lisek8 Napisano 1 Sierpień 2012 Share Napisano 1 Sierpień 2012 Witam, używałem już booliana oraz ShapeMerge i nic nie działa, jak wyżłobi napis to jest albo zniekształcony( mimo tego że siatka jest zagęszczona) albo jest nie z tej strony co trzeba. Czy jest jakieś inne narzędzie do żłobienia napisów na bryle. Dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam wtajemniczonych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 1 Sierpień 2012 Share Napisano 1 Sierpień 2012 Zależy. Jaki napis w jakiej bryle. Daj jakieś przykłady/screeny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 1 Sierpień 2012 Share Napisano 1 Sierpień 2012 Ja bym próbował raczej bumpem niż modelować napis. Zależnie od tego do jakiego zastosowania ta bryła. Jeżeli napis to tylko dodatek np. na jakiejś klapce od baterii w urządzeniu to spokojnie bump styknie. Jeżeli np. animujesz jakieś logo w którym dominuje napis to jednak warto użyć innej metody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 1 Sierpień 2012 Share Napisano 1 Sierpień 2012 No i displace też zostaje zawsze jako alternatywa miedzy bump/boolean Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 1 Sierpień 2012 Share Napisano 1 Sierpień 2012 W modelu aby nie było błędów to najprościej narysować sobie spline text wewnątrz prostokąta i następnie zamienić na poly. Z takim setupem już chyba łatwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisek8 Napisano 1 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2012 Wlasnie to ma byc "wyryty" napis na sztabce zlota. chcialbym miec pelna kontrole nad napisem i zmieniac jego glebokosc oraz zawezyc jego srodek (dokladnie tak samo jaki efekt daje narzedzie bevel na poligonie). Poradzicie cos ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0NIN Napisano 1 Sierpień 2012 Share Napisano 1 Sierpień 2012 1 Zrob napis, 2 otocz go kwadratem, 3 przekonwertuj na spline, 4 extruduj (mod. extrude), 5 zapodaj na to edit poly, 6 usuń wewnętrzne pionowe krawędzie / poligony tworzące napis, 7 zaznacz powstałe w ten sposób otwory - nast. krawędzię, 8 przeciągnij je w dół z sziftem i zamknij capem, 9 Zapodaj mod Taper, 10 powinno być coś podobnego [ATTACH=CONFIG]87064[/ATTACH] A pozostałe szczegóły i "zaokrąglenia" na krawędziach to już raczej ręcznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisek8 Napisano 1 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2012 Wielkie dzięki Ronin, mam nadzieje że to najlepszy i najefektywniejszy sposób. Chciałbym mieć pełną kontrolę nad napisem, ale cóż poprawek dokonam ręcznie. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KudlatyX Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Spróbuj jeszcze raz z ShapeMerge: 1. Stwórz kształt „text” i umieść go przed ścianą na której ma zostać wytłoczony 2. Zaznacz sztabkę i użyj na niej ShapeMerge 3. Dodaj do sztabki modyfikator Edit Mesh lub Edit Poly (nie Editable) //Modifiers - Mesh Editing - Edit Mesh // 4. Teraz aktywuj poligony. Poligony tworzące napis na sztabce powinny się zaznaczyć. 5. Następnie wytłocz napis przy pomocy Bevel lub Extrude 6. Jeżeli chcesz zmienić tekst, czcionkę lub wielkość na sztabce po prostu usuń ze stosu Edit Mesh. Przejdź do kształtu „Text” pozmieniaj jego parametry i ponownie przypisz sztabce Edit Mesh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi