Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam pytanie, byc moze banalne, ale nie nam sie na tym zagadnieniu, a musze takie cos zrobic.

 

Mam zrobic tancząca tango pare , z tym ze nie maja miec zadnych detali, raczej takie plaskie jednokolorowe zarysy, ewentualnie jakies tam charakterystyczne podkreslenia rys. Czy najszybszym sposobem jest modeling i potem przekstalcenie tego w taki typ obrazu? nie da sie tego wyciągnąć z filmiku? i jesli tak to jakie normy musi spelniac ten filmik, czy byc moze istnieja sposoby wyciagania ruchu z dowolnego filmu? np takiego: http://www.youtube.com/watch?v=I6t2BV2MQVE&feature=related - czy taka niska jakosc bedzie przeskadzac?

 

mam tez mozliwosc nakrecenia tanca tylko musialbym wiedziec jakie warunki powinien spelniac taki film. prosilbym o informacje w czym i za pomoca jakich naredzi moglbym to wykonac.

 

pozdrawiam

Karol

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Witam,

nie da sie tego wyciągnąć z filmiku? i jesli tak to jakie normy musi spelniac ten filmik, czy byc moze istnieja sposoby wyciagania ruchu z dowolnego filmu? np takiego: http://www.youtube.com/watch?v=I6t2BV2MQVE&feature=related - czy taka niska jakosc bedzie przeskadzac?

 

mam tez mozliwosc nakrecenia tanca tylko musialbym wiedziec jakie warunki powinien spelniac taki film. prosilbym o informacje w czym i za pomoca jakich naredzi moglbym to wykonac.

 

pozdrawiam

Karol

 

Da się. Poczytaj o technice zwanej rotoscoping. Technika polega na maskowaniu danego elementu/postaci z materiału wideo. Najefektywniej jest w pierwszej kolejności przeanalizować footage, potem wytrackować każdą część ciała osobno: głowa, dłonie, ramię, udo, łydka, stopa itd. Potem do każdego tracka podpinasz maskę i ją animujesz. Dzięki temu na powiedzmy 100 klatek, będziesz miał klatek kluczowych 10 zamiast 100 i maska będzie stabilna, nie będzie "pływać". Kwintesencją dobrego roto jest dobry track, złe wytrackowanie materiału może sprawę nawet pogorszyć. Polecam poćwiczyć zanim zabierzesz się za konkretny obrazek. W sieci znajdziesz mnóstwo tutoriali pod hasłem: roto tutorial, rotoscoping techniques itp. Zrobisz to w After Effects, Nuke, Silhouette, Mocha Pro, Fusion. W jednym zrobisz to szybciej, w drugim wolniej. Postacie możesz "wyciągnąć" z dowolnego materiału, wszystko zależy od umiętności i praktyki. Czasem nie trzeba robić roto i można wyciągnąć mattę/matte extract(nie wiem jak to nazwać po polsku ale dowiesz się o tym przy okazji poznawania roto), jednak materiał musi spelniać wtedy pewne warunki, obraz musi być odpowiednio kontrastowy lub mieć jednolite tło.

Im więcej w materiale motion blura, i im więcej się dzieje, tym trudniej. Taniec towarzyski zaliczałbym jako średnio zaawansowany. Jednak przy braku detali, tylko zachowując ogólny zarys postaci, sprawa jest stosunkowo łatwa.

 

Jeśli masz możliwość "nakręcenia" tańca, poczytaj o chroma key. Postacie/element nagrywasz odpowiednio na blue/green szmacie z odpowiednim oświetleniem. Potem wystarczy wykluczować dany element/postać co czasem też wymaga odpowiedniego podejścia. Wszystko zależy od wcześniejszych ustawień światla, koloru szmaty. Wbrew pozorom, zielony nie zawsze jest zielony, a niebieski - niebieski:)

Napisano

Obawiam się, że kolega bardziej chciał coś co zrobi to w 10 min a nie dłubać ręcznie 6 miesięcy :)

Albo kręcisz postaci w jednokolorowych ubrankach na greenboxie a potem w kompo maskujesz i z automatu tworzysz stylizacje, albo z detalem jedziesz animacje ręcznie.

Możesz też wydać kilka(naście) tysi na nagranie przyzwoitego mokapu.

Napisano

dzieki za konkretne odpowiedzi o to wlasnie mi chodzilo, analizuje sobie wlasnie wszystkie te techniki, i wybiore cos i jak cos bede pytał , wlasnie zalezy mi na tym zeby sie bardzo nie napracowac, przy czym nawet to roto jest spoko, na ile na razie go poznalem, w zasadzie chodzi o 20 sekund tanca wiec nie ma tego duzo:)

Napisano

Te 20 sekund tańca to jest dużo, obiecuje. ;) Rotoskopia to bardzo powolna i mecząca robota. Wiele zależy od materiału, jak będziesz miał rozmyte klatki w słabej jakości to będziesz musiał więcej kombinować i zmyślać z przejściami, ten filmik który pokazałeś ma bardzo słaba jakość. Jeśli ruchy postaci będą bardzo dynamiczne a kobitka będzie miała na sobie falującą sukienkę to może ci się zejść i nawet parę tygodni pełnoetatowego dłubania.

Napisano (edytowane)
Rotoskopia to bardzo powolna i mecząca robota.

 

W 80% przypadków nie jest to prawda. Pozostałe 20 to włosy:D Czasem szybciej i taniej zrobić roto, niżeli ustawiać greena. Roto również ma jedną zasadniczą przewagę nad greenem: idealne oświetlenie.

Nie zniechęcaj chłopaka, sam zarys to machnie w kilka godzin.

Edytowane przez ApaczoS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności