Gość labzdra Napisano 18 Lipiec 2012 Napisano 18 Lipiec 2012 Witam, jestem kompletnym laikiem w kwestii 3DS maxa. Od razu uprzedzam - przejrzałam FAQ, parenaście tutoriali, wyszukiwałam na tym forum i googlałam gdzie się dało. Nie widzę jednak wytłumaczenia importowania materiałów do 3DS maxa 2012 a jest ono zgoła inne niż w prezentowanych wcześniej wersjach. No i mam z nim spore problemy. Mam już cały model (przeniesiony z innego programu). Zainstalowanego V-raya. Wyrenderowałam parę scen zgodnie z tutorialami i wszystko śmiga. Bawiłam się robieniem i zmienianiem materiałów, jednak chciałabym użyć tych już gotowych i udostępnionych. Na początek wybrałam np. taki materiał http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1395 Trawa do v-raya z popularnego portalu. Ide po kolei Material Editor > Get Material > Open Material Library > Wyszukuje pliku .map ktory sciagnelam i go otwieram Wtedy pojawia się mi jednak grupa z 2 materiałami, z których żaden nie jest ta sama trawą, która była podana jako sample. Korzystając z lakonicznej porady którą znalazłam gdzieś na forum "musisz najpierw wgrać tekstury do maps" znalazłam folder 3ds max studio / maps i tam wgrałam wszystkie .jpg które były dołączone do pliku .map. Niczego to jednak nie zmieniło. Zrobiłam to samo z paroma innymi ścigągniętymi materiałami trawy, cegieł itp. Wszystkie przy renderze wychodziły płaskie i nieciekawe, niepodobne do sampli. tutaj widok renderu z jednym ze ściągniętych materiałów trawy oraz jej widok w material editorze Możliwe, że rozwiązanie jest banalnie proste jednak byłby ktoś w stanie krok po kroku objaśnić jak te "gotowe materiały" mają działać pod 3DS maxem 2012? I czy w ogóle są one na nim działać?
arturprx2 Napisano 19 Lipiec 2012 Napisano 19 Lipiec 2012 Ten szejder nic specjalnego w sobie niema. Cały bajer oparty jest na vrayowym furze. Masz nawet opis w paczce.