Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, mam ogromny problem i liczę na waszą pomoc. Pracowałam wcześniej na maxie 2011, teraz musiałam się przesiąść na 2009 i zaczęły się schody. Tworze scenę, wrzucam to samo co dawniej w 2011, te same ustawienia. Na początku jest wszystko fajnie, robię próbne rendery, lecą szybko, później coś tam zmienię, poruszę przestawię, bez jakiś większych ingerencji, a mimo to kolejne rendery zaczynają się okropnie wydłużać. Prowadzi to do tego, ze pierwszy próbny render trwa np 4 minuty, a ostatni 3 godziny. Nie mówiąc o ostatecznych, które na 2011 robiłam w kilka godzin a tu potrafią się robić kilka dni.... Tragedia, macie na to jakieś rozwiązanie? Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A więc tak max to 2009 64 bit, v ray 2.02 jeśli dobrze pamiętam. Generalnie w ustawieniach standardowych zmieniam:

image sampler na adapive DMC dalej na catmull, włączona indirect ilumination, light cache w probnym na 200 a w wynikowym na 500, irradiance map na medium, w environmencie podczytane mapa vray skaya wszedzie. Wielkość próbnego robiłam na 320/200 a wynikowy 1900/1350. Kamera vrayowa standardowo, podniosłam chyba tylko w ustawieniach słońcia shadow biasy na 8

Napisano

Tak z tego co piszesz to własciwie duzo nie powinna sie zmienic predkosc renderu ale dokładnie jest trudno powiedziec bo piszesz tylko o zmianach typu filtra czy samplera a nie nie podajesz parametrów a tu wystarczy czasami zrobic niewielka zmiane i odrazu masz efekt typu wydłuzenia sie czasu jak bys mogła wrzuć screenshoty z ustawien vraya wtedy napewno da sie powiedzieć co może ci tak zatykac render.

Napisano

Zwróć uwagę, że tylko przez zmianę rozdzielczości ilość pixeli do wyrenderowania zwiększa się Tobie 30 krotnie (64.000 do 2.565.000 pix). Oczywiście nie przekłada się to wprost na czas renderu (30 razy dłużej) ale na pewno ma na ten czas bardzo istotny wpływ. Program musi wyrenderować 30 takich obrazków jak w trybie próbnym. Do tego zmiany ustawień filtrów, i innych parametrów i masz bez większego wysiłku czas wydłużony przez zmianę rozdzielczości jeszcze razy 2, 3 lub więcej.

Napisano (edytowane)

Dobrze jest abyś, zerknełe jak masz ustawiony dynamic memory limit w ustawieniach rendera w zakładce setings, Ustawienie typu 400 czyli defoutowe moze byc sporo za małym dla tego, co masz w scenie i komputer w trakcie renderu zaczyna sie dławić. Nie piszesz, na jakim sprzęcie pracujesz, ale podejrzewam ze masz minimum 4gb pamięci możesz w ten parametr lekko wpisać 2500.

Dynamico a po co ja dziewczynę proszę, aby pokazała, jakie ma nastawki, bez tego naprawdę Bedzie trudno określić, co jej wydłuż czas to ze zmieniła rozdziałke trochę wydłuży czas, ale nie tak masakry stycznie żeby to miało trwać kilka dni chyba, że robi rendery na bilbordy to tak, ale nie w tej rozdzielczości, co podała i parametrze LC 500

Nie mówiąc juz o tym że mógł sie w scenie znaleść jakiś szader który ma wykręcone parametry i powoduje spowolnienie renderu ;) Dlatego samemu jest warto przejżec materiały czy którys nie ma np subdividów ustawionych powyzej 50

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Generalnie znalazłam chyba problem, leżał w jakimś krzaczku, wyrzuciłam je i jest w miare ok. Nie sądziła, że problem może leżeć w tym bo juz kombinowałam z nałożeniem na wszystko zwykłego materiału i wyłączeniem displace i nic się nie zmieniało, a tu jednak kilka krzaczków... szkoda, podobały się szefowi :P Wyrzuciłam je i render wrócił do normy. Co do dynamic memory to ustawiam na ok 1000 bo mam 16 gb, sprzęt nie jest zły, choć pewnie procesor przydałby się lepszy bo mam i7 2.0. i jak widać nie jest w stanie uciągnąć bardziej złożonej zieleni...

 

Dziękuję wam serdecznie za pomoc! Już zaczynałam świrować przez to.

Napisano

Przy 16 GB pamięci możesz spokojnie znacznie większą pamięć przypisać, im dasz większy parametr to tym będzie render szedł sprawniej, szczególnie jeśli masz obiekty displem robione lub materiały z nim, możesz spokojnie tu dać parametr 8000 komp masz mocny i nie powinien ci się tak zatykać. Zmień ten parametr i sprawdź czy wtedy krzaczki tez będą przeszkadzać w scenie i ja wydłużać.

Napisano

wybacz zgubiłam jedno 0, wpisuję nie 1000 ale 10000, i tak niestety krzaki przeszkadzają, oczywiście mogę ich kilka wstawić ale jak się okazało nie za dużo, w settings zmieniejszam np na tree depth o polowe, wszystko jest proxy, a i tak kończyło sięto renderem kilkudniowym

Napisano

pokaz wreszcie te nastawki bo przy tak niskim LC i w sumie nie duzej rozdzielczosci to musisz miec cos właczone w ustawieniach co powoduje tak długi czas renderu. Jakiej wielkosci jest scena która renderujesz chodzi mi o to ilo to mega zajmuje?

Napisano

Jeśli jeszcze dobrzy ludzie zaglądacie na ten wątek to wysyłam w końcu screena, dopiero dziś byłam w pracy i miałam możliwość go zrobić :) scena waży 55 mb, więc chyba nie jakoś bardzo dużo. screenustawien.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności