Skocz do zawartości

jak latasz baławanie!?!


badassky

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładem ten wątek ponieważ chcę w końcu mieć na koncie w pełni ukończoną ilustrację, z której mam nadzieję będę zadowolony.

Na razie wrzucam pierwszy szkic, w którym miałem na celu ustalić jedynie kompozycję.

Proszę speców o wskazanie błędów i zasugerowanie rozwiązań.

 

1epicfight.jpg

 

Wiem, że kopi używała jazda, ale podoba mi się design tej broni ;)

Edytowane przez badassky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Szczerze? Szarżowanie z kopią na piechotę ma tyle sensu, co kłucie ostrogami motocykla, żeby jechał szybciej. ;]

 

Co do kopozycji - masz na obrazku 3 postacie. Wszystkie są tej samej wielkości i umieszczone na tej samej płaszczyźnie. Jak chcesz mieć w ilustracji jakąkolwiek głębię, posłuż się perspektywą i umieść te postaci w różnych odległościach od widza, nadaj im jakąś hierarchię wartości, pokombinuj z jakimś ciekawym ustawieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki dali Ci najlepszą radę jaką można było dać na tym etapie pracy. Polecałbym to samo.

Poza tym ostatnio rysowałem ilustracje i wypisywałem sobie krok po kroku co robię kolejno. Co mi pomogło zwiększyć świadomość własnej pracy, żeby nie bazgrać na ślepo. To tak jakbyś czytał tutka i krok po kroku go ogarniał, tylko że w drugą stronę.

Tym samym podzieliłem swoją pracę na kolejne etapy i widzę jaki ich jest poszczególny poziom i co powinienem jeszcze poćwiczyć bo wiem że np. moje umiejętności ustalania waloru bazowego są na niskim poziomie w stosunku do innych etapów i w pewnym momencie zablokują postęp pracy. Dlatego zatrzymuje się dajmy na to na tym punkcie i rozwijam go maksymalnie na ile potrafię. Robię thumbnaile z walorem i szukam ciekawej kompozycji i pracuje nad relacjami walorów.

Mam nadzieje że to Ci pomoże, mój podział:

1. Szukanie inspirującego zdjęcia i wykorzystanie istniejącej już kompozycji (jeżeli czujesz się mocniejszy w temacie oczywiście tworzysz własną lub po prostu przekształcasz).

2. Szkic kompozycyjny a la thumbnail z refki.

3. Wstępny szkic ogólny.

4. Dopracowanie detalu w szkicu. dla nie doświadczonego rysownika ominięcie tego etapu może być zgubne i blokować na pewnym etapie rozwój pracy(sam się o tym przekonałem).

5. Walor bazowy, ustalenie walorów.

6. Wstępne kolory i określenie źródła światła.

7. Opracowanie bryły i nadanie faktury.

Jak widzisz doszedłem tylko do pewnego etapu i moją przewagą jest to że mam jak na dłoni punkty na warstwach i mogę się im przyjrzeć i sobie szczerze powiedzieć co mi lepiej wychodzi a co gorzej. I pamiętaj że na ile porządnie i uczciwie opracujesz dany etap pracy, nie będziesz musiał później do niego wracać i się frustrować.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

Heh u mnie to wygląda całkowicie inaczej, szkic to raczej rzadkość o detalach już nie mówiąc, to na pewno nie jest dobra droga, ale ciężko jest się odzwyczaić. Przy pracy frustruję się prawie zawsze, póki nie będę na wysokim poziomie i nie będę mógł spełnić swoich oczekiwań to jest to nieuniknione.

 

Wstyd mi przychodzić po takim czasie, z tak nie wielką ilością thumbnailsów, ale szły mi jak krew z nosa, jedynie ta ze smokiem jakoś sprawnie poleciała ;)

 

gianthunting.jpg

 

 

1mag.jpg

 

 

1fight.jpg

 

 

1epicfight-1.jpg

 

 

 

1dragon.jpg

 

Liczę na Waszą pomoc, mam nadzieję,że chociaż jedna z prac nadaje się do kontynuacji.

Edytowane przez badassky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden wstyd. Nie przejmuj się, nie ma być szybko, ma być dobrze. Prędkość sie liczy jak masz deadline.

 

To teraz wybierz jeden z tematów i zrób do niego tak z 10 wersji. Te same elementy a pokazane na 10 różnych sposobów. Ja z reguły dopiero za którymś razem trafiam na ten właściwy układ, mimo, że ten pierwszy zazwyczaj mi się zdaje że wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować robić JESZCZE mniejsze thumbsy.

Rób je tak zeby 3-4 główne linie decydowały o kompozycji, i ze 3 tony/bloki koloru.

Sęk w tym żeby nawet jak thumbs ma rozdzielczość 40x20 pikseli - kompozycja ma się bronić.

Na teraz przedostatni się w ten sposób broni.

Masz 3 łatwo rozpoznawalne grupy tonów, i jakieś wyraźne linie.

W innych obrazkach tego brak.

Na mój gust za dużo detalu próbujesz dodać.

Dlatego też tak mało masz thumbnailsów:)

 

Może podziel kartkę a4 na kilkanaście/dziesiąt pól i walnij szkice ołówkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za support!

 

Na razie jest wolno i słabo, więc nie mam się z czego cieszyć ;)

Udało mi się wykonać jeszcze trzy miniaturki, jakoś bez diametralnych zmian w ustawieniu ciężko mi sobie wyobrazić więcej.

