Xwodred Napisano 21 Czerwiec 2012 Share Napisano 21 Czerwiec 2012 Witam, jestem laikiem w tym temacie. Do tej pory pracowałem na jednym komputerze i teraz chciałbym to zmienić. Mam dwie praktycznie takie same maszyny połączone routerem. Moje pytanie brzmi: Jak je najlepiej połączyć, gdzie trzymać materiały, gdzie pliki 3ds tak aby móc bez problemu renderować na 2 komputerach, czy pracować na plikach dwg. Obecnie są w tej samej grupie domowej, jeden komputer udostępnia cały dysk ale pracując na na tym dysku z drugiego komputera (np. zapisując plik dwg) zamula oba. Co mogłem zrobić źle? Firewall wyłączony na obu. Oba komputery są używane w takim samym stopniu. Odpowiadając pamiętajcie - jestem zielony jak ogórek ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Goiaba Napisano 21 Czerwiec 2012 Share Napisano 21 Czerwiec 2012 Tak naprawdę to w momencie kiedy puszczasz render to na obu maszynach powinieneś mieć materiały, pliki, IES-y i inne cuda dokładnie w tych samych miejscach. Czyli np. na Komputerze A na dysku D: masz katalog projekt/ to taki sam powinien być na Komputerze B na dysku o takim samym oznaczeniu i w tak samo opisanych katalogach. W przeciwnym wypadku bardzo prawdopodobne że podczas renderu pogubi Ci tekstury i cała praca na marne. Podobno jest możliwość by 3ds sam udostępniał wszystkie potrzebne pliki dla drugiej maszyny ale jak pracujesz na dużych teksturach i komputer A ma renderować i jeszcze wysyłać tekstury na Komputer B . . . to może to Ci jeszcze bardziej spowalniać. A co do zamulania. Bardzo możliwe, że masz wolne dyski, wolną sieć albo plik na którym pracujesz zajmuje już parę megabajtów i dlatego tak muli podczas zapisywania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xwodred Napisano 22 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2012 To znaczy, że po zrobieniu modelu i nadaniu tekstur muszę przegrać wszystko na drugi komputer? co gdy takich komputerów bedzie 5,10 - naprawdę nie ma na to sposobu? Dzięki za odpowiedź. Popróbuje jeszcze z tą siecią, bo dyski są szybkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 22 Czerwiec 2012 Share Napisano 22 Czerwiec 2012 łączysz wszystkie w jedną sieć lokalną, udostępniasz cały dysk z maszyny głównej jako zasób sieciowy, i mapujesz ten udostępniony dysk na wszystkich komputerach jako dysk lokalny z taką samą literą woluminu jak na komputerze głównym;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xwodred Napisano 22 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2012 Xiz0r czy normalne jest to zamulanie komputera głównego przy zapisywaniu małego pliku (10mb) przez inny komputer na tym zmapowanym dysku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piko84 Napisano 22 Czerwiec 2012 Share Napisano 22 Czerwiec 2012 Normalne jak nie masz sieci gigabitowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 22 Czerwiec 2012 Share Napisano 22 Czerwiec 2012 Można też pokusić się na jakiś software, który synchronizuje dane. Wtedy dane są kopiowane podczas pracy i nie odczuwa się żadnego zamulania. Można tak zrobić chociażby z dropboxem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr7979 Napisano 22 Czerwiec 2012 Share Napisano 22 Czerwiec 2012 Może trochę nie na miejscu, ale jak masz spięte te komputery? Kablem czy po WiFi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xwodred Napisano 22 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 22 Czerwiec 2012 kablem oczywiście. Wcześniej pracowałem w małej firmie gdzie 5 komputerów brało udział w renderingu. Niestety nie przyszło mi wtedy do głowy żeby się przyjrzeć jak to wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 22 Czerwiec 2012 Share Napisano 22 Czerwiec 2012 sprawdz czy caly osprzet masz na 1Gb (karty, router/switch i czy kable sa odpowiedniej jakosci). co do samego setupu to IMO udostepmnianie folderow i ich mapowanie to najlepsze rozwiazanie. jedyny problem jest taki ze jesli mamy juz projekty ktore sa rozpoczete "lokalnie" to troche moze zajac przelinkowanie textur i innych plikow na sciezki sieciowe ale mozna to w miare szybko zrobic Asset Tracker'em. Jesli pracujesz nad duzymi scenami i spora iloscia plikow to mozna pokusic sie o dedykowany sieciowy serwer plikow (NAS) kopiowanie/synchronizowanie danych w takim zastosowaniu to rozwiazanie na ktorym mozna sie szybko przejechac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 22 Czerwiec 2012 Share Napisano 22 Czerwiec 2012 Co do textur, to wystarczy przy wysylaniu z Backburnera wlaczyc opcje Include Maps. Wtedy wszystkie mapy lokalne zostana spakowane i wyslane wraz ze scena na jednostke liczaca. A co do reszty to mapowanie udostepnionych dyskow jest jak najbardziej na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 22 Czerwiec 2012 Share Napisano 22 Czerwiec 2012 Z mojej strony powiem jak ja to miałem zrobione.Komp główny na nim pracowałem i miałem tekstury,zmapowany dysk z projektami i teksturami (teksturując podpinając proxy itp.należy pamiętać żeby korzystać z dysku sieciowego tzn litery zazwyczaj X,Y,Z do ścieżek a nie C,D,E).Drugi komputer służy tylko do renderowania.Tzn na nim nie masz nic oprócz maxa i renderera ( w moim przypadku vray DR spawner)nw tym komputerze mapujesz dyski sieciowe analogicznie jak na kompie głównym.Teraz połączenie komputerów,przy dwóch komputerach może to być kabel crossowany,przy większej ilości switch.Karta sieciowa koniecznie 1Gb.W sumie chyba to wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się