Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość labzdra
Napisano

Witam,

jestem kompletnym laikiem w kwestii 3DS maxa. Od razu uprzedzam - przejrzałam FAQ, parenaście tutoriali, wyszukiwałam na tym forum i googlałam gdzie się dało.

Nie widzę jednak wytłumaczenia importowania materiałów do 3DS maxa 2012 a jest ono zgoła inne niż w prezentowanych wcześniej wersjach.

 

No i mam z nim spore problemy.

 

Mam już cały model (przeniesiony z innego programu). Zainstalowanego V-raya. Wyrenderowałam parę scen zgodnie z tutorialami i wszystko śmiga.

 

Bawiłam się robieniem i zmienianiem materiałów, jednak chciałabym użyć tych już gotowych i udostępnionych.

Na początek wybrałam np. taki materiał http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1395

Trawa do v-raya z popularnego portalu.

 

Ide po kolei

Material Editor > Get Material > Open Material Library > Wyszukuje pliku .map ktory sciagnelam i go otwieram

Wtedy pojawia się mi jednak grupa z 2 materiałami, z których żaden nie jest ta sama trawą, która była podana jako sample.

scaled.php?server=221&filename=3ds1g.jpg&res=landing

 

Korzystając z lakonicznej porady którą znalazłam gdzieś na forum "musisz najpierw wgrać tekstury do maps" znalazłam folder 3ds max studio / maps i tam wgrałam wszystkie .jpg które były dołączone do pliku .map. Niczego to jednak nie zmieniło.

Zrobiłam to samo z paroma innymi ścigągniętymi materiałami trawy, cegieł itp. Wszystkie przy renderze wychodziły płaskie i nieciekawe, niepodobne do sampli.

 

tutaj widok renderu z jednym ze ściągniętych materiałów trawy oraz jej widok w material editorze

3ds2h.jpg

 

Możliwe, że rozwiązanie jest banalnie proste jednak byłby ktoś w stanie krok po kroku objaśnić jak te "gotowe materiały" mają działać pod 3DS maxem 2012? I czy w ogóle są one na nim działać?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Być może , jeżeli są to cegły, musisz dodać do powierzchni, na którą nakładasz te materiały modyfikator VrayDisplaceMod.

A jeżeli chodzi o trawę to rozwiązanie masz w opisie materiału "grass with small pebbles.i have included vray fur settings and vray displacement settings" - musisz do modelu dołączyć modyfikator VrayFur i VrayDisplaceMod z odpowiednimi ustawieniami.

Gość labzdra
Napisano

Dziekuje za odpowiedzi

 

Niestety laik jak ja nie ma pojecia co to sa "modyfikatory" ani jak je dołączyć do czegokolwiek, ale teraz przynajmniej wiem czego szukac :-)

 

 

btw. czytałam opis paczki, niestety nie ma tam nic o tym co trzeba zrobic by materiał działał, a jeżeli wcześniej się czegoś takiego nie używało to sam opis nic nie da, myślałam że jeżeli pisze "included vray fur settings ...." to sa one dołączone już do materiału i wystarczy jego uruchomienie

teraz bedę już wiedziała czego szukać i na co patrzeć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności