iniside Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 No więc mam taki mały problem. Otóż w 3ds max w ViewPort to wygląda tak: Ustawienie realistic, wszystko co sie dało na max. Nie jest to może jakieś super, ale wygląda ok. A teraz mam render w v-rayu: Niedość, że wygląda to całkiem inaczej, to jeszcze dużo gorzej. Pytanie. Jak ustawic v-raya zeby dawał takie same wyniki jak realistic viewport w 3ds max ? Albo chociaż podobne. Używam VRayLight i VRayPhysicalCamera.
shadowsexpe Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 w pierwszej kolejności balans bieli w kamerze zmień na custom bo zapewne masz na D65 i stąd właśnie to tak wygląda. Oczywiście jesli koniecznie musisz używać vraylight i camery vray. Aby ładnie pokazać model wystarczy ci w environmencie ostawić kolor backgroundu na biały, ambient occlusion możesz też przestawić na biel i wyrenderować bez kamerki lub ze zwykła kamera i bez wsadzania do sceny światła
iniside Napisano 13 Sierpień 2012 Autor Napisano 13 Sierpień 2012 (edytowane) Dzięki. Faktycznie rezultat jest całkiem dobry. Teraz mam przynajmniej jakiś punkt wyjścia. Jeszcze pytanie. Na renderze widać taką hmm ziarnistość ? Jak sie tego pozbyć ? Edytowane 13 Sierpień 2012 przez iniside
shadowsexpe Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 daj ustawienia rendera to wtedy będzie można powiedzieć co masz nie tak ale ogólnie ziarnistość możne być np przyczyna za niskich subdividów w materiałach. A co do nieoświetlenia sceny to bym ci proponował vraylight i wstawić bezpośrednio nad modelem i dać mu kształt dome moc światła na około 15 w razie czego manipulować nim , natomiast w kamerze ostawić parametry np tak f-number na 5,6, shuter speed na 80 iso 120 wyłącz tez vignetting . Tak czy siak daj screen z ostawień vraya
iniside Napisano 13 Sierpień 2012 Autor Napisano 13 Sierpień 2012 Usunęłem kamere varta i poprostu renderuje z viewportu. Jest lepiej i mniej zachodu. A które ustawienia wkleić ? Wszystkie ? Bo troche ich jest.
maru Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 Usunęłem kamere varta i poprostu renderuje z viewportu. Jest lepiej i mniej zachodu. I bardzo nieładnie. Tak nie wolno. No chyba że renderujesz z vrayowską fotograficzną ekspozycją spod F8. A które ustawienia wkleić ? Wszystkie ? Bo troche ich jest. Tak, wszystkie. Generalnie NIGDY nie uzyskasz w renderze takiego wyglądu jak w viewporcie w trybie realistic z prostego powodu: vray nie jest kompatybilny z trybem realistic maxa, a może raczej tryb realistic nie jest kompatybilny z vrayem. Viewport nie odwzoruje np ustawień kamery vraya, odpowiednich w stosunku do area lightów cieni itp. Najlepiej od razu przełączyć się na "shaded" lub inny bez symulacji oświetlenia sceny i poprawki stosować opierając się o szybkie rendery. Jeśli koniecznie chcesz mieć pseudo-realtime'owy podgląd sceny idealnie tak jak na renderze, to stosuj jako ActiveShade VrayRT. Moim zdaniem "realistic" to taki bajer przydatny tylko w nielicznych sytuacjach, taki chwyt marketingowy. Podobnie jak te wszystkie tryby "kreatywne". Staram się tego nie używać.
shadowsexpe Napisano 14 Sierpień 2012 Napisano 14 Sierpień 2012 Moim zdaniem "realistic" to taki bajer przydatny tylko w nielicznych sytuacjach, taki chwyt marketingowy. Podobnie jak te wszystkie tryby "kreatywne". Staram się tego nie używać. masz w 100% racje łapią się na nią najczęściej zapaleńcy typu "ach jak to wygląda", tylko że jak co do czego nie ma to nic wspólnego z widokiem z renderera typu vray czy mental. A już myślałem że jest odosobniony w nieużywaniu tej opcji wyświetlania, nie mówiąc już że jest on dosyć często przyczyna grzania się starszych kart graficznych :)
iniside Napisano 14 Sierpień 2012 Autor Napisano 14 Sierpień 2012 I bardzo nieładnie. Tak nie wolno. No chyba że renderujesz z vrayowską fotograficzną ekspozycją spod F8. Tak, wszystkie. Generalnie NIGDY nie uzyskasz w renderze takiego wyglądu jak w viewporcie w trybie realistic z prostego powodu: vray nie jest kompatybilny z trybem realistic maxa, a może raczej tryb realistic nie jest kompatybilny z vrayem. Viewport nie odwzoruje np ustawień kamery vraya, odpowiednich w stosunku do area lightów cieni itp. Najlepiej od razu przełączyć się na "shaded" lub inny bez symulacji oświetlenia sceny i poprawki stosować opierając się o szybkie rendery. Jeśli koniecznie chcesz mieć pseudo-realtime'owy podgląd sceny idealnie tak jak na renderze, to stosuj jako ActiveShade VrayRT. Moim zdaniem "realistic" to taki bajer przydatny tylko w nielicznych sytuacjach, taki chwyt marketingowy. Podobnie jak te wszystkie tryby "kreatywne". Staram się tego nie używać. Pewnie masz racje, ale mnie super realistic render nie jest mi potrzebny, bo high poly i tak potem będe przerabial na low poly. Poprostu chciałem uzyskac w miare szybko coś co pokaże hp kiedy juz je skoncze i zeby wyglądało w miare fajnie. Tak czy inaczej poszukałem na google o co chodzi z ta zairnistoscia obrazu. Generalnie na moim sprzecie to sie tego nie pozbeda i najlepiej bedzie wyrenderowac kilka passow i potem je troche podretuszowac w photoshopie. W ogole to uzylbym mr, gdyby nie fakt, ze generuje mi sie jakies czarne kwadraty w renderze.
shadowsexpe Napisano 14 Sierpień 2012 Napisano 14 Sierpień 2012 A pisałem abyś podał nastawki vraya to na pewno da się to łatwo zmienić i wcale nie obciążając ci kompa, a dzięki temu pozbędziesz się ziarnistości która niekoniecznie da ci się wyeliminować w ps
iniside Napisano 14 Sierpień 2012 Autor Napisano 14 Sierpień 2012 Ustawienia. w światłach mam ustawione Divide na 8.
shadowsexpe Napisano 14 Sierpień 2012 Napisano 14 Sierpień 2012 Ale dałeś ustawienia od sasa do lasa. Dobra zacznijmy od Irradiance map ustaw na custom kto w trakcie projektowania robi na very high czyste przegięcie przy modelowaniu a dwa spowalnia ci kompa straszliwie. Basic parametrs min -4 max -3 Hsph 50 -60 Intrerpolation samples 20-30 clr tresh 0.3 nrm tresh 0,1 dist tresh 0,1 wyłacz detail enhancement W setings zmień następujące parametry: vray DMC sampler:( to on ci odpowiada za twoją ziarnistość) Adaptive amount 0,85 Nois treshold 0,001 - 0,005 min samples na 8 ( skoro nic nie zmieniałeś w subdividach materiałów ani słońca to się tego parametru nie podciąga ) Jeszcze ambient occlusion zmieniłbym na 0,1-0,2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się