauwazylem że da się chyba tylko mergować calość i jak najlepiej sobie poradzić w sprawie "zebów" i oczy gdyż one sa wszystkie na pojedynczych subtoolach i jak zmerguje to chyba sie zniszcza oO? Dzięki chłopaki za pomoc tak btw.;D /p.s Czyli rozumiem że taka zabawa sdivy i dynamesh to norma? Bo ja sadzilem żę dynamesh to zło :D bo niszczy siatke oO No i ja w dynameshu mam wlaczone project i walniety resolution na 1024 to zle? Bo potem jak chce przeskoczyc na subdivy to jest taka gesta siatk ze szkoda gadać ... No i nie wiem jak mam dostosować "MEM'a" aby mi wczytal jak najwieksza siatke Mam i7 4x3.6 16 gb ram i gb 560 TI TOP. I jeszcze jedno pytanko Mam ta szyje, jak ja najlepiej przeskalować? Bo zrobila mi się troszeczke za chuda i nie wiem jak ja powiekszyc, próbowalem scale ale to się jakoś rozjeżdza, próbowalem na odwroconej masce ale też ten efekt jest jakis taki mizerny ( no chyba że sie inaczej nie da to bede robićtak Edytowane 22 Czerwiec 2012 przez Kregox
mafida Napisano 22 Czerwiec 2012 Napisano 22 Czerwiec 2012 Tylko powiedz mi jedno czy da sie mergować tylko "pewne" toole" ? Bo w subtool masterze zauwazylem że da się chyba tylko mergować calość Użyj merge down w menu z boku a nie subtool mastera. poradzić w sprawie "zebów" i oczy gdyż one sa wszystkie na pojedynczych subtoolach i jak zmerguje to chyba sie zniszcza oO? Zduplikuj oczy i zęby i ustaw ręcznie w odpowiednim miejscu jako osobny subtool. /p.s Czyli rozumiem że taka zabawa sdivy i dynamesh to norma? Bo ja sadzilem żę dynamesh to zło :D bo niszczy siatke oO No i ja w dynameshu mam wlaczone project i walniety resolution na 1024 to zle? To zależy jaka masz siatke i na co masz ochote;).Jak masz porządną siate na najniższym subdivide to możesz zrobic tak jak lee666 napisał - dokleić głowę w maxie czy maya na modelu low poly.Minus jest taki że stracisz detale na doklejonej główce.Wtedy mozna kombinować z ręcznie z ustawianiem i project all. Czyli rozumiem że taka zabawa sdivy i dynamesh to norma? Bo ja sadzilem żę dynamesh to zło :D bo niszczy siatke oO No i ja w dynameshu mam wlaczone project i walniety resolution na 1024 to zle? Bo potem jak chce przeskoczyc na subdivy to jest taka gesta siatk ze szkoda gadać ... Zduplikuj swojego gęstego mesha.Zrób dynamesh z mniejszą rozdzielczością, walnij subdivide ile tam chcesz razy i przenieś detale przy pomocy project all.Będziesz miał niższe poziomy subdivide. Dynamesh to nie zło to jedna z najlepszych rzeczy w zbrushu. I jeszcze jedno pytanko Mam ta szyje, jak ja najlepiej przeskalować? Bo zrobila mi się troszeczke za chuda i nie wiem jak ja powiekszyc, próbowalem scale ale to się jakoś rozjeżdza, próbowalem na odwroconej masce ale też ten efekt jest jakis taki mizerny ( no chyba że sie inaczej nie da to bede robićtak Może nie za to kółeczko ciągniesz przy skalowaniu.Zamaluj maską wszystko oprócz szyi i głowy, zbluruj maske ustaw odpowiednio transpose line i ciągnij za górne kółko, powinno działać;) 1
Kregox Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
kitamo Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Co znaczy łączyc ? masz na mysli to ze jest on zbudowany z wielu toolsow i chcesz zrobic z tego jeden ? Jesl itak to merge down itp. Ja wole zostawiac obiekty osobno bo daje mi to pozniej wieksza kontrole nad wykonczeniem detali. Dla mnie jest to o tyle wygodne ze pozniej pracujesz nad kazdym elementem osobno i spokojnie mozesz zageszczac siatke a pozniej projekcja i gotowe. Tak w ogole to fajny tyranozaurek ale brak mu chyba proporcji, choc z drugiej strony o dzis sam nei wiem jak on powinien wygladac. Chyba zeby tez powinny byc nieco grubsze i krotsze bo tyranozaury nie byly drapieznikami tylko padlinozercami. Brakuje tez otworow w czaszce za oczami ktore sluzyly do chlodzenia łba jak tez sie powszechnie uwaza :) Jesl iidzie o wykonczenie to tak jak nadales ladne detale dla glowy tak samo dodaj je dla reszty , i nie chodzi o zwykly bump mapping. Swietnie bedzie wygladal jak dodasz kregoslup bo wyglada nieco plasko. Mi sie podoba. uzywasz myszki czy tabletu ?
Kregox Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 myszka, tzn ja sie ucze tego programu, tak jak w temacie ;D , zrobilem prosta bryle w maxie i konczylem w zbrushu model podzielony jest na 4 segmenty "głowa" "tułów" "nogi" "ogon" tylko nie moge tego mergować gdyż mi komp chyba siada. Co do proporcji to trudno powiedzieć jest tyle opini jak one dokladnie wygladaly ze szkoda gadać ja zrobilem "przypakowanego"
kitamo Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Jak masz problem z mergowaniem najpierw uporzadkuj kazdego toolsa, tak by zredukowac niepotrzebne detale i nieco uproscic siatke a pozniej mozna mergowac
Kregox Napisano 17 Lipiec 2012 Autor Napisano 17 Lipiec 2012 (edytowane) no to jak uproszcze siatke to bede musial od nowa potem dlubac w detalach:D no coz chyba tak bedzie trzeba zrobic ;D //ale moment jak zmniejsze siatke i zmerguje to potem mi projekt nie wczyta 20mln na jeden obiekt xD... tzn ja nie wiem czy dobrze robie bo szczerze mowiac ja wszystko pocisnalem na 20mln+- dobra połaczylem wszystko obiekt ma ok 12 mln, no i pojawia sie problem, po zmergowaniu siatka jest ciagle rozlaczona jakis pomysl aby ja polaczyc ? Edytowane 17 Lipiec 2012 przez Kregox
kitamo Napisano 17 Lipiec 2012 Napisano 17 Lipiec 2012 bedziesz musial zrobic retopologie i projekcje, inaczej ciezko bedzie zmniejszyc ilosc polygonow. Poogladaj videotutoriale jak wykonac retopo.
Kregox Napisano 19 Lipiec 2012 Autor Napisano 19 Lipiec 2012 rozumiem ze retopo wykonuje się w zbrushu, i powiedz mi proszę co ma mi to "dać".
Kregox Napisano 24 Styczeń 2013 Autor Napisano 24 Styczeń 2013 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
Kregox Napisano 30 Styczeń 2013 Autor Napisano 30 Styczeń 2013 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
Bacry Napisano 30 Styczeń 2013 Napisano 30 Styczeń 2013 Takie oko, albo bardzo podobne to chyba w Doomie było.
Kregox Napisano 30 Styczeń 2013 Autor Napisano 30 Styczeń 2013 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
Lucek Napisano 30 Styczeń 2013 Napisano 30 Styczeń 2013 W doomie powiadasz? Nie podoba mi się mało zdefiniowana forma - cały detal pomiędzy czółkami a okiem nie ma logicznego zastosowania dla potwora. Poza tym jeszcze język jest kwadratowy i idze od góry do dołu miast odwrotnie. Pozdrawiam!
Blesik Napisano 30 Styczeń 2013 Napisano 30 Styczeń 2013 niezłe postępy, z dnia na dzień coraz bardziej mi się podoba :)
Kregox Napisano 30 Styczeń 2013 Autor Napisano 30 Styczeń 2013 Dzięki za celną uwage odnośnie języka, zawsze popełniałem ten błąd :)
mafida Napisano 30 Styczeń 2013 Napisano 30 Styczeń 2013 Te dwa ostatnie sculpty nie trzymają się kupy za bardzo, dinozaur był o wiele lepszy. Na Twoim miejscu bym sobie darował narazie potworki i jechał z anatomią, patrz na dobre rzeźby i staraj sie naśladować. Jak będziesz umiał zrobić dobrą anatomie to wtedy się weźmiesz za potwory:)
Kregox Napisano 30 Styczeń 2013 Autor Napisano 30 Styczeń 2013 (edytowane) do usunięcia Edytowane 17 Czerwiec 2013 przez Kregox
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się