 

Ale trafiasz i to się liczy, zobaczymy czy mi się uda ;)

 

Gutek- Na początku zdawało mi się, że sensowny jest jedynie pan na smoku, widać mało wiem o kompozycji.

Z detalem masz rację, po prostu nie potrafię uprosić czegoś na tyle by miało to ręce i nogi a zarazem było wykonane szybko.

Mam nadzieję, że z czasem się wyrobię ;)

 

4epicfight.jpg

 

 

3epicfight.jpg

 

 

2epicfight.jpg

 

Mam do Was jeszcze jedno pytanie. Czy uważacie, że każdy ma szansę by być dobrym na tyle by od czasu do czasu mieć włożyć co do gara? Trapi mnie to pytanie bo marzy mi się, żeby w przyszłości być ilustratorem, a nie mam pewności czy jestem stworzony akurat do tego. Wiem, że nie jesteście wyroczniami i pytanie może wydać się być głupim, ale zależy mi na Waszym zdaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Nie każdy zostanie Mullinsem, Ashleyem Wood'em czy ManiakS'em. Ale każdy może wypracować sobie świetny solidny warsztat na który znajdzie się popyt. Mam kumpla, który nie radzi sobie z rozróżnianiem kolorów a pracuję i dobrze zarabia jako grafik. Pracuj ciężko, to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ! Przecież nawet Mullins musiał kiedyś tam ćwiczyć jabłka :D Popieram, dużo się widzi teraz sukcesowych artystów którzy po prostu dopracowali sobie rysunek i malowanie od podstaw aż do zawodu i żyją z tego. No ale trzeba w tym włożyć bardzo dużo pracy, czasu i mieć w sobie niezłe zaparcie i motywację aby sie udało.

 

Powracając do thumbsów, dostałeś rady na miarę złota i nie ma co powtarzać, w ogóle to bardzo fajnie, że od nich zaczynasz. Oszczędzasz sobie w ten sposób dużo czasu nie wchodząc w zbyt szybkie wchodzenie w detale.

Z tych trzech ostatnich, moim zdaniem wciąż najlepsza pierwsza. Linie jakie powstają z tych ramion yyy macowatego-czegoś-strasznego (?) słurzą obrazowi i mają sens, bo prowadzą wzrok na główną postać i tak powinno być. Teraz z dwoma pozostałymi mam wrażenie, że bardziej kombinowałeś już z designem postaci niż z samą kompozycją. Jak z dystansem popatrzysz one są mniej więcej identyczne. Postaraj się możę inaczej ustawić elementy, rzut z góry, z dołu, z bliska, z daleka, wygrywa rycerz, ma przewagę potwór itd... no pobawić się trochę ;)

Edytowane przez Kolsga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc jak patrzę na 3y ostatnie thumby to rodzi mi się jedno pytanie "czy to nadal na temat tej epickiej bitwy?"

Trochę wygląda jakby 1 szkic okey, wiedziałeś co chciałeś przedstawić walczących rycerzy itp ale następne thumby to już każdy z innej bajki. Jeżeli chcesz przedstawić bitwę, tzn że to nie jest pojedynek na kopie dla bajery o księżniczkę która siedzi w loży honorwej, tylko brutalne pole bitwy któremu wertykalna kompozycja raczej nie służy, można ale to nie to samo.

Zastanów się dobrze i przeanalizuj co chcesz przedstawić i jak nazwa ma się do tego co przedstawiasz, zbuduj sobie scenariusz, co będzie focus pointem na który widz z przyjemnością będzie patrzył, a co ma być tłem które uwiarygodni przedstawianą historię i doda dynamizmu i kompozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam bardzo ;)

 

Grzegorz Przybyś- o zostaniu Mullinsem nawet nie marzę ;) Mam nadzieję, że i mi się uda osiągnąć jakiś sensowny poziom.

 

Kolsga- Jak każdy. Motywacją są dla mnie właśnie prace artystów takich jak Mullins czy Maniaks i oczywiście wielu innych, kiedyś może uda mi się chociaż do Nich zbliżyć, cieszę się, że w miarę wcześnie zacząłem swoją przygodę więc mam czas, swoją drogą jestem ciekaw jak Ci ludzie malowali w moim wieku ;)

 

Niestety to dopiero pierwsza praca, przy tworzeniu której zastosowałem tą niezbędną metodę. Też mi się tak zdaje, jeszcze nawet sam nie wiem co to będzie, ale jakiś pomysł już mam. Masz rację bo bez diametralnych zmian ciężko wymyślić coś innego, zamierzam zrobić jeszcze parę właśnie tak jak mówisz z góry. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Świeży- Heh, "epicka bitka" to przypadkowa nazwa, chcę po prostu zrobić fajną ilustrację w podobnej konwencji, więc to nawet może być jakaś księżniczka, oby jakimś czarami rzucała ;)

 

EDIT: Znowu ośmielam się przychodzić z pustymi rękami, przez ostanie dni miałem ograniczony dostęp do komputera. Przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz marne pojęcie o walorze, postudiuj foty i pooglądaj cudze thumby.

Od samego robienia thumbów ważniejsze jest rozumienie jak to działa i dlaczego, bez odpowiedniego podejścia to będą wychodzić takie kichy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość porrr13
Masz marne pojęcie o walorze, postudiuj foty i pooglądaj cudze thumby.

Od samego robienia thumbów ważniejsze jest rozumienie jak to działa i dlaczego, bez odpowiedniego podejścia to będą wychodzić takie kichy.

 

Prosto i na temat, ja polecam tutorial wlasnie z tego forum http://max3d.pl/tutorial.php?id=98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności