Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

jestem kompletnym laikiem w kwestii 3DS maxa. Od razu uprzedzam - przejrzałam FAQ, parenaście tutoriali, wyszukiwałam na tym forum i googlałam gdzie się dało.

Nie widzę jednak wytłumaczenia importowania materiałów do 3DS maxa 2012 a jest ono zgoła inne niż w prezentowanych wcześniej wersjach.

 

No i mam z nim spore problemy.

 

Mam już cały model (przeniesiony z innego programu). Zainstalowanego V-raya. Wyrenderowałam parę scen zgodnie z tutorialami i wszystko śmiga.

 

Bawiłam się robieniem i zmienianiem materiałów, jednak chciałabym użyć tych już gotowych i udostępnionych.

Na początek wybrałam np. taki materiał http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1395

Trawa do v-raya z popularnego portalu.

 

Ide po kolei

Material Editor > Get Material > Open Material Library > Wyszukuje pliku .map ktory sciagnelam i go otwieram

Wtedy pojawia się mi jednak grupa z 2 materiałami, z których żaden nie jest ta sama trawą, która była podana jako sample.

scaled.php?server=221&filename=3ds1g.jpg&res=landing

 

Korzystając z lakonicznej porady którą znalazłam gdzieś na forum "musisz najpierw wgrać tekstury do maps" znalazłam folder 3ds max studio / maps i tam wgrałam wszystkie .jpg które były dołączone do pliku .map. Niczego to jednak nie zmieniło.

Zrobiłam to samo z paroma innymi ścigągniętymi materiałami trawy, cegieł itp. Wszystkie przy renderze wychodziły płaskie i nieciekawe, niepodobne do sampli.

 

tutaj widok renderu z jednym ze ściągniętych materiałów trawy oraz jej widok w material editorze

3ds2h.jpg

 

Możliwe, że rozwiązanie jest banalnie proste jednak byłby ktoś w stanie krok po kroku objaśnić jak te "gotowe materiały" mają działać pod 3DS maxem 2012? I czy w ogóle są one na nim działać?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ten szejder nic specjalnego w sobie niema. Cały bajer oparty jest na vrayowym furze. Masz nawet opis w paczce.

Napisano

Być może , jeżeli są to cegły, musisz dodać do powierzchni, na którą nakładasz te materiały modyfikator VrayDisplaceMod.

A jeżeli chodzi o trawę to rozwiązanie masz w opisie materiału "grass with small pebbles.i have included vray fur settings and vray displacement settings" - musisz do modelu dołączyć modyfikator VrayFur i VrayDisplaceMod z odpowiednimi ustawieniami.

Napisano

Dziekuje za odpowiedzi

 

Niestety laik jak ja nie ma pojecia co to sa "modyfikatory" ani jak je dołączyć do czegokolwiek, ale teraz przynajmniej wiem czego szukac :-)

 

 

btw. czytałam opis paczki, niestety nie ma tam nic o tym co trzeba zrobic by materiał działał, a jeżeli wcześniej się czegoś takiego nie używało to sam opis nic nie da, myślałam że jeżeli pisze "included vray fur settings ...." to sa one dołączone już do materiału i wystarczy jego uruchomienie

teraz bedę już wiedziała czego szukać i na co patrzeć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.