Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Na początku zaznaczam, że jestem początkującym użytkownikiem, szukałem rozwiązania tego problemu w sieci (po polsku i angielsku), sam eksperymentowałem, przezscrollowałem dokumentacje i nic nie znalazłem, nawet kogoś kto miał by podobny problem. Jak się łączy zspheres - np. by utworzyć koło, byle by dostać otwór w środku mesh'u. Wiem, że mogę stworzyć sobie bez problemu base mesh w innym sofcie, ale chciał bym wiedzieć jak rozwiązać taki problem tutaj, przyznam, że zspheres są przydatne.

 

Właściwie rozwiązałem ten problem sketh'em, ale i tak wolę wiedzieć.

 

ad.1: Po użyciu initialize/restarcie nadal są cyrki z menu po tym jak zrobiłem własne menu

 

ad.2: W tej chwili uczę się z tutków na YT Jason Welsh'a, czy jest coś jeszcze wartego uwagi

 

ad.3: Czy Zbrush bije na głowę mudbox'a, jeżeli chodzi o możliwości sculpingu i texturowania? Wiem, że nawet w sculptris i to wcześniejszym da się zrobić cuda, chodzi mi o funkcjonalność, wygodę, którą dostaje się w zamian za poznanie narzędzi.

 

Będę naprawdę wdzięczny za odpowiedź i z góry za nie dziękuję.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zsferki niestety nie dają możliwości zrobienia pętli. ZSketch mimo że jest spoko to już trochę przestarzała technika, teraz wszyscy dłubią za pomoca funkcji Dynamesh, tego się teraz ucz. Teraz prawie w ogóle nie ma potrzeby sięgania po inne softy, wyjątki gdy chcesz dodać jakieś bardzo konkretne hardsurface albo ciuszki zrobione za pomocą symulacji.

Od razu poszukaj informacji o najnowszym zetkowym bajerze czyli QRemesher, ładnie naprawia topologie modelu. Tutki są na oficjalnej stronie zbrusha.

 

Zbrush bije na głowe mudboxa w sculptingu. Mudbox bije na głowę zetkę w teksturowaniu. Pixologic kompletnie olewa teksturowanie w zecie od dłuższego czasu za to mudbox z narzędziami do rzeźbienia zatrzymał rozwój parę lat temu. Dlatego zazwyczaj oba softy koegzystują w pipelineach większych firm, uzupełniają się.

  • Confused 1
Napisano

Nezumi- Można już od dawna bo extrude jest w zecie od roku a retopo od lat. To co dodali teraz to bridge w insert brushach. Jak się miało na uwadze ilość edgów w loopie to dało się to prosto i łatwo zrobić ładując bryłę do retopo i stawiając parę ścianek. Oba procesy równie długie i upierdliwe.

Uwierz że próbowałem na 100 różnych sposobów ograniczyć używanie w moim pipeline innych softów i jednak to nie przejdzie kompletnie. To że się da to jeszcze nie znaczy że jest sens tego używać. ;P Zrobienie dobrej bazy w zecie to wielokrotnie więcej roboty niż w dowolnym sofcie do polymodelingu i ma jedną krytyczną wadę która zabija ten koncept dla każdego niewprawionego modelera- Nie da się usunąć loopa, jest to proces jednokierunkowy, jak coś dodasz to kaplica. Jedyna metoda to robienie pełnej retopologii tego fragmentu. Do najprostszych zadań jak extrude kolca, palca, rogu, bardzo spoko, każdemu polecam. Szczególnie w przypadku dłoni to zawsze lepsza sprawa niż dynamesh który łączy palce. Jednak nie poleciłbym, nawet na bardzo upartego, robienie całego polymodelingu w zecie bo jest to wolne, trudne, nieefektywne i cholernie nieintuicyjne. Jak ktoś ma zamiar na grafice cokolwiek zarabiać to chyba jednak lepiej sobie bazę zrobić 10 razy szybciej w blenderze niż się upierać. ;)

Napisano

Monio - nie bez powodu napisalem "NA UPARTEGO" ;) Wiem, ze sie da od dawna, nigdy tego nie uzywalem, chyba ze liczyc pare razy jakies duperelki. Dzis musialem na szybko zrobic prosty modelik czapki baseballowej i z miejsca odpalilem blendera. Tez nie widze sensu w jakims upieraniu sie - ZWLASZCZA jesli chodzi o prace zarobkowa. To tylko bylo jako ciekawostka - nie polecam nikomu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności